خبرهای کلی

آیت الله خویی از برجسته ترین دانش آموزان مدرسه بود


پدر وی ، آیت الله حاجی شیخ محمدرضا تنکابنی (متوفی 6) ، فرزند شیخ محمدرضا تنکابونی ، دانشمند برجسته در تهران بود. به مدت شش سال میرزا حبیب الله رشتی در فقه زانو زد و به تدریس آیت الله سید محمد کاظم طباطبائی یزدی (یک دوره کامل دو ماهه در اصول فقه آخوند خراسانی) پرداخت. وی مجوز اجتهاد را دریافت کرد و در اخلاق و انجام مجالس عرفانی آیت الله حاجی ملا حسین حسین گلی همدانی (ره) ، از این رو او مردی جامع و کامل ، مردی آرام و ساده بود و احترام زیادی به خصوصیات و فداکاری های وی داشت. این عموم مردم بود. آیت الله میرزا علی دوران کودکی و تحصیلات ابتدایی خود را در تهران گذراند و اولین آموزش مشترک مذهبی خود را با پدر و برادر بزرگتر میرزا ابوالقاسم دریافت کرد. وی سپس در مکتب فیلسوف الدوله ادبیات را فرا گرفت.

شیخ حسین نوایی داستان مسجد و شمسی را به استادی به نام فاضلی آموخت. وی سپس در مکتب محمد در جلوی شیخ محمدحسین حسینی بروجردی و سید محمد قاسیر (روبروی مسجد تهران) کتابها و تفسیرهای جادویی آموخت و سپس برای یادگیری اصول فقه به مدرسه مروی رفت. با این حال ، او از قدرت پدرش برای تقویت مبانی علمی خود و خواندن كتابهای رسائل و مکابوس استفاده كرد. وی در ششمین سال تحصیلات ، تحصیلات خود را در سطح نجف به پایان رساند و به تنها زندان مکتب سید محمد محمد کاظم یزدی رفت. دکتر ابوالقاسم جورجیا ، آیت الله وحید خراسانی ، آیت الله سیدتقی گومی و آیت الله شیخ علی اصغر شاهرودی به عنوان رؤسای انتخاب شدند.

در نجف اشرف ، وی روشهای تدریس بزرگی مانند سید عبدالهادی شیرازی (MH) ، سید محمود شاهرودی (MH) و شیخ کاظم شیرازی (م) را امتحان کرد ، اما در پایان ، خداوند آموزه های حاج شیخ محمدعلی علی ک … را تسخیر کرد. (ماه) او یکی از برجسته ترین شاگردان آیت الله نای را دوست داشت ، که روزها در آرامگاه میرزا شیرازی به تدریس فقه پرداخت و شبها در پشت بام مسجدی هند تدریس می کرد. با گذشت سالها ، او درباره هر موضوع تحقیق کرد و دروس خود را نوشت. پس از درگذشت استاد ، او ابتدا به درس مرجع عالی آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی ، که در پیکر کاظمینی دعا می کرد ، رفت و خیلی زود پس از این درس شرکت کرد و تا آخر وقت به درس آیت الله سید ابوالحسن خوئی رفت. بودن در نجف هرگز وجود خود را از دست نداد. این دو دوره به تدریس اصول حقوقی و چندین کتاب از استاد بزرگ که پس از مرگ کاظمی در اوج شکوفایی او بود ، پرداختند.

آیت الله میرزا علی ، یکی از برجسته ترین معلمان مکتب آیت الله هوایی ، بارها و بارها درس فلسفه خود را نوشت ، و استاد گاهی اوقات از قلم خود برای استفاده از آن استفاده می کردند ، یا کسانی بودند که در نوشتارهای حقوقی خود به دنبال آن بودند. او مراجعه می کرد. همین خصوصیات علمی و درجه لطفی بود که باعث شد آیت الله خمینی پس از بازگشت به تهران ، توسط دولت بزرگ شیعه اجتهاد شود. این گواهی ارزشمند ، که بدون اطلاع شخصی صادر شده ، نخستین مجوزی است که به نام یکی از شاگردان امام خمینی نوشته شده است ، اگرچه برای جلوگیری از چنین مجوزهایی سعی در مخفی کردن آن داشت. پنهان

مرحوم اوستاد آباشیخ همچنین در حضور رئیس ، اسفار را می خواند ، و شیخ آقا ب زرگ r هر Tehr انی n ((م) نیز در سخنرانی های خود به تحقیق R r j و l و D ایه r در می پرداخت ، گرچه این دو درس در مباحث فلسفی در این زمینه متمرکز بودند. نجف و دیگری به دلیل قدمت استاد پیر.بعد از یک رویکرد سازنده و مودبانه ، سید محمد کاظم در سایه سقف مکتب یزدی تدریس می کند.او شروع به تدریس کتاب غم و اندوه کرد و به سراغ رسائل و مکابی و کتابهای اساسی رفت و بیان آزاد ، تسلط و علم حساسیت وی بسیاری را به کلاس خود جلب کرد و سخنرانی وی یکی از جالب ترین دروس در نجف در آن زمان بود که علمای نجف آن را جادوی گفتار می دانستند و معلم وی ، آیت الله Xuai ، شاگردان خود را ترغیب به ماندن در نجف و ادامه تدریس می کرد.

حرکت به مشهد

با گذشت سالها ، حوزه علمیه مشهد به همراه رشته های نجف و قم از شهرت فراوانی برخوردار بوده است و اساتید در تدریس و پویایی آن ، آموزش سطح و بیگانگی خود را افزایش داده اند. در حین زیارت مشهد ، آیت الله میلانی (ره) پسرش و داماد دیگر خود را به آیت الله فلسفه فرستاد و از وی خواست تا حوزه علمیه مشهد را ارتقاء داده و نیازهای علمی دانشمندان به ویژه تصمیم آیت الله وحید خراسانی را برای رفتن به قم ارتقا بخشد. نقل مکان کرد تمایل رضوی برای زندگی در نزدیکی حیاط او و احساس مسئولیت نسبت به هوادارانش که در منطقه مشهد جمع شده بودند و منتظر نشستن در کنار او بودند ، او را به این شهر جلب کرد.

او ابتدا مسجدی را در کوچه لامپ های نور برای تدریس در خارج انتخاب کرد. با حضور در مشهد ، زندگی جدیدی در مشهد آغاز شد و صدها نفر از دانشجویان علاقه مند دانش دانشمندان را در مدرسه میرزا جعفر ، سپس در مسجد ملایدار و سرانجام در مدرسه آیت الله گوش دادند. این کشور به یکی از پیشرفته ترین دروس در این زمینه تبدیل شده است. پس از گذشت 5 سال از عمر ، در آستانه طلوع آفتاب 6 ماه ، خورشید در 5 ژانویه درگذشت و صبح جمعه ، یازدهمین روز از ماه محرم ، پیکر وی توسط دوست دیرینه خود آیت الله وحید خراسانی در ایوان دارالارض تلاوت شد. میرزا حسنعلی اینچی که حدود یک سال پیش درگذشت ، به خاک سپرده شد.


همه محتوای سایت به وسیله استخراج اخبار روز، اقدام به انتشار محتوا می نماید، لذا مسوولیت همه محتوای سایت بر عهده مراجع اصلی بوده و رویداد برتر هیچ مسوولیتی در قبال تمامی نوشته های سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا