اقتصادی

مخبر و پوتین بر اجرای کامل توافقات ایران و روسیه تأکید کردند

در گفت‌وگوی تلفنی؛

مخبر و پوتین بر اجرای کامل توافقات ایران و روسیه تأکید کردند

سرپرست ریاست جمهوری و رئیس جمهور روسیه بر اجرای کامل همه توافقات صورت گرفته بین دو کشور تأکید کردند.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری عصر امروز پنجشنبه در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با قدردانی مجدد از ابراز همدردی دولت این کشور با دولت و ملت ایران در پی شهادت دکتر رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و تبریک فرارسیدن روز ملی فدراسیون روسیه، روابط تهران و مسکو را راهبردی و متکی بر اصول تغییرناپذیر عنوان کرد و افزود: اجرای کامل همه توافقات صورت گرفته ازجمله در بخش تجارت، ترانزیت و انرژی دستور کار اصلی روابط دوجانبه را شکل می‌دهد و جمهوری اسلامی ایران مصمم به اجرای آن است.

مخبر با مرور همکاری‌های دو و چندجانبه ایران و روسیه به ویژه در بخش کریدور ترانزیتی شمال- جنوب، مجموعه بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بر اهمیت تحکیم مبانی حقوقی همکاری‌های فی‌مابین تاکید کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی با تسلیت مجدد فقدان دکتر رئیسی به دولت و ملت ایران، سطح همکاری و سرعت توسعه روابط میان تهران و مسکو در بخش‌های مختلف اقتصادی را بسیار خوب و رضایت‌بخش توصیف کرد و سند جامع همکاری‌های دو کشور را مبنای حقوقی مناسبی برای توسعه روابط فیمابین دانست.

رئیس جمهور روسیه اجرای کامل همه توافقات صورت گرفته را دستور کار اصلی روابط دوجانبه برشمرد و در ادامه با اشاره به تصویب و امضای قانون تجارت آزاد میان اتحادیه اوراسیا و جمهوری اسلامی ایران، این امر را زمینه‌ای مناسب برای توسعه، تقویت و پویایی هر چه بیشتر روابط، تجاری دو کشور دانست و بر ضرورت اهتمام طرفین برای پیگیری و اجرای توافقات صورت گرفته فیمابین، به ویژه در بخش حمل و نقل و انرژی تاکید کرد.

ولادیمیر پوتین برای ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو آرزوی موفقیت کرد.

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تجربه و تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اطلاعات موثق و تحلیل‌های قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی خود بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا