استان ها

امام خمینی آسیب‌پذیر بودن نظام را در جدایی دولت از مردم می‌دانست

رویداد برتر/کردستان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان گفت: امام خمینی(ره) شخصیتی جامع‌ الاضداد بودند چرا که از یک‌طرف اهل عرفان، سیر و سلوک و مسائل معنوی و از طرف دیگر سیاستمدار و اهل مردم‌داری بودند.

حجت‌الاسلام محمود صفی‌زاده در گفت‌وگو با رویداد برتر، مکتب امام خمینی(ره) را مکتبی انسان‌محور و عدالت‌خواه دانست و اظهار کرد: ایشان همواره بر حقوق و کرامت انسان تأکید می‌کردند و خواهان برقراری عدالت و رفاه برای همه مردم جهان بودند.

حجت‌الاسلام صفی‌زاده عنوان کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی جامع‌ الاضداد بودند چرا که از یک‌طرف اهل عرفان، سیر و سلوک و مسائل معنوی و از طرف دیگر سیاستمدار و اهل مردم‌داری بودند.

وی با اشاره به این‌که این اندیشمند اسلامی با تعالیم عالیه اسلام و مکتب اهل بیت(ع) پرورش یافته بودند، افزود: اخلاق و سلوک حضرت امام خمینی(ره) برگرفته از آموزه‌های ناب دینی بود و همین امر از وی یک شخصیت برجسته جهانی ساخته بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان، خلوت با خدا و خدمت به خلق را مسیر حرکت امام خمینی(ره) دانست و بیان کرد: از دیدگاه امام خمینی(ره) انسانیت و معنویت تنها خلوت با خدا نبود و در عین این‌که یک عابد و زاهد در شب بود، در روز در خدمت به خلق بود.

وی تأکید کرد: امام خمینی(ره) در زهد و تقوا، تواضع و فروتنی، شجاعت و قاطعیت، صبر و استقامت و عشق به خدا و مردم، نمونه‌ای بی‌بدیل بودند و با اخلاقی نیکو و پسندیده، قلوب مردم را به خود جذب می‌کردند و الگویی کامل برای همه مسلمانان بودند.

حجت‌الاسلام صفی‌زاده، مکتب امام خمینی(ره) را مکتبی انسان‌محور و عدالت‌خواه دانست و گفت: ایشان همواره بر حقوق و کرامت انسان تأکید می‌کردند و خواهان برقراری عدالت و رفاه برای همه مردم جهان بودند.

وی با تأکید بر این‌که امام خمینی(ره) در تمام دوران زندگی هیچگاه راه و زندگی خود را از خلق خدا جدا نکرد و هیچگاه خود را از مردم جدا ندانست، افزود: امام خمینی (ره) با مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های خود، نهالی را در ایران کاشتند که امروز به درختی تنومند و پرثمر تبدیل شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان با اشاره به این‌که در نگاه امام(ره) برترین عبادت و بزرگ‌ترین توفیق، در خدمت مردم بودن است، اظهار کرد: مکتب و اخلاق وی چراغ راهی برای همه آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان در سراسر جهان است.

وی گفت: امام خمینی(ره) خدمت به ضعفا و محرومان را بهترین حالات یک انسان در زمان خدمت به خلق می‌دانست و می‌گفت، یک موی سر این کوخ‌نشینان و شهیددادگان به همه کاخ‌ها و کاخ‌نشینان جهان شرف و برتری دارد.

حجت‌الاسلام صفی‌زاده با اشاره به این‌که از دیدگاه امام خمینی(ره)، دولت، خدمتگزار است نه فرمانروا؛ گفت: امام خمینی(ره) همواره آسیب‌پذیر بودن نظام را در جدایی دولت از مردم می‌دانست لذا همواره بر حفظ پشتوانه مردمی‌بودن نظام را به مسئولان تأکید می‌کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا