خبرهای کلیکسب و کار برتر

چه گلی برای مراسم خواستگاری مناسب است؟

برای خواستگاری چه گلی ببریم؟ سبد گل بهتر است یا باکس یا دسته گل؟

مراسم خواستگاری یکی از هیجان انگیزترین مراسمات قبل از ازدواج است، و به جرات می توان گفت خاطرات این مراسم تا ابد در ذهن زوجین باقی می ماند. البته این موضوع بیشتر برای خواستگاری هایی است که به ازدواج منجر می شود. در مراسم خواستگاری داماد آینده باکس گل خواستگاری یا دسته گلی را با خود به همراه برده و به عروس خانم تقدیم می کند. این دسته گل نشانی از علاقه و اهمیتی است که داماد به عروس خانم دارد بنابراین باید در نهایت سلیقه و توجه انتخاب شود. عروس خانم دوست دارد این دسته گل را تا همیشه نگهدارد، بنابراین گلی را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی از طول عمر بالایی برخوردار باشد.

دسته های گل حالت صمیمانه تری دارند و سبدهای گل رسمی تر هستند. باکس گل هم بیشتر حالت مدرن و سنت شکن دارند ولی منعی برای استفاده از آنها در خواستگاری نیست. البته باز هم باید به میزان آشنایی و سطح ارتباط خانواده ها و البته بودجه توجه داشت. اگر میزان صمیمیت خانواده ها زیاد است و بودجه محدود، می توانید دسته گل های سایز متوسط و یا باکس های سایز متوسط و بزرگ انتخاب کنید. هیچ گاه به دسته های کوچک گل فکر نکنید. زیرا گل های خیلی کوچک شبیه دسته گل عروس می شوند. در ادامه این مطلب بهترین گل برای خواستگاری را مورد بررسی قرار می دهیم.

نوع گل های خواستگاری

نوع گل های خواستگاری برای عروس بسیار اهمیت دارد، چرا که به یاد ماندنی و خاطره انگیز است، بنابرین باید تمام دقت خود را برای انتخاب نوع گل ها به کار ببندید. شما با انتخاب نوع گل خواستگاری سلیقه تان را به عروس خانم نشان می دهید، بنابراین سعی کنید گل هایی را انتخاب کنید که از هر نظر عالی باشد. بهتر است فقط از یک مدل گل برای تزئین انتخاب نکنید و حداقل سه مدل گل در رنگ های مختلفی برای تزئین به کار ببرید که بیشتر جلب توجه نماید. زیباترین و شیک ترین گل ها برای مراسم خواستگاری رز، لیلیوم، ارکیده، زنبق و آلسترومریا هستند. سعی کنید که برای خواستگاری گل های ارزان قیمت مانند گلایول و داوودی نبرید.

نکات خرید دسته گل مراسم خواستگاری:

دسته گل fiftyflowers می تواند مراسم خواستگاری را پر شور و اشتیاق کند. این موضوع با سبک و نوع گل ها ارتباط مستقیم دارد. به همین دلیل انتخاب گل برای خواستگاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با توجه به این موارد باید در انتخاب گل دقت زیادی داشته باشید. گل ها عواطف مختلفی را در انسان به وجود می آورند. هر دسته گلی مفهوم و پیام منحصر به فردی داشته و احساس متفاوتی را ایجاد می کند. اگر یک گل در جای مناسب خود انتخاب شود، بهترین احساس را به وجود آورده و شما تاثیرگذارتر خواهید بود. مثلا انتخاب گل رز در مراسم خواستگاری بهترین گزینه است. زیرا این گل به خودی خود نشانگر عشق و دوست داشتن است. البته بهتر است در مراسم های اولیه گل های رز آبی یا صورتی را انتخاب کنید و آن را با گل های دیگر ترکیب نمایید.

توجه به رنگ گل:

مراسم خواستگاری یکی از مهم ترین قدم های ازدواج هر فردی است. در این مراسم خرید دسته گل از طرف داماد تقریبا الزامی است. اما خانواده ی داماد برای خرید گل باید به رنگ گل ها و هارمونی بین آن ها توجه زیادی داشته باشند. اولین موضوعی که توجه خانواده ی عروس را به خود جلب می کند، رنگ گل ها می باشد. به همین دلیل این مورد یکی از مهم ترین نکات خرید دسته گل است.

بهتر است برای مراسم آشنایی یا مراسم های خواستگاری اولیه گل هایی با رنگ ملیح و روشن انتخاب کنید. رنگ های پاستیلی، صورتی، یاسی، کرمی و سفید برای این نوع مراسم ها بسیار مناسب هستند. در صورتی که برای مراسم بله برون یا خواستگاری اصلی می توانید از رنگ های قرمز نیز استفاده نمایید. فراموش نکنید که ترکیب این رنگ ها با یکدیگر نیز جذاب خواهد بود. استفاده از رنگ سبز شاخه و برگ ها نیز شادابی و جذابیت دسته گل را چند برابر خواهد کرد.

توجه به نوع گل:

مراسم خواستگاری بدون وجود گل اشتیاق کافی نخواهد داشت. نوع گل نیز در این اشتیاق تاثیر زیادی دارد. گل های مورد استفاده در دسته گل انواع متفاوتی داشته که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

گل رز: گل رز از گذشته تا به امروز از محبوب ترین گل های موجود در جهان است. این گل نشانه ی عشق بوده به همین دلیل یکی از بهترین انتخاب ها برای مراسم خواستگاری می باشد. گل رز انواع و رنگ های متفاوتی دارد و می توانید آن ها را به زیبایی با یکدیگر ترکیب کنید.

گل ارکیده: گل ارکیده یکی از شیک ترین و خاص ترین گل های جهان است. هر دسته گلی با وجود این گل بسیار شیک و لاکچری خواهد بود. در دسته گل های لوکس از گل ارکیده استفاده می شود. البته این گل قیمت بالاتری نسبت به موارد دیگر داشته اما بدون شک دسته گل مراسم شما را بسیار جذاب تر خواهد کرد.

گل لیلیوم اورینتال: این گل با وجود بوی بسیار مطلوبی که دارد، می تواند گزینه ی بسیار خوبی باشد. گل لیلیوم اورینتال یکی از نوع های لیلیوم ها بوده که رنگ های متفاوتی دارد. ترکیب این گل با گل های دیگر نیز جذاب است. این گل حس خوبی را در افراد ایجاد می کند و برای خواستگاری، رسمی و مناسب است.

گل آفتابگردان: گل آفتابگردان در مراسم های خواستگاری حس صمیمیت و دوستی را ایجاد می کند. این گل جذابیت زیادی داشته و توجه بسیاری از خانم ها را به خود جلب می کند. البته بهتر است در مراسم های صمیمی تر از آن استفاده شود.

گل های آپارتمانی: این نوع گل ها در جلسه های دوم یا سوم گزینه خوبی هستند. گل های آپارتمانی لوکس احساس متفاوتی را در افراد ایجاد کرده و ماندگارتر هستند.

توجه به سبک دسته گل:

برای مراسم خواستگاری دسته گل ها سبک های متفاوتی دارند. در دنیای امروزی گل ها با سبک های مختلفی تزیین می شوند. انتخاب سبک دسته گل کاملا سلیقه ای بوده و معمولا بر اساس رسمی بودن یا نبودن مراسم است. مدل های گل می تواند به صورت زیر باشد:

دسته گل خواستگاری: این مدل از محبوب ترین مدل های گل های خواستگاری است. دسته گل از قدیم تا به امروز در مراسم های خواستگاری استفاده شده است. هنوز هم بسیاری از افراد دسته گل را برای مراسم خواستگاری خود انتخاب می کنند.

سبد گل خواستگاری: این مدل به دلیل رسمی بودن برای مراسم هایی که طرفین آشنایی کمی با یکدیگر دارند، گزینه بسیار مناسبی است. سبد گل در اندازه های مختلفی تزیین می شود و تاثیر خوبی را بر روی افراد دارد. سبد های گل خود انواع مختلفی دارند و باید با توجه به ملاک های فرد انتخاب شوند.

باکس گل خواستگاری: امروزه یکی از محصولات محبوب و پر طرفدار باکس های گل است. باکس گل مزیت های زیادی دارد و ماندگاری گل را بیش تر می کند. زیرا درون این باکس ها اسفنج خیس قرار می دهند و به همین دلیل گل دیرتر خشک می شود. علاوه بر این باکس های گل استحکام بالایی دارند و گل ها را سالم تر نگه می دارند. با توجه به این موارد باکس گل گزینه بسیار خوبی برای مراسم خواستگاری است.

جام گل خواستگاری: یکی از گران قیمت ترین و لوکس ترین محصولات گل در گلفروشی انگور، جام گل خواستگاری است. جلوه این نوع گل ها نسبت به موارد دیگر بسیار بیش تر است. به همین دلیل توجه هر فردی را به خود جلب می کند. جام گل کاملا لاکچری و زیبا است به خصوص اگر با گل هایی مانند ارکیده و رز تزیین شود. اگر می خواهید مراسمی لوکس و لاکچری داشته باشید بهتر است، برای مراسم خواستگاری خود جام گل انتخاب نمایید.

نقش سن عروس در انتخاب گل

سن عروس تا حدودی می تواند در گل خواستگاری موثر باشد زیرا سلیقه ی یک خانم 18 ساله قطعا با خانم بالای 30 سال متفاوت است برای خانم های جوانتر می توان از باکس گل متشکل از گلهای رنگارنگ ,که به تازگی باب شده اند و نوعی سنت شکنی هستند استفاده کرد. امابرای خانم های با سن بالاتر بهتراست ریسک نکرده و از سبد های مجلسی با رنگ های ملایم و کلاسیک استفاده کرد. برای خانم های جوانتر میتوان از 5 یا 6 نوع گل در رنگهای متفاوت استفاده کرد اما برای خانم های با سن بالاتر از 3 یا 4 نوع گل با رنگهای ملایم استفاده کرد.

تاثیر سنت های بومی و محلی در انتخاب گل خواستگاری

قطعا سنت های بومی و محل زندگی همانطور که در تمام مراحل ازدواج نقش مهمی دارند در گل خواستگاری هم نقش مهمی دارند.  اگر به خواستگاری دختری می روید که محل زندگی و سنت های آنان با شما متفاوت هست , حتما از قبل خواستگاری تحقیق کرده و اطلاعات نسبی به دست بیاورید. شاید گل خاصی در محل زندگی طرف مقابلتان پرورش می یابد که برای اهالی آن منطقه بسیار با ارزش بوده مانند گل یاس رازقی , سوسن چلچراغ , بنفشه و زنبق ایرانی و …که دیدن آن گل در جلسه خواستگاری موجب نشاط و رضایت خانواده عروس شود.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا