خبرهای کلیکسب و کار برتر

آشنایی با درب لولا پاشنه ای پیوت

اگر به درب های لولایی دقت کرده باشید توسط لولاهایی که در کنار چارچوب قرار گرفته اند مهار شده اند و از این طریق باز و بسته می شوند. درب پیوت نیز وسط لولا مهار شده است با این تفاوت که این لولاها در بالا و پایین درب و در فاصله ای در حدود 25 سانتی متری چارچوب قرار گرفته اند و باعث می شوند که درب در فاصله ی 25 سانتی متری از چار چوب قرار بگیرد.

این  لولاها این امکان را فراهم می کنند تا درب بتواند به صورت 360 درجه بچرخد و فضای بیشتری را برای عبور و مرور باز کند. این نوع لولاها معمولا برای درب‌های داخلی بزرگ یا درب‌های ورودی استفاده می‌شوند تا راحتی بیشتری را برای عبور فراهم کنند. همچنین می‌توان از آنها برای ایجاد طرح‌های دکوراتیو و مدرن در طراحی داخلی استفاده کرد.

استاندار |دکوراسیون

درب های پیوت را می توان از متریالی همچون چوب و شیشه ساخت که انتخاب نوع متریال به محیط محل پروژه و سلیقه ی کارفرما بستگی دارد. از آنجاییکه استفاده از شیشه در معماری ساختمان بسیار رایج شده است، درب پیوت شیشه ای طرفداران بیشتری دارد چون هم زیباست و هم مقاومت بالایی دارد و هم اینکه در هر سرایط اب و هوایی می توان از شیشه استفاده کرد.

درب پیوت لولا پاشنه ای

درب لولا وسط پیوت یا درب پیوت، نوع خاصی از درب‌های ورودی است که امروزه توجه بسیاری از طراحان و معماران را به خود جلب کرده است. برخلاف درب‌های معمولی که از لبه انتهایی باز می‌شوند، لولاهای این نوع درب در فاصله چند سانتی‌متری از انتهای درب قرار می‌گیرند. به این ترتیب، با اعمال یک فشار کوچک، درب روی این لولاها شروع به چرخش کرده و باز و بسته می‌شود.

یکی از مزیت‌های اصلی درب لولا وسط پیوت این است که هنگام باز شدن، فضای اضافی را هدر نمی‌دهد. این ویژگی در زمان جابجایی وسایل بسیار کاربردی است. علاوه بر این، این نوع درب‌ها قابلیت طراحی و اجرا در ابعاد بسیار بزرگ را نیز دارند. همچنین می‌توان از متریال‌های مختلفی مانند چوب، شیشه و غیره برای ساخت آن‌ها استفاده کرد تا با چیدمان و دکوراسیون فضا هماهنگ باشند.

استاندار |دکوراسیون

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب درب لولا پاشنه‌ای پیوت این است که می‌توان از آن به عنوان درب‌های مخفی نیز بهره برد. با انتخاب رنگ و طرحی هماهنگ با دیوار، می‌توان این درب را به گونه‌ای طراحی کرد که تشخیص آن امکان‌پذیر نباشد، اما در عین حال با یک فشار کوچک دست، بتوان به راحتی بین اتاق‌ها تردد کرد.

اگرچه این نوع درب مزایای زیادی دارد، اما یک نکته قابل توجه این است که با ایجاد فاصله بین لنگه و چارچوب، هدر رفت انرژی بیشتری رخ می‌دهد. به همین دلیل، معمولاً توصیه نمی‌شود که از درب لولا محوری در واحدهای مسکونی استفاده شود. این درب‌های خاص بیشتر برای لابی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ جایی که با ظاهر جذاب و مدرن خود، توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند.

استاندار |دکوراسیون

ابعاد درب پیوت

درب های لولا پاشنه ای، نوعی درب با ابعاد بزرگ هستند که برای ورودی ساختمان ها یا فضاهای داخلی وسیع کاربرد دارند. اصولاً هنگامی که ارتفاع درب از حدود 270 سانتی متر بیشتر می شود، استفاده از این نوع درب ها کاربردی است. ابعاد بلند آن ها می تواند تا حدود 4.5 متر یا 450 سانتی متر نیز برسد. در عرض نیز، این درب ها باید حداقل عرض 140 سانتی متر را داشته باشند.

آنچه این درب ها را از درب های معمولی متمایز می کند، نوع لولاهای آن هاست. برخلاف لولاهای رایج که به دیوار کناری متصل می شوند، لولاهای پایوت در فاصله 25 سانتی متری از چهارچوب درب در بخش بالایی و پایینی آن قرار می گیرند. این امر امکان چرخش 360 درجه درب را فراهم می کند و فضای بیشتری را برای عبور و مرور باز می گذارد.

مزایای درب پیوت

درب پیوت به عنوان یک درب مدرن و خاص در معماری امروزی شناخته شده است.این درب مدرن ویژگی هایی دارد که در سایر درب ها وجود ندارد.در ادامه به برخی از مزایا اشاره خواهیم کرد:

  1. طراحی زیبا و مدرن – درب های پیوت با طراحی ساده و شیک، به فضای داخلی زیبایی و شکوه خاصی می بخشند.
  2. تنوع در مدل ها – این درب ها در انواع مختلفی از جمله درب های شیشه ای و چوبی موجود هستند.
  3. تمیز کردن راحت پنجره ها – با چرخاندن پنجره های لولا وسط، تمیز کردن آنها بسیار راحت تر است.
  4. تهویه مطلوب – این درب ها باعث ایجاد تهویه مناسب در فضا می شوند.
  5. انعطاف پذیری در ابعاد – امکان طراحی و ساخت در ابعاد غیراستاندارد و سفارشی نیز وجود دارد.
  6. نصب راحت – با وجود ابعاد بزرگ، نصب این درب ها نسبتا راحت است.
  7. امکان اجرا بدون قاب – می توان این درب ها را بدون قاب نیز اجرا کرد بدون نیاز به کندن کف.
  8. استفاده به عنوان درب مخفی
  9. قابلیت بازشو از دو طرف
  10. چرخش تا 180 درجه
  11. صرفه جویی در فضای خانه

کاربرد درب پیوت

درب های پیوت ، دربهای با ابعاد خارج از استاندارد و در سایز بزرگ هستند.درب های پیوت اغلب به صورت دستی باز و بسته می شوند اما نوع اتومات آن نیز در اماکن عمومی کاربرد خاص خود را دارد.با اتوکات شدن درب های پیوت مشکل هدر رفت انرژی تا حدود زیادی رفع می شود.. از درب های پیوت می توان در اماکن مختلفی استفاده کرد که به برخی از آنها اشاره می کنیم

  1. درب لابی:

یکی از بهترین گزینه‌ها برای درب لابی ساختمان‌ها، استفاده از درب پیوت است. این درب‌ها هیچ محدودیتی در ابعاد ندارند و می‌توان آنها را در اندازه‌های بزرگ و مناسب لابی ساختمان ساخت. اما باید توجه داشت که این نوع درب برای مناطق پر باد چندان مناسب نیست، زیرا مانع خوبی در برابر گرد و غبار نیست.

  1. درب حمام:

از انواع شیشه‌ای درب پیوت می‌توان به عنوان درب حمام نیز استفاده کرد. در معماری امروزی به دکوراسیون حمام اهمیت زیادی داده می‌شود و درب پیوت می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای این فضا باشد.

  1. فضاهای داخلی:

درب‌های پیوت را می‌توان در فضاهای داخلی منازل، رستوران‌ها، ویلاها و هر مکان دیگری که دارای معماری مدرن است، به کار برد.

در مجموع، کاربرد اصلی درب‌های لولا محوری یا پیوت در فضاهایی است که نیاز به درب‌های بزرگ و چشم‌گیر با ظاهری مدرن وجود دارد؛ مانند لابی‌های ساختمانی، حمام‌ها و فضاهای داخلی خانه‌ها و رستوران‌های مدرن.

کلام آخر

درب های پیوت یا درب های لولا محوری شکلی شبیه به درب های لولایی معمولی دارند با این تفاوت که لولای دربهای پیوتی در بالا و پایین چارچوب و در فاصله ی 25 سانتی متری از کنار چارچوب قرار دارد بدین ترتیب درب در حدا کثر باز شوی خود قرار میگیرد هم چنین درب های پیوتی چرخشی 360 درجه ای دارند و می توان هم از داخل و هم از خارج اقدام به باز کردن درب نمود.

دربهای پیوتی را معمولا به صورت شیشه ای و چوبی طراحی می کنند و نوع متریال با توجه به نوع دکوراسیون ، محیط اطراف و سلیقه ی کارفرما بستگی دارد. هرچند نوع شیشه ای به دلیل جلوه ی زیبایی و سازگاری که با تمامی محیط ها دارد طرفداران بیشتری دارد.شرکت درتیس یکی از تولید کننده های درب های پیوت لولا وسط می باشد و در کارنامه ی خود چندین پروژه ی موفق را همچون مرکز اوتیسم ثبت کرده است.شما همراهان گرامی میتوانید برای ثبت سفارش و یا درخواست مشاوره از کارشناسان ما با شماره های 34 30 11 44 021 و 562 572 1 0912 در ارتباط باشید.

منبع : https://doortis.ir/pivot-door/

دکمه بازگشت به بالا