جامعه

ایده بر مبنای کارآفرینی اتفاق می‌افتد

ایده بر مبنای کارآفرینی اتفاق می‌افتد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت:‌ ایده بر مبنای کارآفرینی اتفاق می‌افتد در حقیقت باید نوگرایی در افکار ایجاد کرد تا مسیر تولید آغاز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ سعید رازقی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با موضوع چگونگی تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد با تأکید بر اینکه ایده، نقطه آغاز مبحث تولید است، اظهار کرد:‌ ایده بر مبنای کارآفرینی اتفاق می‌افتد. در حقیقت باید نوگرایی در افکار ایجاد شود تا مسیر تولید آغاز شود. ایده باید ذیل داشته‌های هر منطقه استان و کشور شکل گیرد، تولید در سه حوزه قابل تعریف بوده؛ تولید کالا، تولید خدمات و تولید اطلاعات.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز، منابع انسانی و مدیریت منابع انسانی به‌عنوان مهم‌ترین رکن تولید، معرفی شده، اضافه کرد: در حوزه تولید وجود سخت‌افزار، نرم‌افزار و مهم‌تر از همه مغز افزار یا همان انسان به‌عنوان واسط بسیار ضروری و مهم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: تولید اصلی‌ترین مسیر توسعه اقتصادی کشور بوده که در این مسیر شناخت ظرفیت‌ها بسیار لازم و ضروری است تا ایده‌های جدید با جهت‌دهی به این ظرفیت‌ها، فرصت‌های جدید ایجاد کند.

راه انقلاب و مسیر نظام تعطیل شدنی نیست

فرماندار بوشهر نیز گفت: بی‌شک هر کشوری که با اتفاق از دست دادن بالاترین مقام اجرایی و سیاست خارجی خود مواجه می‌شود، دچار هرج‌ومرج و بی‌ثباتی می‌شد؛ اما ایران اسلامی به‌واسطه حضور رهبری اندیشمند، فرزانه، تدابیر و نصایح داهیانه ایشان که در همان ساعات ابتدای وقوع این حادثه که نه تنها کشور؛ بلکه جهان را به بهت فرو برده بود با کلام خود، آرامش را به مردم هدیه داد از اتفاقی ناگوارتر دور شد.

صالح رحیمی با تأکید بر اینکه هرچند امروز یکی از مقامات بلندپایه کشور را از دست دادیم؛ اما راه انقلاب و مسیر نظام تعطیل شدنی نیست، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در ۴۵ سال گذشته داغ‌ها، مصیبت‌ها و دشواری‌های بسیاری را به خود دیده و پشت سر گذاشته است از شهادت سردار سلیمانی و جنگ تحمیلی تا شهادت آیت‌الله رئیسی؛ اما تجربه نشان داده این وقایع نه تنها باعث کندی حرکت نظام نشده؛ بلکه مردم و نظام مقدس ایران اسلامی، مصمم‌تر پای اعتقادات و اهداف خود مانده‌اند.

وی با یادآوری اینکه شهادت شهید سلیمانی مسیر تازه‌ای در مکتب انقلاب و مقاومت ایجاد کرد، ادامه داد: با شهادت سردار سلیمانی، مکتب جدیدی در جبهه مقاومت ایجاد شد و هزاران جوان و آزادی‌خواه در خط مقاومت با استکبار جهانی به مبارزه برخواستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مکتب شهید رئیسی نیز باید برای مدیران انقلابی و پای‌کار به‌عنوان یک اصل و مشق مدیریتی مدنظر قرار گیرد، تشریح کرد: خدمت صادقانه و بی‌وقفه مکتب شهید رئیسی بود برای آیت‌الله شهید رئیسی زمان و استراحت معنایی نداشت و همیشه به دنبال خدمت به کشور و مردم بود در سفری که وی به بوشهر داشتند توصیه وی به شخص بنده به‌عنوان فرماندار، خدمت به مردم، فعالیت برای مردم و تکریم مردم بود.

رحیمی با اشاره به موضوع این نشست و با بیان اینکه ایران اسلامی معتقد است هرگاه مردم پای‌کار بیایند مشکلات مرتفع خواهند شد، مطرح کرد: ایران اسلامی دو مرحله بسیار سخت را در تاریخ خود تجربه کرده ابتدا جنگ تحمیلی و نیز دوره سخت کرونا که در هر دو واقعه، حضور مردم گره‌گشا بود.

وی با بیان اینکه تأکید رهبری نیز برای گره‌گشایی اقتصادی در کشور حضور مردم بوده، عنوان کرد: برای اصلاح برخی از سیاست‌های گذشته، حضور و مشارکت مردمی، بسیار راهبردی است.
رحیمی با بیان اینکه از ابتدای امسال کارگروه تحقق شعار سال در استان بوشهر ایجاد شده، خواستار برگزاری جلسات بیشتر پرسش پاسخ با اندیشمندان، نسل جوان و دانشجویان رشته‌های مختلف اقتصادی برای بهبود شرایط شد.

قائده دین در گذر زمان تغییر نمی‌کند

روایتگر هشت سال دفاع مقدس نیز بیان کرد: قائده دین در گذر زمان تغییر نمی‌کند. وقایعی که در جنگ برای خرمشهر ایجاد شد، به سه مرحله ۳۵ روز مقاومت اولیه، ۵۷۵ روز اشغال و سپس ۲۵ روز حماسه تقسیم می‌شود.

مجتبی واعظی با بیان اینکه، ایمان و باور به جهاد، خرمشهر را زنده نگه داشت، مطرح کرد: بی‌شک خرمشهر را خدا آزاد کرد. عملیاتی که با حضور ارتش و سپاه، نیرو‌های مردمی و جوانانی دانشجو همانند حاج احمد متوسلیان و استادانی همانند دکتر چمران از ۱۰ اردیبهشت آغاز و در سوم خرداد به پیروزی رسید.

وی با اشاره به اینکه پیش از عملیات بیت‌المقدس، عملیات بزرگی همانند فتح المبین، ثامن‌الائمه و بیت‌المقدس فتوحات بسیاری را برای رزمندگان اسلام به همراه داشت، تشریح کرد: در خرمشهر، مقاومت شکل گرفت، این یعنی اصرار بر حق بودن وجود داشت. حفظ ایمان انجام شد که یعنی رزمندگان به اعتقادات باور داشتند. سپس عملیات با پیروزی همراه بود که این نشانگر تدبیر در امور بود. این سه قائده در هر زمان، راهگشای چالش‌های زندگی است.

به گزارش آنا، در ادامه دانشجویان با پرسش و پاسخ به بیان نقایص موجود اقتصادی و رفع مشکلات از دیدگاه خود پرداختند.

بخش مقالات اجتماعی

تحقیقگر جامعه‌شناسی با تجربه در مطالعه تمدن‌ها و ارتباطات بین فرهنگ‌ها.
دکمه بازگشت به بالا