اهمیت شفاف سازی نامزدها در عرصه مناظرات و تبلیغات – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اهمیت شفاف سازی نامزدها در عرصه مناظرات و تبلیغات - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمد حسین زاده شامگاه چهارشنبه در نشست بایدها و نبایدهای هشتم تیر که به بررسی تبیین نقش جوانان انقلابی در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت اظهار کرد: در سال ۱۴۰۳ دو اتفاق مهم و تأثیرگذار در کشور رخ داد که با وجود اهمیت آن، مشکلی در اداره کشور ایجاد نکرد. اتفاق مهم اول، عملیات وعده صادق و دوم شهادت آیت الله رئیسی بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بعد شهادت آیت الله رئیسی، ضمن بیان ویژگی‌های رئیس جمهور شهید بر این موضوع مهم تاکید کردند که خللی به روند زندگی مردم وارد نمی‌شود و این استحکام و قوت نظام، مایه مباهات و افتخار است.

وی با بیان اینکه انتخابات پیش رو نشان داد که انقلاب اسلامی ایران از ساختار محکمی برخوردار است، افزود: در نظام انقلاب اسلامی ایران، تمام امور به درستی در قانون اساسی مشخص شده است و کشور بر طبق آن پیش می‌رود. همانگونه که همه اذعان دارند، روند انتخابات و ثبت نام نامزدها و تأیید صلاحیت‌ها و در نگاه و مقابل چشم مردم صورت می‌گیرد و از شفافیت لازم برخوردار است.

حسین زاده افزود: مجریان انتخابات برنامه‌های خود را بر طبق قانون انجام می‌دهند و جریانات سیاسی نیز فعالیت‌های انتخاباتی خود را در مسیر خود پیش می‌برند، و در این میان، جوانان انقلابی نیز باید به وظایف خود واقف باشند و از آن غافل نباشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه جوان انقلابی در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری باید تبیین انقلاب را در اولویت کارهای خود قرار دهد، افزود: رهبر معظم انقلاب، ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی را بیان کردند و بر مبنای خصلت‌های او، رئیس جمهور آینده را برای جوان انقلابی ترسیم کردند و این وظیفه جوان انقلابی است که این شاخصه‌ها را بیش از پیش به مردم معرفی کند.

وی گفت: جوانان انقلابی باید در مسیر انتخاب اصلح، ستاد انتخابات رئیس‌جمهور شهید را تشکیل دهند تا بتوانند کاندیدای اصلح را به جامعه معرفی و شاخصه‌های او را تبیین کنند.

حسین زاده اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند حماسه تشییع رئیس‌جمهور شهید باید به حماسه حضور منتهی شود؛ از این رو هر کس انقلاب و وطن را دوست دارد، باید تلاش کند انتخابات رئیس‌جمهوری چهاردهم پرشور باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: دشمن همیشه در زمان انتخابات ناامیدی را در بین جامعه رواج می‌دهد تا سطح مشارکت پایین بیاید و این وظیفه جوانان انقلابی است که روشنگری کنند.

وی به اهمیت شفاف سازی کاندیداها در عرصه مناظرات و تبلیغات اشاره کرد و افزود: دو نکته مهم در این عرصه را باید مدنظر داشته باشند؛ ابتدا اینکه لیست اموال را شفاف بیان کند و دوم اینکه این مهم به مطالبه عمومی تبدیل شود که نامزدهای در فضای مناظره و تبلیغات عناصر کلیدی کابینه را رسماً اعلام کند؛ چرا که رئیس جمهور یک فرد نیست؛ بلکه یک تیم است.

دکمه بازگشت به بالا