خبرهای کلی

۱۰ مدال اهداف پروازی تیراندازی کسب شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سردار مرتضی قربانی جمعه شب در نشست با استاندار مازندران مردم مازندران را با فرهنگ و قدردان دانست و گفت: استان مازندران در دفاع مقدس ۱۴ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که نشان از فداکاری مردمان این سرزمین دارد.

سردار قربانی، مازندرانی‌ها را مطیع ولایت فقیه خواند و افزود: مسئولین باید قدردان چنین مردمی باشند.

وی ادامه داد: طی ۱۰ سال قبل از حضورمان در فدراسیون تیراندازی هیچ مدالی در اهداف پروازی کسب نشده بود و طی یکسال اخیر موفق به کسب ۱۰ مدال شدیم و یک سهمیه المپیک نیز بدست آوردیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی یادآور شد: در سفرهای استانی، با استانداران توافق می‌کنیم که در هر شهرستان یک زمین به ورزش تیراندازی اختصاص یابد و امیداوریم این مهم در مازندران هم محقق شود.

سردار قربانی با اشاره به اینکه ورزش تیراندازی در دین‌مان توصیه شده است، خواستار توجه ویژه به جوانان و استعدادهای موجود این ورزش شد.

مازندران مستعد کارهای بزرگ است

در ادامه استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران مستعد کارهای بزرگ است، اظهار کرد: این استان نیروی انسانی خوبی دارد که باید توجه ویژه به این مهم داشت‌.

یوسف نوری تاکید کرد: هر کدام‌مان در هر جایگاهی هستیم وظیفه داریم کارهای بزرگ را به سرانجام برسانیم.

وی استفاده از امکانات گردشگری در توسعه ورزش تیراندازی را بسیار با اهمیت خواند و گفت: بسیاری از سایت‌های تفریحی و امکانات موجود در استان مازندران متروکه است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه تیراندازی سنت ماست و توصیه شده است، افزود: اگر امکانات تیراندازی مهیا شود، تفنگ‌های بی‌اجازه برداشته خواهد شد و شکارچیان به این ورزش روی خواهند آورد.

نوری خاطرنشان کرد: مازندران پذیرای رقابت‌های ملی است و در این راستا آماده هرگونه همکاری هستیم.

فقر امکانات تیراندازی در مازندران

همچنین رئیس هیأت تیراندازی مازندران از نبود زیرساخت‌ها گفت و خواستار حمایت ویژه در این راستا شد.

بهروز اسکندرنیا با اشاره به اینکه این ورزش تجهیزات‌محور و گران است خواستار همکاری بیشتر فرماندران با هیأت تیراندازی شد.

وی با بیان اینکه در هیچ شهرستانی زیرساخت و امکانات مناسب تیراندازی نداریم، یادآور شد: تیراندازی ورزشی امنیتی است و مسئولین باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس هیأت تیراندازی مازندران با تاکید بر اینکه باید گردشگری و ورزش تیراندازی را به هم سنجاق کنیم، ادامه داد: مازندران استعدادهای زیادی در تیراندازی دارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

زیرساخت‌های تیراندازی دایر می‌شود

در پایان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از وجود استعدادهای فراوان در استان گفت و گفت: تاکنون ۳۰ ورزشکار ایرانی سهمیه المپیک کسب کردند که از این میان ۸ سهمیه سهم مازندران بوده است.

علی رجبی وندچالی با اشاره به اینکه ۳ داور مازندرانی در المپیک پاریس حضور خواهند داشت، افزود: هدف‌مان کسب ۴ مدال طلا در المپیک است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های تیراندازی هرچه زودتر در شهرستانها استقرار یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران ادامه داد: برای راه‌اندازی سالن‌های تیراندازی در ورزشگاه شهدای ساری باید طرح این اقدام توسط هیأت تیراندازی تدوین و با طی مراحل قانونی این واگذاری صورت گیرد.

دکمه بازگشت به بالا