هنر و فرهنگ

ستارگان جدید فضای مجازی چه کسانی هستند؟

سرنگونی نخست وزیر تونس ، توسعه مداوم و جنایات طالبان در افغانستان ، شهرت افرادی که در فضای مجازی کار می کنند و تلاش برای تولید داروهای تاج دار مهمترین روزنامه های امروز جهان هستند.

به گزارش رویداد برتر ، آلبرت کوچویی سخنران باسابقه ای است که روزانه مهمترین اخبار در بزرگترین روزنامه های جهان را مرور می کند. امروز کوچویی اخبار زیر را انتخاب کرد و از روزنامه ها گفت:

کودتای رئیس جمهور تونس

لوئیگیگارو در روزنامه فرانسوی نوشت: “رئیس جمهور تونس دولت را سرنگون كرد و مردم برای جشن گرفتن به خیابانها ریختند.” به نظر می رسد دولتی که متهم به عدم حفظ تاج شده بود ، شکست خورده است. رئیس پارلمان تونس کار رئیس جمهور را یک کودتای کامل خواند. رئیس جمهور همچنین پارلمان این کشور را به حالت تعلیق درآورد. پیش از این ، چندین معترض به حزب حاکم اعتراض کردند و در آستانه یک بحران سیاسی بودند که در آن رئیس جمهور نخست وزیر را برکنار کرد. تونسی ها آن را انقلاب 2011 ، بهار عربی نامیدند.

فاجعه در افغانستان

روزنامه ایتالیایی “لو جمهوری” نوشت: “با عقب نشینی نیروهای خارجی ، طالبان در افغانستان در حال پیشروی هستند.” سازمان ملل هشدار داده است که شمار تلفات غیرنظامیان در افغانستان در حال افزایش است. گزارش ها می گویند ، مرگ و جراحات از ماه مه به شدت افزایش یافته است. این البته نتیجه حملات گاه و بیگاه طالبان است. سازمان ملل متحد گزارش می دهد که تعداد بالای کشته ها نتیجه جنگ روستایی در افغانستان است. گسترش این حملات به شهرهای پرجمعیت کشور فاجعه بار خواهد بود. مین ها نیز از عوامل مهم در کشتن افغان ها هستند. طالبان می گویند که آنها در جاده ها مین گذاری می کنند و مناطق را اشغال می کنند.

ترکیه در حال ایجاد دیواری برای افغان ها است

مقاله دیگری در روزنامه ایتالیایی Le Repubblica نوشت: “اکنون اردوغان در مرزهای خود یک کیلومتر دیوار بتونی می سازد.” چند صد کیلومتر دیوار در مرز ؛ دیواری که عبور کوهها از بیش از پانصد کیلومتر را نشان می دهد. دیواری که در مرزها بلند می شود در حالی که افغان ها به طالبان به ترکیه فرار می کنند.

ستاره های کارگر

گاردین نوشت: “کارمندان ستاره های فضای مجازی هستند ، به ویژه تیک تاک انگشت.” برنامه ای که زمانی عصبانیت دونالد ترامپ بود و در آستانه تعطیلی بود اما توسط دولت ترامپ پشتیبانی نشد. ستاره های امروز تیک تاک کارگران ترکیه هستند. آنهایی که در کارخانه ها هستند. سایت های ساختمانی و مزارع قربانی کارهای سخت و پر خطر هستند. آنها زندگی پرخطر خود را در فضای مجازی که میلیون ها نفر تماشا می کنند مشترک هستند. ترکیه امروز یکی از ده کشور بد کارگر در جهان است. فضای مجازی و Tic Tac Toe بزرگترین نقاط دسترسی کاربران در این منطقه هستند ، به طور متوسط ​​نوزده میلیون نفر این برنامه را مشاهده می کنند. یکی از کارگران در فضای مجازی گفت: “احساس می کردم در این دنیا وجود دارم.”

در حاشیه اخبار منتخب آلبرت کوچویی ، می توانیم از روزنامه های امروز جهان بخوانیم:

دارو برای تاج
روزنامه ایتالیایی Le Repubblica نوشت: “پنج داروی جدید برای مبارزه با ویروس Covid 19 آماده است تا ابتدا به بازار اروپا و سپس به سراسر جهان وارد شود.” نه تنها تولید واکسن تاج ، بلکه نظر اتحادیه اروپا در مورد کشف داروهای تاج. پنج دارو که چهار مورد آنتی بادی یا آنتی بادی است و یک داروی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. محققان هنوز درمانی برای خود ویروس کرونا پیدا نکرده اند. آنتی ویروس کاملترین سلاح در برابر ویروس ها است. آنتی ویروس ها می توانند از تکثیر ویروس کرونا جلوگیری کرده و گاهی از رشد و توقف آن جلوگیری کنند. امروزه ، در مبارزه با ابولا ، فقط در بازار کرونا یافت می شود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا