خبرهای کلیسلامت و دانشکسب و کار برتر

نحوه مصرف گلوتامین یوروویتال

گلوتامین یک اسید آمینه ضروری در بدن ما است. از طرفی به دلیل مصرف روزانه، غلظت این ماده در پلاسمای خون بالاست. بنابراین، دانستن نحوه استفاده از گلوتامین ما را از اثرات نامطلوب این ماده محافظت می کند. دانستن نحوه ساخت گلوتامین به شما کمک می کند تا اهمیت نحوه خوردن گلوتامین را درک کنید.

میزان مصرف این اسید آمینه برای افراد مختلف متفاوت است و در صورت دریافت دوز صحیح بدن، دستیابی به اهداف مورد نظر دور از ذهن نیست. اما چه انواع گلوتامین در بازار موجود است؟ دوز ایده آل در روز چقدر است؟

اگر می خواهید از اثرات مفید این ماده بهره مند شوید، توصیه می کنیم مقاله بعدی را از دست ندهید! ما هر آنچه را که باید در مورد این رژیم غذایی اسید آمینه بدانید به اشتراک می گذاریم. برای خرید مکمل ورزشی با ما همراه باشید.

اهمیت مصرف گلوتامین

محبوبیت و اهمیت گلوتامین در بین علاقه مندان به تناسب اندام و ورزشکاران غیرقابل انکار است. نیازی به گفتن نیست، افرادی که نگران حفظ سلامت خود و تقویت سیستم ایمنی خود هستند نیز به گلوتامین روی می آورند.

وقتی ورزش می کنید یا هر نوع فعالیتی انجام می دهید، بدن شما از ذخایر انرژی استفاده می کند. گلوتامین ذخیره شده در بدن برای عضله سازی و جلوگیری از آسیب عضلانی استفاده می شود.

اگرچه اکثر مردم گلوتامین را از طریق رژیم غذایی دریافت می کنند، برخی از افراد به دلایل مختلفی به مکمل ها روی می آورند. استفاده بیش از حد از این ماده منجر به عوارض جبران ناپذیری می شود.

چه مقدار گلوتامین نیاز داریم؟

به طور کلی مصرف گلوتامین به میزان فعالیت ورزشی بستگی دارد. ناگفته نماند که سن یکی دیگر از پارامترهای تاثیرگذار بر میزان مصرف این ماده است. خواندن «دوز گلوتامین» در این قسمت مفید است. وقتی صحبت از مصرف این اسید آمینه می شود، افراد را به دو دسته تقسیم می کنیم:

بزرگسالان: بزرگسالان معمولاً 3 تا 6 گرم پروتئین در روز مصرف می کنند. جالب است بدانید که گلوتامین در ساختار بسیاری از پروتئین ها وجود دارد. با این حال، اگر به دنبال اهدافی مانند تقویت سیستم ایمنی بدن خود هستید، مصرف ۴۰ گرم گلوتامین در روز را توصیه می کنیم.

اگر این ماده را انتخاب کنید، دوز استاندارد 600 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن خواهد بود.

کودکان: به طور کلی مصرف مکمل گلوتامین برای کودکان توصیه نمی شود. مگر در مواردی که پزشک در شرایط خاص این ماده را برای کودک تجویز کند. دوز استاندارد این ماده برای کودکان 0.7 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است.

لازم به ذکر است که دوز توصیه شده برای اهداف مختلف متفاوت است. اگر هدف شما از مصرف گلوتامین کاهش وزن، عضله سازی یا سوزاندن چربی است، اطلاعات زیر به شما کمک خواهد کرد.

نحوه مصرف گلوتامین برای ورزشکاران

حتما اخباری در مورد عملکرد گلوتامین و نقش آن در تقویت عضلات شنیده اید. اگرچه مصرف این مکمل عارضه خاصی در انسان ایجاد نمی کند، اما اطلاع از دوز استاندارد آن به ویژه برای ورزشکاران ضروری است.

چه انواع مکمل های گلوتامین در بازار وجود دارد؟

پودر گلوتامین یونیورسال نوتریشن به اشکال مختلف در بازار موجود است، انتخاب بستگی به هدف شما دارد. این محصول هم اکنون به صورت پودر گلوتامین، قرص، کپسول و تزریقی به فروش می رسد. همچنین در این قسمت خوب است پیشنهاد کنیم «انواع گلوتامین» را مطالعه کنید.

در مورد نحوه استفاده از انواع گلوتامین، توصیه می شود از دستورات پزشک یا دوز درج شده روی بسته بندی محصول پیروی کنید. از طرفی دفعات مصرف این ماده نیز به نظر پزشک بستگی دارد.

پودر گلوتامین را با غذا مصرف کنید.

قرص گلوتامین را با معده خالی حداقل یک یا دو ساعت قبل از غذا مصرف کنید.

در مورد تزریق گلوتامین، همانطور که در این مقاله گفته شد عمل می کند.

دکمه بازگشت به بالا