باید انس و بهره دانشگاهیان از قرآن بیشتر شود

باید انس و بهره دانشگاهیان از قرآن بیشتر شود

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: مشغول شدن به ظاهر قرآن و پناه نبردن به باطن آن، هدف نزول قرآن نیست، امیدوارم انس و بهره دانشگاهیان از قرآن بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اختتامیه بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور حجت‌الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌پور معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، فریده دوکانه‌ای‌فرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، حجت‌الاسلام محمد معرفت مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مدیران، معاونان و شرکت‌کنندگان این مسابقات در واحد رودهن برگزار شد.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این نشست با ابراز خرسندی از شرکت ۹۰ هزار نفر در بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: خداوند قرآن را به‌عنوان کتاب هدایت، بیان و نور برای انسان‌ها به عنوان هدیه معنوی بسیار ارزشمند فرستاده است. خداوند در برابر این لطف از ما انتظاراتی دارد و نباید قرآن را رها کنیم و مصداق آیه «وَقَالَ الرَّسُولُ یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَاالْقُرْآنَمَهْجُورًا» قرار بگیریم، چراکه بسیاری از مردم حتی نحوه صحیح روخوانی قرآن را نمی‌دانند.

فاطمی‌پور با بیان اینکه اگر قرآن در زندگی ما جریان نداشته باشد از آن عبرت نمی‌گیریم، ادامه داد: برگزاری این رویداد‌های قرآنی به گسترش فرهنگ قرآنی کمک می‌کند و جامعه قرآنی در تبلیغ و گسترش قرآن و در ایجاد انس با قرآن موظف است، همچنین در قیامت از کسی که قرآنی است سؤال می‌شود تو که در دنیا قرآنی بودی برای گسترش مفاهیم قرآن چه کردی؟ تکلیف یقینی برائت یقینی می‌خواهد.

وی با اشاره به اینکه باید در خلوت از خودمان بپرسیم آیا ما در برابر قرآن به تکلیف‌مان عمل کردیم، افزود: مشغول شدن به ظاهر قرآن و پناه نبردن به باطن آن، هدف نزول قرآن نیست، امیدوارم انس و بهره دانشگاهیان از قرآن بیشتر شود.

به گزارش آنا، در پایان این مراسم از ۱۸۰ برگزیده بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با اهدای لوح و هدیه نقدی تقدیر شد.

دکمه بازگشت به بالا