استان ها

اتکا به توان تولید داخل می تواند ما را از چالش های اقتصادی عبور دهد

به گزارش خبرگزاری رویداد برتر در قزاقستان؛ مهدی بخشنده روز پنجشنبه در شصت و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و خصوصی در استانداری قزوین گفت: “با حوادث سالهای اخیر کشور و تشدید تحریم ها ، باید باور داشته باشیم که اگر به قدرت داخلی و استفاده صحیح اعتماد کنیم. ما می توانیم از ظرفیت های آن بر بسیاری از چالش ها غلبه کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: شکی نیست که اقتصاد ایران بعد از کرونا دچار تحول اساسی شده است ، اما امروز اگر بتوانیم با برخی کارهای کارشناسی راه حل های عملی پیدا کنیم ، می توانیم از پس چالش ها برآییم.

بخشنده افزود: قزوین یکی از استانهای صنعتی است و اگر دو نماینده قوی در کمیته صنعت داشته باشد می توان فرصت خوبی را برای رفع موانع تولید فراهم کرد و امیدواریم که از این ظرفیت هوشمندانه استفاده کنیم

1234

وی گفت: در شرایطی که بیش از 75 درصد اقتصاد کشور در چرخه تولید قرار دارد ، اگر موانع موجود در این بخش برداشته شود ، بدون شک این ظرفیت افزایش می یابد.

بخشنده اضافه کرد: “درخواست بررسی برخی از مواد قانونی می تواند یک گام به جلو باشد. به عنوان مثال ، ارزهای برخی از بانک ها روش های مختلفی دارند و با عوامل اقتصادی متفاوت رفتار می کنند ، که باعث می شود بسیاری از موارد به حالت تعلیق درآید ، بنابراین پیشنهاد می کنیم نماینده رابط استان بانک مرکزی.

اتاق 23

رئیس اتاق بازرگانی خواستار تشکیل کمیته مشورتی استانی برای بررسی نمونه کالاهای ایرانی وارداتی از خارج از کشور شد و اظهار داشت: قانون بر حداکثر استفاده از ظرفیت تولید داخلی تأکید دارد اما در عمل مشکلات جدی داریم.

دکمه بازگشت به بالا