راه آهن بوشهر در قرارداد بلندمدت ایران و چین گنجانده شود

راه آهن بوشهر در قرارداد بلندمدت ایران و چین گنجانده شود

رویداد برتر / بوشهر رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: چالش اصلی پروژه راه آهن بوشهر – شیراز تأمین بودجه است ، خواه پیشنهاد شود این پروژه در قراردادی طولانی مدت بین ایران و چین گنجانده شود یا در اردوگاه خاتم الانبیا نقل مکان شود.

عبدالکریم جمیری در مورد جلسه مجمع نمایندگان استان بوشهر و معاون اول رئیس جمهور به خبرنگاران گفت: جلسه نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رئیس جمهور برای بررسی نیازها و چالش های اساسی استان برگزار شد.

وی از اتمام پروژه راه آهن بوشهر – شیراز و توسعه بنادر استان به عنوان دو پروژه اولویت دار استان نام برد و اظهار داشت: راه آهن بوشهر – شیراز یکی از مهمترین پروژه های زیربنایی استان است که 450 کیلومتر آن 200 کیلومتر در بوشهر است. قرارداد.

سخنگوی بوشهر ادامه داد: چالش اصلی این پروژه تأمین مالی پیشنهاد این بود كه این پروژه در یك قرارداد بلند مدت بین ایران و چین گنجانده شود یا به عنوان فروش متقابل به پایگاه خاتم الانبیا منتقل شود.

نماینده مردم بوشهر ، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احوالپرسی معاون اول رئیس جمهور درباره پروژه های پیشنهادی برای اجرای راه آهن بوشهر – شیراز ، گفت: به دلیل محدودیت های بودجه ای ، دولت این پیشنهاد را اجرا می کند.

وی درباره نگرانی های بوشهر در مورد توسعه بنادر به نمایندگان مجلس گفت: بنادر استان نمی توانند کشتی های بزرگ را برای تخلیه و بارگیری کالا جای دهند. در این جلسه معاون اول رئیس جمهور قول داد که دولت پروژه های عمرانی را در بندر بوشهر اجرا خواهد کرد. شناورهای متوقف و پهلوگیری با ظرفیت بیش از 50 000 تن.

جمیری اظهار داشت: در این جلسه معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت توجه به روستاهای استان بوشهر از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور که در جلسه حضور داشتند خواست تا اشتغال پایدار روستایی بهبود یابد بوشهر و ایجاد فرصت های شغلی مناسب در این روستاها.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی های مردم استان معرفی و تکمیل فاضلاب در برخی از شهرها است. فاضلاب شهرهای استان تا پایان دولت آماده می شود.

عبدالکریم جمیری تاکید کرد: پرداخت مالیات آلودگی طبق قانون و نظر کارشناسی ، سرمایه گذاری در توسعه گردشگری و تفویض اختیارات بیشتر به مدیریت استان ، ایجاد دفاتر شرکت های بزرگ نفتی در استان ، ساماندهی تخریب و توسعه شهرهای صنعتی شمال یکی از نگرانی ها و درخواست های وی در مجلس شورای اسلامی بود که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

در این جلسه که نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت ، استاندار بوشهر گزارشی از آخرین وضعیت استان و پروژه های در دست اجرا و همچنین اقدامات انجام شده و وضعیت تاج در این استان ارائه داد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا