ورزش

پل خلیج فارس در قشم با سرمایه‌گذاری سه‌گانه ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری رویداد برتر هرمزگان، فرزین حقدل با بیان این مطلب اظهار داشت: طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل با نظر مثبت مقام معظم رهبری در دولت شهید رئیسی پس از وقفه چند ساله وارد فاز عملیاتی شده است. 

وی با اعلام اینکه اعتبار کل این پروژه بالغ بر 850 میلیون یورو خواهد بود، افزود: عملیات ساخت این طرح مهم اقتصادی کشور به صورت سرمایه‌گذاری سه‌گانه انجام می‌شود که اعتبار مورد نیاز آن از سوی دولت، بازار سرمایه و سازمان منطقه آزاد قشم تامین خواهد شد.

به گفته مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در طرح ملی شبکه ارتباطی خلیج فارس، این طرح شامل چهار پروژه مجزا شامل پل خلیج فارس، توسعه بندر کاوه تا ظرفیت دو میلیون TEU(واحد شمارش کانتینر)، ایجاد شبکه بزرگراهی و شبکه ریلی با هدف بسط بزرگراه‌ها و راه‌آهن ملی کشور به جزیره جهانی قشم است.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه این طرح برای مردم و سرمایه‌گذاران فعال در منطقه آزاد قشم بسیار حائز اهمیت است، نقش اثر بخشی بر روی GDP (رشد تولید ناخالص داخلی کشور) خواهد داشت.

حقدل تصریح کرد: سواحل عمیق جزیره قشم مزیت مهمی برای پهلوگیری کشتی‌ها با تناژ 300 هزار تُن به بالا را دارد که این فرصت موجب پیوند اقتصاد ملی ایران از طریق پروژه طرح جامع خلیج فارس در قشم با اقتصاد جهانی خواهد شد.

او با اعلام اینکه این پروژه تاکنون 15 درصد رشد فیزیکی داشته است، افزود: کیسون‌های بخش دریایی این پروژه در حوضچه خُشک ساخته شده و پایه‌های مرتبط با بخش خُشکی آن هم آماده است تا با تزریق اعتبار مورد نیاز شاهد سرعت بخشیدن به این طرح بزرگ ملی و اتمام آن در زمان تعیین شده باشیم.

 

 

 

گروه تحریریه مقالات ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر راهنمایی‌های تمرینی و بهبود عملکرد ورزشی. با به اشتراک گذاری تکنیک‌ها و استراتژی‌های موثر در ورزش، هدفمندی خود را در بهبود عملکرد ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراهی با من را بپذیرید و به جزئیات هیجان‌انگیز دنیای ورزش بپردازید.
دکمه بازگشت به بالا