اقتصادیکسب و کار برتر

روغن کرچک برای عفونت واژن

خواص روغن کرچک برای رحم در بسیاری از مطالعات پزشکی مورد تحلیل و آزمایش قرار گرفته است. این روغن  می تواند رکود را از بین ببرد و خون را در ناحیه تناسلی زنانه حرکت دهد، توده ها را نرم کند و از ایجاد بافت اضافی آندومتر جلوگیری کند، گردش خون را افزایش دهد، التهاب را کاهش دهد و دوره های طبیعی را بازگرداند. استفاده از برای درمان کیست های تخمدان، فیبروئید رحم، گرفتگی های قاعدگی، ناباروری، آندومتریوز/آدنومیوز  در بیشتر درمان های طب قدیم و جدید توصیه شده است.

تغذیه |رژیم غذایی

آندومتر چیست؟

آندومتر پوشش لایه داخلی رحم است که در آن لانه گزینی جنین  صورت می گیرید و ساک حاملگی برای لانه گزینی جنین زمانی تشکیل می شود که آندومتر پذیرای آن باشد.

ضخامت آندومتر عامل مهمی در باروری زنان است. چنانچه بخواهید با درمان های خانگی ضخامت آندومتر را بهبود دهید استفاده از روغن کرچک می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. طرز استفاده از ژل بهداشتی بانوان  خیلی راحت است و با مطالعه بروشور آن میتوانید انجام دهید.

 خواص روغن کرچک برای رحم و آندومتر

از خواص روغن کرچک برای رحم این است که قرار دادن آن روی رحم و تخمدان ها به افزایش گردش خون در اندام تناسلی و بهبود بازسازی بافت رحم کمک می کند. در نتیجه ضخامت  آندومتر بهبود پیدا می کند و لانه گزینی جنین بهتر صورت می پذیرد.

این روغن گیاهی سرشار از اسید ریسینولئیک است که جریان خون را بهبود می بخشد. می توان آن را با آغشته کردن یک تکه فلانل یا پنبه به روغن کرچک و قرار دادن آن روی پوست زیر شکم استفاده کرد. این کار باید در مرحله فولیکولی چرخه قاعدگی یعنی بین 3 تا 12 روز پس از آخرین دوره قاعدگی انجام شود.

فیبروم چیست؟

فیبروم ها تومورهای غیر سرطانی هستند که در طول سال های باروری یک زن می تواند در مکان های مختلف رحم به صورت تکی یا  جمعی تشکیل شوند. زنان سیاهپوست سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به فیبروم هستند.

روغن کرچک و اثر آن بر روی فیبروم

درمان فیبروم متاثر از سه رویکرد رژیم غذایی، مکمل ها و تغییر سبک زندگی است. از مهمترین مکمل ها برای درمان فیبروم رحمی و کاهش سطح استروژن و ایجاد تعادل هورمونی روغن ماهی، خار مریم و توت درخت عفیف است. ورزش منظم و ماساژ با روغن کرچک نیز می تواند در کندن بافت اضافی رحم و خارج شدن سموم از این ناحیه تاثیر گذار باشد. در کنار آن انجام مدیتیشن، تمرینات هوازی، پرهیز از خوردن گوشت گاو، استفاده روزانه از ویتامین E  اجتناب از الکل و تنباکو، محدود کردن چربی و نشاسته نیز به کاهش فیبروم کمک می کند.

روغن کرچک تراپی

روغن کرچک تراپی سیستم گردش خون را تحریک می کند و با افزایش گردش خون، خون اکسیژن دار تازه در شکم و لگن جریان می یابد و اندام های تناسلی، تخمدان ها و لوله های فالوپ و رحم را تغذیه می کند و به عملکرد صحیح آنها کمک می کند. یک روتین پوستی استاندارد و اصولی شامل چندین آیتم کاربردی است،استفاده از ماسک کربن ویتابلا را در روتین پوستی خود قرار دهید.

فقدان گردش خون در این اندام ها در صورت آسیب دیدگی از بهبود مناسب آنها جلوگیری می کند و ممکن است باعث ایجاد بافت زخم و چسبندگی بیش از حد شود. درمانهای اضافی چون طب سوزنی و طب چینی می تواند راهی مفید برای افزایش گردش خون، سلامت تخمک و عملکرد سالم اندام های تناسلی باشد.

از خواص روغن کرچک برای رحم تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن است. غدد لنفاوی اندام های تناسلی را احاطه کرده  و محل لنفوسیت ها (سلول های لنفاوی) و لنف( مایع) هستند که بخشی از سیستم ایمنی بدن را تشکیل می دهند. سیستم لنفاوی به طور مداوم از بدن در برابر بیماری ها دفاع می کند. استفاده از روغن کرچک روی ناحیه زیر شکم حرکت لنف را در ناحیه تولید مثل تحریک می کند و به حذف مواد زائد (سموم) از این ناحیه و پاکسازی اندام های تولید مثل کمک می کند.

زیبایی و سلامت پوست

روغن کرچک به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی قوی برای پوست استفاده می‌شود که برای تحریک رشد و حفظ سلول‌های سالم پوست عمل می‌کند و در همچنین حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب مفید است که پوست را مرطوب، انعطاف‌پذیر و روشن می‌کند.

روغن کرچک یک سلاح مؤثر در مقابله با چین و چروک‌ها و علائم پیری است که روی زیبای و طراوت پوست تأثیر می‌گذارد، ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد و تغییر رنگ پوست را درمان می‌کند که به همین دلیل در تعداد زیادی از محصولات مراقبت از بدن و پوست وجود دارد.

علاوه بر موارد قبلی مشخص شد که روغن کرچک فواید دیگری نیز برای پوست و زیبایی دارد، از جمله: پیشگیری از عفونت‌های پوستی، درمان آفتاب سوختگی‌ها و مشکلات پوستی نظیر آکنه، جوش و پسوریازیس را در پی دارد. این روغن ماده‌ای بی‌خطر با عوارض خیلی کم و نادر، برای استفاده مستقیم برای پوست‌های حساس و مستعد آکنه است که موجب بسته شدن منافذ پوست هم نخواهد شد.

خواص روغن کرچک برای سلامت و زیبایی موها

معمولاً موها با سرعت یک سانتی‌متر در ماه رشد می‌کنند، اما برخی مطالعات گزارش می‌دهند که استفاده از روغن کرچک یک بار در ماه می‌تواند رشد مو را از 3 تا 5 برابر سرعت طبیعی افزایش دهد. این روغن هنگامی که بر کف سر استفاده می‌شود  به دلیل دارا بودن اسید‌های چرب مفید و مقادیر بالای ویتامین E، موجب تقویت گردش خون در سر که می‌شود که در نتیجه تسریع رشد مو را به دنبال دارد.

وجود ویتامین E در این روغن موجب می‌شود که پوست سر را از شوره سر و از هرگونه عفونت باکتریایی یا قارچی التیام بخشد و فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کند. مصرف این روغن از موها در برابر شکستگی و کم آبی محافظت می‌کند و رطوبت مورد نیاز آن را تأمین می‌کند.

 تقویت رشد مژه و ابروها

همچنین گفته می‌شود روغن کرچک به دلیل ترکیبات مؤثر خود موجب تقویت فولیکول‌های مو و در نتیجه تسریع رویش و تقویت ابروها و مژه‌ها خواهد شد. روغن کرچک را می‌توان برای افزایش تراکم و طول مژه‌ها با استعمال آن به مژه‌ها استفاده کرد، مراقب باشید مقدار زیادی روغن ریخته نشود و با چشم تماس پیدا نکند، زیرا ممکن است هنگام بیدار شدن از خواب باعث تحریک اشک چشم و پف دور چشم شود. آبرسان بیز یک محصول عالی  برای پاک کنندگی و تمیز کردن عمقی لایه‌های پوست صورت و رهایی از آلودگی ها است.

 خواص روغن کرچک برای درمان یبوست

طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان، مشخص شد که روغن کرچک یک ملین قوی برای روده‌ها است که مصرف آن در پیشگیری از یبوست بسیار مؤثر است. برای مصرف خوراکی می‌توانید این روغن را با نصف قاشق چای خوری آب یا آبمیوه‌های طبیعی و خالص ترکیب کنید تا عطر و طعم قوی و تند آن کمتر شده و راحت‌تر مصرف کنید.

روغن کرچک علاوه بر تسهیل حرکات روده کوچک و روده بزرگ، برای رفع مشکلات بواسیر و عفونت‌های گوارشی نیز مؤثر عمل می‌کند، همچنین می‌توان با قرار دادن کمی روغن کرچک بر روی ناحیه آسیب دیده و ماساژ دادن، این مشکل را تسکین دهید یا درمان کنید.

دکمه بازگشت به بالا