ورزش

قهرمانان ورزشی وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند/پیگیری استخدام این قهرمانان

وزیر آموزش و پرورش گفت: ورزش قهرمانی بدون آموزش قابل اجرا نیست لذا موظف هستیم در این زمینه اقدامات موثری انجام دهیم.

به گزارش رویداد برتر یوسف نوری در شورای عالی جشنواره ها و مسابقات ورزشی دانش آموزی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با حمایت سیدالشهدا اکنون با قدرتی بیش از گذشته به مسیر خود ادامه می دهد.

وی ادامه داد: تمرین مقدمه ای واجب است. مقام معظم رهبری هم به کسانی که در سال های آخر جوانی هستند می فرمایند ورزش برای شما واجب است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از شاخص های توسعه انسانی این است که مردم آماده باشند. نگاه ما به ورزش، تحقق میدان بیولوژیکی بدن است، اما این رشته فراتر از نگاه کمال گرایی است. آمادگی جسمانی محیط طبیعی برای تمرین است.

وی افزود: تعدادی رشته دیگر نیز وجود دارد که مربوط به حوزه بیولوژیکی فیزیکی است. وقتی دیدگاه رفیع می شود، میدان تبدیل به یک اعتقاد اخلاقی می شود.

نوری تصریح کرد: ورزش دستاورد یک رشته نیست; در طول دوره تاج، وزن دانش آموزان افزایش یافت و ساختار قد آنها به هم خورد. در این صورت افراد آماده ای نخواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ورزش قهرمانی بدون آموزش قابل اجرا نیست لذا موظف هستیم در این زمینه اقدامات موثری انجام دهیم.

وی افزود: باید استعدادیابی دانش آموز را ادامه دهیم، باید مشخصات دانش آموز را تهیه کنیم. در آموزش و پرورش 145 تست داریم که از طریق آنها دانش آموز را تقریباً می شناسیم پس باید مشخصات واقعی دانش آموز را محاسبه کرد.

نوری گفت: هدف ما قهرمانی نیست، بلکه دانش آموز را در موقعیتی قرار دهیم که استعدادها را بشناسد. اگر افراد توانایی جسمانی داشته باشند و این توانایی شکوفا نشود، مناسب نیست.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در حال حاضر اتاق هایی در خارج از مدرسه داریم که با نگاه مثبت دکتر ستاری فرد در اتاق های مدرسه در حال ایجاد است.

وی ادامه داد: تقویم مسابقات ورزشی باید با همکاری انجمن های وزارت ورزش مطرح شود. در آموزش و پرورش نیز آمادگی برای مسابقات زیر 18 سال وجود دارد. اتحاد مهارت های خوبی برای توانمندسازی معلمان است.

نوری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: همه کارهای آموزشی باید پیوند فرهنگی داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مسابقات بین المللی ورزشی را در دستور کار قرار داده ایم. من همچنین فکر می کنم که باید مسابقات لیگ محلی را برگزار کنیم.

وی گفت: سفرهای آموزشی برای دانش آموزان شگفت انگیز است بنابراین قطعا این ارتقاء را ادامه خواهیم داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، نوری به ستاری فرد گفت: برنامه ورزش صبحگاهی باید در دستور کار قرار گیرد. ورزش نباید کنار گذاشته شود، فرهنگ جامعه باید اینگونه باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در نظر داریم قهرمانان ورزشی را به دانشگاه فرهنگیان بیاوریم و بر جذب آنها نظارت داشته باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا