استوری اینستاگرام چیست؟ راهنمای افزایش فالوور و فروش با استوری

اگر توی اینستاگرام فعالیت می کنید و قصد دارید فالوورهای بیشتری جذب کنید یا فروش محصولاتتون رو بالا ببرید استوری اینستاگرام یکی از بهترین ابزارهاست که نباید از دستش بدید! توی این مقاله می خوایم به شما نشون بدیم که چطور می تونید با استفاده از استوری های جذاب و خلاقانه هم فالوور بیشتری جذب کنید و هم فروش رو بالا ببرید. آماده اید؟ بریم شروع کنیم!

اینستاگرام

 

استوری اینستاگرام چیه؟

استوری ها محتوایی هستن که توی اینستاگرام تا ۲۴ ساعت باقی می مونن. این ویژگی به شما این امکان رو می ده که بدون نگرانی از اینکه محتوای شما دائمی باشه پیام های کوتاه و سریع به مخاطباتون برسونید. شما می تونید عکس ویدیو متن موزیک نظرسنجی و حتی لینک به وب سایتتون رو داخل استوری بگذارید.

 

چرا استوری ها این قدر محبوب هستن؟

استوری ها به دلیل تعامل بالا و سادگی استفاده شون بسیار محبوبن. بیش از ۵۰۰ میلیون نفر هر روز از استوری های اینستاگرام استفاده می کنن و این یعنی فرصت بزرگی برای شما که خودتون یا کسب وکارتون رو به مخاطبان جدید معرفی کنید.

 

راه های افزایش فالوور با استوری اینستاگرام

۱. استوری های تعاملی بسازید

اینستاگرام امکانات جالبی مثل نظرسنجی پرسش و پاسخ و کوییز رو داخل استوری داره که شما می تونید ازشون استفاده کنید تا فالوورهاتون رو درگیر کنید. این تعاملات باعث می شن افراد بیشتری به استوری های شما توجه کنن و حتی ممکنه استوری های شما رو به دوستانشون معرفی کنن.

  • مثال : یه نظرسنجی بسازید و از فالوورهاتون بپرسید که کدوم رنگ محصول جدید شما رو بیشتر دوست دارن.

۲. پشت صحنه رو به اشتراک بذارید

مردم عاشق این هستن که ببینن پشت صحنه کارهای شما چطوریه. با استوری نشون بدید که پشت صحنه کسب وکارتون چه خبره. اینجوری نه تنها ارتباط صمیمانه تری با فالوورهاتون برقرار می کنید بلکه باعث می شید اون ها بیشتر با برند شما آشنا بشن.

  • نکته : یه ویدیو کوتاه از تیم کاریتون در حال آماده کردن محصولات بگیرید و در استوری به اشتراک بذارید.

۳. از هشتگ و لوکیشن استفاده کنید

هشتگ ها و لوکیشن ها به شما کمک می کنن که استوری هاتون به افراد بیشتری نمایش داده بشه. با اضافه کردن هشتگ مرتبط با محتواتون استوری شما توی Explore اینستاگرام هم نمایش داده می شه و این یعنی احتمال دیده شدن توسط افراد بیشتری.

  • نکته : از هشتگ های پرطرفدار و مرتبط با موضوعتون استفاده کنید. مثلاً اگه دارید محصولاتی برای مراقبت از پوست معرفی می کنید از هشتگ هایی مثل #مراقبت_از_پوست استفاده کنید.

 

چطور با استوری فروش خودتون رو بیشتر کنید؟

حالا که با جذب فالوور آشنا شدیم بریم سراغ افزایش فروش با استفاده از استوری ها.

۱. معرفی محصولات جدید

یکی از بهترین راه های افزایش فروش اینه که محصولات جدیدتون رو از طریق استوری معرفی کنید. می تونید ویدیوهای کوتاه از محصولاتتون بگیرید و نحوه استفاده از اون ها رو به نمایش بذارید.

  • نکته : همیشه سعی کنید محصولاتتون رو به همراه توضیحات کوتاه و جذاب معرفی کنید تا توجه مخاطب رو جلب کنید.

۲. کد تخفیف ویژه استوری

یکی دیگه از راه های افزایش فروش ارائه کدهای تخفیف ویژه استوری هست. شما می تونید برای مدت زمان محدودی (مثلاً ۲۴ ساعت) کد تخفیف در استوری هاتون قرار بدید و مخاطبان رو به خرید تشویق کنید.

  • نکته : یه کد تخفیف خاص مثل “STORY۲۰” برای خرید از سایتتون قرار بدید و از فالوورها بخواید که تا پایان روز ازش استفاده کنن.

۳. لینک مستقیم به محصول

اگه بیشتر از ۱۰ هزار فالوور دارید می تونید از قابلیت Swipe Up استفاده کنید و لینک مستقیم به محصولات یا خدماتتون بدید. این یه راه عالی برای افزایش فروش مستقیم از طریق استوری هست.

  • نکته : اگه قابلیت Swipe Up ندارید می تونید لینک محصولات رو داخل بیو اینستاگرام بذارید و در استوری فالوورها رو تشویق کنید که به بیو مراجعه کنن.

 

چند جدول کاربردی برای برنامه ریزی استوری ها

زمان ارسال استوری

نوع محتوا

هدف

صبح (۹-۱۱)

انگیزشی معرفی روز کاری

افزایش انرژی و انگیزه فالوورها

ظهر (۱۲-۲)

معرفی محصولات جدید یا تخفیف ها

افزایش فروش یا تعامل

عصر (۵-۷)

پرسش و پاسخ یا نظرسنجی

افزایش تعامل و مشارکت فالوورها

شب (۸-۱۰)

محتوای شخصی یا پشت صحنه

ایجاد ارتباط صمیمانه با مخاطب

 

نکات مهم برای موفقیت با استوری های اینستاگرام

  1. ثبات در انتشار : سعی کنید هر روز یا حداقل چند بار در هفته استوری بگذارید تا همواره در ذهن فالوورهاتون حضور داشته باشید.
  2. خلاقیت داشته باشید : استفاده از گیف ها ایموجی ها و استیکرهای جذاب باعث می شه استوری هاتون دیدنی تر و جذاب تر بشه.
  3. داستان سرایی کنید : به جای اینکه صرفاً محصول رو نمایش بدید داستان پشتش رو هم بگید. این باعث می شه فالوورها با برند شما بیشتر درگیر بشن.

 

پرسش و پاسخ

چطور می تونم فالوورهای بیشتری از طریق استوری جذب کنم؟

با استفاده از هشتگ ها لوکیشن ها و تعامل با فالوورها می تونید استوری هاتون رو به افراد بیشتری نمایش بدید و به همین ترتیب فالوورهای جدید جذب کنید.

آیا استوری ها می تونن فروش من رو افزایش بدن؟

بله با استفاده از معرفی محصولات جدید ارائه کدهای تخفیف ویژه استوری و قرار دادن لینک مستقیم به محصولات می تونید فروش خودتون رو به شکل چشمگیری افزایش بدید.

چند بار در هفته باید استوری بگذارم؟

حداقل ۳ تا ۵ بار در هفته استوری بذارید تا همیشه در ذهن فالوورهاتون حضور داشته باشید و تعاملاتتون بالا بمونه.

 

جمع بندی استوری اینستاگرام

استوری های اینستاگرام ابزاری عالی برای افزایش تعامل جذب فالوور و بالا بردن فروش هستن. با کمی خلاقیت و استفاده مداوم از این ابزار می تونید تأثیر چشمگیری روی رشد کسب وکارتون بگذارید. حالا دیگه نوبت شماست! شروع کنید و از استوری ها نهایت استفاده رو ببرید. اگر استوری هایتان بازدید کمی دارن میتونید در ابتدای راه به خرید ویو استوری فکر کنید. اما باید توجه داشته باشید که این کار را از منابع معتبر و باتجربه انجام دهید. یکی از این مراجع معتبر سایت یاراپلاس می باشد.

دکمه بازگشت به بالا