اقتصادیکسب و کار برتر

خرید لوازم خانه و آشپزخانه از فروشگاه پخش عبدی

راهنمای خرید لوازم اشپزخانه: 38 کالا + توضیحات هر کدام

بدون شک قلب هر خانه ای، آشپزخانه آن است و برای تپیدن قلب خانه، وجود برخی از وسایل ضروری و مهم خواهد بود و به همین خاطر است که خانم ها بیش از خرید هر وسیله ای، ترجیح می دهند لوازم مربوط به آشپزخانه خود را تهیه نمایند. اهمیت این موضوع زمانی دوچندان می شود که عروس خانم ها بخواهند برای تکمیل جهیزیه خود اقدام به خرید لوازم خانه و آشپزخانه نمایند.

لذا آگاهی از یک راهنمای خرید لوازم آشپزخانه که به صورت جامع و کامل به تمام موارد ریزودرشت اشاره کرده باشد، می تواند کمک بزرگی به بانوان در این زمینه نماید و کمی از دغدغه های آنها را برای خرید کاهش دهد. بنابراین اگر خانم خانه دار هستید و می خواهید برخی از لوازم آشپزخانه خود را نو کنید و مجدداً آنها را خریداری نمایید یا اینکه تازه عروس هستید و نیاز به یک لیست خرید تمام عیار برای تکمیل جهیزیه خود دارید، با ما همراه باشید تا در این راهنمای خرید، 38 کالای موردنیاز برای آشپزخانه را به شما معرفی کنیم.

چگونه لوازم آشپزخانه را دسته بندی کنم؟

زمانی که شما می خواهید برای آشپزخانه وسایل موردنظر خود را تهیه نمایید، باید به فکر خرید آن هایی باشید که از لحاظ کارآمدی در اولویت قرار دارند؛ چراکه کیفیت و کاربردی بودن وسایل مختلف آشپزخانه، باعث طولانی تر شدن عمر استفاده از آنها می شود؛ لذا بهتر است در هنگام خرید لوازم آشپزخانه به جنس، رنگ، کیفیت و کاربرد هرکدام از این وسایل توجه ویژه داشته باشید. درصورت نیاز به تعمیر صدا و جرقه زدن مایکروویو ال جی از خدمات پخش عبدی استفاده نمایید.

دسته بندی لوازم آشپزخانه را می توان این گونه بیان نمود:

  • لوازم ارزان آشپزخانه شامل چاقو و قیچی، آبکش و لگن، کفگیر و ملاقه، ترازو، نمک و ادویه پاش، کاسه و پیاله، دستمال آشپزخانه و …
  • لوازم پلاستیکی آشپزخانه مثل سینی، تخته برش، قیف، انبر سالاد، جا قاشقی، آبمیوه گیری دستی، ظروف نگهدارنده غذا، قالب یخ، کاسه میوه، تخته گوشت، سطل زباله، ظروف حبوبات، پا سماوری و …
  • لوازم پخت وپز آشپزخانه از جمله ست کامل قابلمه در جنس های چدن، گرانیت، استیل، مسی و … ماهیتابه در اندازه های مختلف و …
  • لوازم کیک و شیرینی پزی آشپزخانه مانند انواع قالب کیک گرانیتی، انواع فرچه و لیسک، قالب ژله سیلیکونی، پلاستیکی یا در مدل های قلبی و ستاره ای، انواع پیمانه و …
  • لوازم نظم دهنده آشپزخانه از قبیل جاتخم مرغی، شلف و استند نظم دهنده، سبد نظم دهنده یخچال، شلف کشویی یخچال، سبد نگهدارنده دسته دار یخچال، نگهدارنده نوشابه و بطری یخچال و …
  • لوازم مکمل آشپزخانه مثل فندک، زیر ملاقه ای، دستگیره، دستکش و دم کنی آشپزخانه، انبر سالاد و غذا، انواع سبد و صافی، ست چاقوی مخصوص آشپزی، خردکن دستی و …
  • لوازم پذیرایی آشپزخانه که شامل ظروف شیشه ای، سرامیکی و کریستال در طرح ها و مدل های مختلف می شوند. وسایلی که برای یک مهمانی یا دورهمی به آنها نیاز دارید مثل انواع لیوان ها و فنجان چای خوری، آجیل خوری، میوه خوری، شکلات خوری، ظروف مخصوص کیک و شیرینی خوری، انواع ظروف سرو غذا و سالاد و …
  • لوازم برقی آشپزخانه شامل وسایلی بزرگی مثل اجاق گاز، یخچال، مایکروفر، ماشین لباس شویی، ماشین ظرف شویی و … و همچنین لوازم کوچک برقی می شود که در بخش راهنمای لوازم برقی آشپزخانه به توضیح بیشتر در مورد لوازم برقی ضروری برای آشپزخانه می پردازیم. تعمیرات اجاق گاز ال جی خود را به متخصصین پخش عبدی بسپارید.

نکات مهم در خرید پلوپز

در خرید هر محصولی نکات مهمی وجود دارد که باید حتما به آن ها توجه کنید. در ادامه این نکات مهم را در مورد پلوپز ذکر می کنیم تا شما بتوانید بهترین محصول ممکن برای خود را انتخاب کرده و خریداری کنید.

انتخاب نوع پلوپز

در مطالب قبل چند نوع مختلف پلوپز را به شما معرفی کردیم که شما بر اساس بودجه و میزان استفاده خود باید یکی از مدل ها را گزینش کنید. به طور کلی اما بر اساس قیمت و امکانات پلوپز چندکاره بیشترین ارزش خرید را دارد و پیشنهاد می کنیم در صورت داشتن استفاده نرمال این مدل را خریداری کنید. در ادامه نکات خرید بهترین پلوپز را آورده ایم:

کیفیت محصول و قابلمه

در انتخاب پلوپز به کیفیت ساخت بدنه و به خصوص جنس قابلمه داخلی توجه ویژه ای داشته باشید. ظرف داخلی باید به گونه ای باشد که بعد از مدتی آسیب نبیند و خط و خش به خود جذب  نکند. بسیاری از مدل ها دارای ظرف تفلون و نچسب هستند تا شما به راحتی بتوانید برنج، ته دیگ و دیگر مواد غذایی را از ظرف خارج کنید و پس از آن به راحتی ظرف را بشویید.

حجم ظرف

یکی از نکات مهم در خرید پلوپز این است که بر اساس تعداد اعضای خانواده باید پلوپزی تهیه کنید که بتوانید با آن برای همه افراد برنج، خورشت یا غذاهایی مثل پاستا تهیه کنید. اگر برای مهمانی پلوپز تهیه می کنید حتما به سراغ مدل های با حجم و ظرفیت بیشتر بروید. به عنوان مثال پلوپز پارس خزر ظرفیت های متعددی بر حسب نیاز مشتری دارد.

انواع سایز پلوپز با توجه به برند آن متفاوت است و براساس تعداد نفرات به تک نفره، دو نفره، 4 نفره و … تقسیم می شود.

نکات مهم خرید وسایل برقی آشپزخانه عروس

وسایل آشپزخانه را میتوان به دو دسته ی کلی وسایل برقی و غیر برقی تقسیم کرد. برای تهیه لوازم برقی آشپزخانه به نکات زیر توجه نمایید:

  1. در مورد برندهای با کیفیت از آشنایان و افراد مورد اعتمادتان سوال کنید.
  2. به تبلیغاتی که فروشندگان این اجناس برای فروش کالاهای خود انجام می دهند توجه نکنید و انتخاب خود را براساس نیاز و ملاکهای خود انجام دهید.
  3. برای تهیه ی لوازم آشپزخانه برقی به فروشگاه های مجاز مراجعه کنید.
  4. تنها به زیبایی وسایل توجه نکنید زیرا برخی برندها کالاهای بی کیفیت را با ظاهری زیبا و در رنگ های متنوع عرضه می کنند و با همین ترفند خریداران را فریب می دهند.
  5. در خرید لوازم برقی حتماً به تاریخ گارانتی و خدمات پس از فروش توجه کنید.
  6. مدل های متنوعی در بازار براساس قیمت برای شما وجود دارد، پس سطح بودجه ی خود و خانواده ی خود را بسنجید و سپس دست به انتخاب بزنید.
  7. قبل از اینکه گارانتی کالاهای خریداری شده تان به اتمام برسد، آن ها را امتحان کنید تا در صورت بزرو مشکل بتوانید نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.
  8. در انتخاب لوازم برقی آشپزخانه به برچسب انرژی که روی لوازم نصب شده دقت کنید.
  9. سیستم فنی و استحکام بدنه وسایل برقی خود را بسنجید و برندهای معتبری را انتخاب کنید.
  10. دستگاهی را انتخاب نمایید که ضمن انجام دادن کار به صورت صحیح، سر و صدای کمتری تولید می کند.
  11. در خصوص خرید برخی لوازم خانگی برقی مثل چایی ساز، کیک پز، پلوپز، زود پز و …. به این نکته دقت داشته باشید که حتما مجهز به سیستم قطع کن اتوماتیک باشند.
  12. کالاهای خود را از برندهای متفاوت انتخاب کنید. اگر برندی بسیار معروف باشد به این معنا نیست که همه ی لوازم خانگی تولیدی آن با کیفیت و خوب باشد.
  13. در خرید لوازم خانگی برقی آشپزخانه به قدرت و توان مصرفی، ظرفیت دستگاه، جنس و کیفیت قطعات داخلی به کار رفته در آن ها، کلید روشن و خاموش شدن اتوماتیک، گارانتی محصول و … اهمیت بدهید.
  14. در آخر و پس از انتخاب وسایل بر اساس نکات بالا زیبایی و شکل ظاهری و رنگ لوازم برقی را هم در نظر بگیرید که متناسب با سایر وسایل آشپزخانه باشد و عدم هماهنگی بین وسایل ایجاد نشود.

حاتل می رسیم به نکاتی که دانشتن آنها در انتخاب بهترین فرش و گلیم آشپزخانه به یاری شما خواهد آمد.

مهم ترین نکات در خرید بهترین فرش آشپزخانه

در ادامه می خواهیم نکاتی که در خرید یک فرش خوب و مناسب برای فضای آشپزخانه اهمیت دارند را بررسی کنیم.

جنس فرش آشپزخانه

یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب و خرید فرش و گلیم، جنس الیاف آن است. فرش های آشپزخانه باید با الیافی تولید و بافت شوند که در برابر لکه، باکتری، کثیفی ها و آب مقاوم باشند. برخی از انواع الیاف مورد استفاده در فرش های مناسب آشپزخانه عبارتند از:

  • فرش های نخ پلی پروپیلن
  • فرش های نخ پلی استر
  • فرش های نخ پلی اوژن
  • فرش های نخ اکریلیک

این الیاف تقریبا معروف ترین و پراستفاده ترین الیافی هستند که در بافت فرش های مختلف آشپزخانه در کارخانه های فرش کاشان به کار می روند. الیاف پلی استر ارزان ترین قیمت را در بین سایر الیاف دارند. الیاف اکریلیک همانند نخ های طبیعی هستند و نرمی و لطافت بسیار زیادی دارند. اما از نظر قیمت هم گران تر هستند. الیاف پلی پروپیلن یکی از بهترین نوع الیاف است که هم قیمت مناسبی دارد و هم بسیار باکیفیت است.

همه این الیاف در برابر رطوبت و آلودگی مقاوم هستند. ضد آب و لکه بودن و شستشوی آسان از ویژگی های مهم این الیاف است. در نهایت می توان فرش های با نخ پلی پروپیلن را گزینه مناسبی برای آشپزخانه دانست که قیمت ارزان و مقرون به صرفه ای هم دارند.

اندازه فرش آشپزخانه

اندازه و ابعاد فرش آشپزخانه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. فرش باید به اندازه ای بزرگ باشد که فضای مورد نظر را پوشش دهد. همچنین، فرش باید به اندازه ای کوچک باشد که در هنگام رفت و آمد، مزاحمت ایجاد نکند. به عبارت ساده تر باید با فضای آشپزخانه تناسب داشته باشد تا هارمونی دکوراسیون حفظ شود.

امروزه فضای آشپزخانه معمولا کوچک و محدود است. به همین دلیل بیشتر از فرش های کوچک مثل فرش و قالیچه 4 متری یا فرش 6 متری در آشپزخانه استفاده می شود. اما فرش های 9 متری یا فرش 12 متری استفاده خیلی کم تری در آشپزخانه دارند. کناره فرش های رولی یا متری هم کاربرد زیادی در این فضا دارند.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا