سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کلات پرفایده و دارای توجیه اقتصادی است

رویداد برتر/خراسان رضوی فرماندار کلات گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری این شهرستان بسیار پرفایده و دارای توجیه اقتصادی است.

سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کلات پرفایده و دارای توجیه اقتصادی است

علی صلاحی روز جمعه ۱۹ مردادماه در جمع خبرنگاران، در تور  رسانه‌ای یک روزه‌ای که با هدف آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری کلات، برگزار شد، با اشاره به اینکه کلات یک گنجینه و نگین گردشگری در خراسان‌رضوی است افزود: کلات در حوزه‌های فرهنگی، تاریخی با طبیعتی بکر و وجود آبشارها، باغات سرسبز و … جاذبه‌های متنوعی دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون تلاش‌های زیادی به منظور ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای حضور گردشگر به منطقه صورت گرفته‌ است، گفت: توسعه اقامتگاه‌ها، ایجاد بوم‌گردی‌ها و  توجه به احداث راه‌های دسترسی به تفرجگاه‌ها و آبشارها مثل آبشار زاوین، ارتکند و … که گردشگران در این مناطق حضور پیدا می‌کنند بخشی از این زیرساخت‌هاست و لازم است با تخصیص اعتبارات مناسب جهت ایجاد راه دسترسی مناسب، زمینه  توسعه گردشگری منطقه بیش از پیش فراهم شود.

صلاحی اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی  نیز سه اثر صنایع دستی کلات  شامل هنر ابریشم‌بافی زاوین، هنر گلیم‌بافی آقداش و هنر نواربافی شهر لایین سال گذشته به ثبت ملی رسید و توسعه زیرساختها و سرمایه گذاری‌ها برای ایجاد تشکل‌های صنایع دستی در دست انجام است  و امیدواریم حاصل تمام تلاش‌ها، مهیا شدن شهرستان کلات  برای حضور گردشگر بیشتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کلات بهشت سرمایه‌گذاری درحوزه‌های مختلف است از هزار مسجد با زیبایی‌های طبیعی و مناظر چشم نوازش تا آب گرم، روخانه‌ها و باغات حاشیه آن و ابنیه‌های تاریخی و فرهنگ متنوع و غنی در سطح شهرستان همه در زمره جاذبه‌های گردشگری این شهرستان محسوب می‌شود که هر نوع سرمایه گذاری در آن در حوزه گردشگری بسیار پرفایده است و توجیه اقتصادی دارد. 

فرماندار کلات افزود: خوشبختانه برای اصلاح جاده مواصلاتی کلات به مشهد نمایندگان مجلس تلاش‌هایی داشته‌اند و اخیرا ارتقاء درجه جاده مورد عنایت قرار گرفته و با اصلاح وضعیت جاده این شهر کوهستانی و مناطق طبیعی زیبا امکان این را فراهم می‌کند که گردشگران از این مسیر زیبا لذت ببرند البته باید در ترددها مراقبت لازم را داشته باشند و قوانین را مورد لحاظ قرار دهند.

وی گفت: علاوه بر همه ظرفیت‌های ذکر شده، شهرستان کلات قابلیت گردشگری کشاورزی و گردشگری عشایر را دارد به طوری‌که  ۲۵۰۴ خانوار عشایر در نقاط مختلف این شهرستان مستقر هستند و وجود این قابلیت‌ها به زیبایی‌های این شهر می افزاید.

صلاحی از مرز گسترده کلات با کشور ترکمنستان به عنوان یک ظرفیت گردشگری یاد کرد و گفت: کلات می‌تواند میزبان گردشگران مرزی هم باشد لذا لازم است ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان بهتر معرفی شوند تا با وجود جاذبه‌های سرمایه‌گذاری آینده در خشانی در حوزه گردشگری پیش روی این شهر جلوه کند.

وی ابراز کرد: قرار گرفتن شهرستان کلات در مجاورت مشهد خود ظرفیت بزرگی است زیرا وجود ۴۰ میلیون زائر و ۵ میلیون مجاور بارگاه منور علی‌ابن موسی‌الرضا، ظرفیت‌هایی برای کلات ایجاد می‌کند که این شهرستان، می‌تواند تفرجگاه و تنفس گاه مشهد باشد لذا ما هم  از معرفی بهتر و بیشتر شهرستان کلات استقبال می کنیم و با ایجاد بستر مناسبی برای حضور گردشگران  به توسعه این شهر همت داریم.

 فرماندار کلات با قدردانی از برگزاری توررسانه‌ای به کلات، اظهار کرد: آشناسازی و رفت و آمد خبرنگاران که از طریق رسانه‌ها و  فضای مجازی و… با جامعه ارتباط دارند در به تصویر کشیدن و بیان زیبایی‌های منطقه و جذب گردشگر به کلات موثر است.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران در جامعه صاحب نفوذ هستند و به عنوان بیان‌ کننده ظرفیت‌های کلات می‌تواند در معرفی بیشتر این شهرستان به جامعه مفید باشند، بیان کرد: علاوه براین برپایی جشنواره‌های مختلف که بتواند افراد را به حضور  درمنطقه ترغیب کند برای توسعه گردشگری شهرستان کلات موثر است . 

گفتنی است در این تور یک روزه خبرنگاران از بناهای تاریخی شهرستان کلات از جمله عمارت خورشید، مسجد تاریخی کبود گنبد، بند نادری و طبیعت منحصر به فرد این شهرستان بازدید کردند.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا