خارجی

طرح شهید آرمان مهم‌ترین طرح مدیریت شهری است

زاکانی:

طرح شهید آرمان مهم‌ترین طرح مدیریت شهری است

علیرضا زاکانی شهردار تهران ، طرح شهید آرمان را مهم ترین طرح مدیریت شهری به شمار آورد.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم وفناوری آنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در آیین افتتاحیه دوره تابستانه طرح شهید آرمان، ضمن تسلیت شهادت جانسوز آیت الله رئیسی و همراهانشان، عنوان کرد: امیدواریم مسیری که آیت الله رئیسی پس از سال‌ها ایجاد کردند، پایدار باشد.

وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی در جلسه هیئت دولت بار‌ها از برگزاری جشن دختران آرمانی تقدیر کردند، خاطرنشان کرد: این موضوع اثبات می‌کند که اقدامات طرح شهید آرمان بزرگ و در مدار تعلیم و تربیت است.

شهردار تهران با بیان اینکه طرح آرمان برای آینده کشور برنامه‌ریزی دارد، تصریح کرد: یکی از اهداف طرح آرمان تربیت انسان و تولید علم در کنار تزکیه و همچنین ناامید کردن دشمن در جنگ ترکیبی است.

وی با اشاره به اینکه طرح آرمان مهم‌ترین طرح مجموعه مدیریت شهری تهران است، یادآور شد: محصول طرح شهید آرمان می‌تواند آینده انقلاب اسلامی را تضمین کند.

زاکانی با بیان اینکه در نظام اسلامی فرهنگ مهم‌ترین موضوع است، بیان کرد: در نظام غربی فرهنگ جایی نداشته و تنها اقتصاد اولویت است.

وی با اشاره به اینکه این طرح از ابتدا با نام و یاد شهید مظلوم آرمان علی وردی آغاز شد، گفت: در طول یک سال گذشته طرح شهید آرمان آثار و برکات بسیاری داشته است.

شهردار تهران با بیان اینکه وجود ائمه جماعات مساجد موجب شد کادر مناسب فعالیت در طرح آرمان شکل بگیرد، اظهار کرد: امروز برنامه‌ریزی طرح شهید آرمان برای مخاطب قرار دادن سه هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه در دو دوره گذشته طرح شهید آرمان برای نوجوانان مدارس و مساجد فعالیت‌های متعددی داشتیم، مطرح کرد: در دوره تابستانه به دنبال تقویت این فعالیت‌ها و جذب مخاطبین جدید هستیم.

زاکانی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان تشنه این راه هستند، عنوان کرد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های مختلف و دوستی با نوجوانان موجب می‌شود که گوهر ناب انقلاب اسلامی در جان نسل جدید بنشیند. طرح آرمان یک طرح جامعه‌ساز استوی با اشاره به اینکه تلاش برای خدمت به مسجد، تفکر خدمت‌رسانی را به لایه‌های مختلف جامعه می‌رساند، خاطرنشان کرد: طرح آرمان یک طرح محدود نیست و بلکه یک طرح جامعه‌ساز است. شهردار تهران با بیان اینکه در طرح آرمان تکیه ما بر اسلام و خانه خدا است، تصریح کرد: اسلام و مساجد به عنوان خانه خدا دو عنصر اصلی در پیروزی انقلاب اسلامی بوده است. وی با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت‌های طرح آرمان می‌توانیم به سنت‌ها و معارف خود بازگردیم، یادآور شد: با خلاقیت می‌توان جلوه‌های بسیاری را پیدا کرده و در مسیر تحقق آنها گام برداشت.

زاکانی با بیان اینکه طرح شهید آرمان حاصل هم‌دلی و هم‌افزایی است، گفت: ائمه جماعات، طلاب، روحانیون، حوزه‌های علمیه، مجموعه آموزش و پرورش و مجموعه مدیریت شهری با همکاری به دنبال تحقق اهداف طرح آرمان هستند.

وی با اشاره به اینکه طرح آرمان در ابتدای مسیر قرار دارد، بیان کرد: طرح آرمان باید گسترش پیدا کرده و به عنوان الگو به سایر شهر‌ها برسد. شهردار تهران با بیان اینکه تعلیم و تربیت یکی از مهم‌ترین امور است، اظهار کرد: فعالیت در عرصه انسان‌سازی از فعالیت در عرصه‌های مختلف بسیار مهم‌تر است. وی با اشاره به اینکه حرکت در مسیر ساختن انسان‌ها حرکتی است که هیچ قیمتی نمی‌توان برای آن گذاشت، مطرح کرد: امیدواریم هدف طرح آرمان در این مسیر محقق شود. انتهای پیام

گروه تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای علم و فناوری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه دستاوردهای علمی و پیشرفت‌های فناوری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای علمی، کشف‌های جدید و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی کامل از تحولات علم و فناوری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا