خبرهای کلی

پلمب یک رستوران/بیش از چهار تُن موادغذایی فاسد در همدان معدوم شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، دکتر لیدا رفعتی اظهار داشت: بیشترین مقدار غذای فاسد متعلق به گروه کنسرو ، کمپوت و نوشابه با یک تن و 710 کیلوگرم و به دنبال آن گروه شیرینی ، نان و آجیل است. یک تن و 708 کیلوگرم.

وی همچنین افزود: 357 کیلوگرم ماده پروتئین گوشت فاسد ، 289 کیلوگرم فرآورده های لبنی فاسد ، 46 کیلوگرم طعم دهنده و رنگ فاسد در این محدوده بین 16 تا 20 مارس سال گذشته کشف و ضبط شد.

معاون بهداشت ، وزیر بهداشت ، محیط زیست و بهداشت حرفه ای استان همدان گفت: سامانه 190 آماده رسیدگی به شکایات شهروندان در مورد بهداشت و تخلفات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع غذا است.

دکتر رفعتی با اشاره به اینکه یک رستوران نیز تعطیل شده است ، گفت: در دور اول طرح سلامت نوروز ، 88 مورد شکایت عمومی رسیدگی شد که بیشتر آنها در 79 مورد مربوط به شهر همدان بود.

وی گفت: بطور متوسط ​​روزانه 53 تیم بازرسی بهداشت محیط و 10 تیم بازرسی در شهرستان و مراکز بهداشتی شامل تیم های بازرسی و بازرسی از معاونت بهداشتی منطقه ای فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه به طور متوسط ​​74 سرباز در گروه های نظارتی و کنترلی حضور داشتند ، افزود: حجم کار بین 16 مارس تا 20 مارس سال گذشته 2 هزار و 308 نفر در ساعت بود.

لازم به ذکر است که طرح سلامت نوروز از 16 مارس آغاز شد ، مرحله اول از 16 تا 18 مارس اجرا می شود و مرحله دوم بین 1 تا 5 از 1400 فروردین انجام می شود.

دکمه بازگشت به بالا