هنر و فرهنگ

سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در عربستان برگزار شد

سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) همزمان با حضور زائران ایرانی در دو شهر مدینه و مکه برگزار شد.

به گزارش رویداد برتر، در این مراسم که به همت بعثه مقام معظم رهبری و به مناسبت چهاردهم خرداد، سالگرد ارتحال رهبر انقلاب اسلامی در شهر مدینه و در یکی از هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ درباره جایگاه امامت و نقش و ویژگی‌های امام خمینی (ره) به ویژه اثرگذاری ایشان در حج سخن گفت.

در این مراسم که چند تن از معاونان و اعضاء شورای افتا اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری حضور داشتند، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به ابتکار اعلام روز جهانی قدس در حمایت از قضیه فلسطین اشاره کرد و گفت: از زمانی که امام خمینی (ره) این روز را اعلام کرده‌اند روز به روز دامنه آن گسترده‌تر شده است تا جایی که امروز رژیم صهیونیستی به قول مقام معظم رهبری در دالانی بن بست قرار گرفته است که به نابودی‌اش منجر خواهد شد.

نواب، احیاء برائت از مشرکین و توجه به بعد معنوی و انجام درست مراحل حج را از توصیه‌های امام راحل دانست و افزود: امام (ره) از حجاج به عنوان سفیران جمهوری اسلامی ایران نام می‌بردند و تاکید می‌کردند که این موارد را رعایت و محقق سازند. امام (ره) تاکید داشتند مسلمانان حاضر در حج باید بدانند که دشمن اصلی اسلام، قرآن و پیامبر (ص)، استکبار جهانی و رژیم کودک‌کش صهیونیستی است که برای تفرقه انداختن بین مسلمان‌ها دست به هر توطئه‌ای می‌زنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه امام خمینی (ره) مسلمانان را به وحدت کلمه فرا می‌خواند و سود اختلاف کلمه در حج را در جیب دشمنان می‌داند، اظهار کرد: امام راحل حجاج ایرانی را که حامل پیام انقلاب اسلامی هستند در مکه و مدینه به مدارا با مسلمانان و مسالمت و دوری از اعمال خشونت توصیه می‌کردند.

این مراسم همزمان در شهر مکه با حضور جمعی از زائران ایرانی برگزار شد.

انتهای پیام

نشر علوم هنری

با استفاده از ابزارهای زبانی، شما را به دنیای تخیل و هنر می‌برم.
دکمه بازگشت به بالا