اقتصادیکسب و کار برتر

تحول نماد پروانه در جواهرات طلا از گذشته تا حال

نماد پروانه در طلا، جواهرات و مد و فشن به معنی تولد دوباره به کار می‌رود. اگر به دنبال ایجاد تغییرات اساسی در زندگی خود هستید، همراه داشتن یک انگشتر با طرح پروانه می‌تواند به افزایش انگیزه شما، کمک کند. زیورآلات طلا از جمله وسایلی هستند که همیشه همراه انسان خواهند بود. خوب است تا با انتخاب نماد پروانه که یادآور تغییرات مثبت، شادی و زیبایی است، پیامی عالی را به همراه داشته باشید. اگر پس از مطالعه مطلب نماد مار در جواهرات در وب سایت جواهری لیلیوم به دنبال معنی نماد پروانه هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

آیا نماد پروانه، نمادی با ارزش است؟

ممکن است در زمان خرید طلا آنلاین، به دنبال خرید زیورآلاتی زیبا با معنایی عمیق باشید. زیبایی و آزادی، همان پیامی است که در نگاه اول به انگشتری با طرح پروانه، به ذهن انسان می‌رسد. پروانه‌ها همیشه برای انسان‌ها نویدبخش انرژی مثبت و اتفاقات خوب، بوده‌اند. از آنجا که پروانه‌ها زیبایی خود را پس از خروج از پیله به دست می‌آورند، کم‌تر کسی را می‌توان یافت که به این موجودات دوست‌داشتنی علاقه‌ای نداشته باشد.

اگر به گشت و گذار در برخی ادیان بگردید، خواهید دید که آن‌ها پروانه را متعلق به دنیایی دیگر می‌دانند؛ بعضی محققان دلیل این باور را مرتبط با سبک تولد دوباره آن می‌دانند. وجود تمام این دیدگاه‌ها در کنار زیبایی نماد پروانه در طلا، سبب شده تا این نماد از ارزش بالایی برخوردار باشد. اگر به‌دنبال داشتن زیورآلات با نماد پروانه هستید می‌توانید از طریق ساخت طلا سفارشی لیلیوم اقدام کنید.

معنی نمادگرایی جواهرات پروانه

طبیعی است که معنی سمبل پروانه در کشور و فرهنگ‌های مختلف، متفاوت باشد. به عنوان مثال در یونان باستان، اصطلاح پروانه به معنی روح و روان هم به کار رفته است. ممکن است در زمان خواندن داستان‌های کلاسیک، بارها مفهوم پروانه را در کنار عباراتی همچون عشق، ازدواج و عبور از سختی‌ها، مشاهده کنید.

این در حالی است که در فرهنگ بومی آمریکا و آزتک‌ها در مکزیک، از پروانه به عنوان روح مردگان یاد می‌کردند؛ به همین دلیل است که با قرار دادن دسته‌گلی معطر روی قبر یا درون خانه‌شان، قصد جذب کردن این موجودات زیبا را داشته‌اند. مردم هوپی اعتقاد داشتند که در صورت زمزمه کردن آرزوها برای پروانه، آن آرزوها برآورده خواهند شد. این مردم حتی مراسم رقصی برای جلب نظر پروانه‌ها و درخواست سلامتی، باران و زندگی طولانی از آن ها دارند.

در قبایل آمریکا، معنای پروانه‌ها بسته به رنگ آن‌ها، متفاوت خواهد بود؛ به همین دلیل است که پروانه‌های سفید، خوش یمن در نظر گرفته شده و اعتقاد دارند که همتایان سیاه رنگ آن‌ها، باعث بد شانسی هستند. از آنجا که مردم اروپا اعتقاد داشتند که پروانه‌ها روح کودکان هستند، در تمام طول دهه 1600 در ایرلند، کشتن این موجودات جذاب ممنوع بوده و با مجازات همراه بود؛ همچنین مردم این کشور اعتقاد دارند که پروانه‌ها نمادی از آفرینش و تحول بوده و می‌توانند از دنیایی دیگر عبور کنند. اروپاییان در قرن نوزدهم از طرح پروانه در جواهرات مربوط به عزا استفاده کرده و می‌خواستند ارتباط پروانه با روح، رشد انسان، مرگ و آسمان‌ها را به نمایش بگذارند.

علت حس خوبی که از نماد پروانه می‌گیریم چیست؟

شاید بارها همه ما به خاطر حس خوبی که این نماد به ما می‌دهد از آن استفاده کرده‌ایم اما هیچوقت با معنا و مفهوم آن آشنا نبودیم. در این قسمت ابتدا کاربردهای نماد پروانه و سپس دلیل انرژی مثبت این نماد را مطرح می‌کنم.

کاربرد نماد پروانه در تاریخ

در برخی از دولت‌ها بر روی سنگ قبر کودکان نماد پروانه طراحی می‌کردند که شادی و خوشحالی کودک را به نمایش بگذارند‌. از طرفی پروانه با دلیل زیبایی و پاکی نمادی از کودک به شمار می‌رفت. علاوه بر این عمر کوتاه پروانه را به عمر کوتاه کودک نسبت می‌دادند. به دلیل روش تولد و تبدیل شدن از یک کرم به پروانه‌ای زیبا در دوره‌های مختلف به عنوان نماد تغییر مورد استفاده قرار می‌گرفت.

سمبل تعالی روح و جاودانگی از دیگر مشخصات آن‌ها محسوب می‌شد. کرم پروانه پیله‌ای به دور خود می‌پیچد و بدون خوردن و آشامیدن پروانه شده و پرواز می‌کند. این نشانی از رشد روحی و ذهنی است. انسان‌هایی که روزه می‌گیرند یا ریاضت می‌کشند به دنبال همین رشد روحی هستند.

علت انرژی مثبت نماد پروانه

پروانه نمادی از تولد دوباره، شادی، زیبایی، زندگی و انرژی مثبت است. بنابراین افرادی که به دنبال تغییر در زندگی و رسیدن به آزادی هستند می‌توانند از این زیور آلات در زندگی خود استفاده نمایند. گوشواره، آویز، دستبند، پلاک و انگشتر با طرح پروانه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروانه به ما حرکت رو به جلو را می‌آموزد. حتی در این فرصت کم زندگی هم می‌توان شاد و آزاد بود. اگر می‌خواهید به کسی که به دنبال تغییر مثبت در زندگی خود است هدیه مناسبی بدهید، این نماد می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

طراحی زیورآلات پروانه‌ای

با توجه به معنا و مفهومی که پروانه دارد، در دوره‌های مختلف و در سالیان دور از این نماد در زیور آلات استفاده می‌شده است. از سنجاق سینه و گل سر گرفته تا زیور آلات همه از این نماد در ترکیب خود استفاده نموده‌اند. پروانه حس آزادی و رهایی می‌دهد. اگر به دنبال شروع تازه‌ای هستید به شما پیشنهاد می‌کنم زیور آلاتی با این طرح خریداری کرده و روزها زمانی که به آن نگاه می‌کنید رهاتر و آزادتر از قبل همچون پروانه زندگی کنید.

معنی نماد پروانه در فرهنگ ایرانی

بارها در شعرها و داستان‌های قدیمی ایرانی به مفهوم شمع و پروانه اشاره شده است. این داستان‌ها از پروانه به عنوان نمادی از عشق، فداکاری و از خود گذشتگی، یاد می‌کنند. تعابیر عارفانه زیادی از این موجود دوست‌داشتنی وجود دارد. پس اگر از شخصی زیورآلاتی با طرح پروانه هدیه گرفتید، باید بدانید که علاقه زیادی به شما داشته و آماده است تا همه چیز خود را فدایتان کند.

مسخ و تغییر، یکی از معانی نماد پروانه در طلا و زیورآلات

اگر به دنبال ساخت طلا سفارشی با طرح پروانه هستید، باید بدانید که این موجود به عنوان نمادی از مسخ و تغییر در زیورآلات به کار می‌رود. این موجود در ابتدا زندگی خود را به شکل کرم ابریشم آغاز کرده و پس از خواب زمستانی در پیله، به پروانه‌ای فوق‌العاده بدل خواهد شد. اگر در دوره سختی از زندگی به سر می‌برید، همراه داشتن زیورآلاتی با طرح پروانه می‌تواند رشد و پیشرفت شخصی را به شما یادآور شده و در این مسیر به افزایش انگیزه مثبت شما، کمک کند.

منبع مقاله: گالری لیلیوم

دکمه بازگشت به بالا