سلامت و دانش

مقاومت ایران در 70 روز تاجگذاری / بیش از 100 شهید مدافع سلامتی در بحران کرونا

مدیر هماهنگی بین دستگاههای ستاد ملی مدیریت بیماریهای کرونا ضمن تشریح اقدامات انجام شده برای درمان تاج در کشور ، ابعاد پنهان این بیماری را بیشتر از ابعاد روشن آن خواند و گفت: بیش از 100 پرسنل پزشکی ، کارکنان پرستاری و مراقبت های بهداشتی ما جان خود را فدا کردند تا از سلامت مردم ما محافظت کنند و به روح همه شهدای ما در نظام سلامت سلام می رسانیم.

به گزارش رویداد برترسردار نصرالله فتیان در یک کنفرانس ویدئویی با خبرنگاران ، درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا گفت: “شش مورد در کشور ما در درمان کورونا وجود دارد. کشور ما در حال شمارش کرونا در برابر این بیماری است ، اگر در سخت ترین وقایع کشور کشتی این ملت را به یک سواحل امن برسانید. اگر مقایسه ای انجام دهید ، که البته این هم با مخالفان است ، می بینیم که امروز یک رهبری در ایالات متحده وجود دارد که مردم را به تزریق تشویق می کند مواد ضد عفونی کننده برای مقابله با تاج بسیار زیاد است به حدی که حتی خود دانشمندان نیز موضوع را مورد تمسخر قرار داده اند ، اما ما یک رهبری در ایران داریم که تمام فتواها و دستورالعمل های آن مطابق با نظرات کارشناسان و ستاد ملی مبارزه است. کرون.

مقاومت مردم ایران در 70 روز تاجگذاری

فتحیان افزود: نیروی دوم ما افراد باهوش و متعهد قانون هستند که در تمام وقایع سخت و شکننده 40 سال گذشته توانایی و قدرت خود را نشان داده اند و مردم ما در مواجهه با این بیماری وحشتناک بسیار عالی سرآمد هستند. علیرغم فشارهای اقتصادی و اجتماعی که اکنون در سراسر جهان وجود دارد و این بیماری ستون های جهان را از نظر سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و غیره هدف قرار داده است ، اما مردم ایران در این 70 روز با همه سختی هایی که باید مردم مقاومت کنند ، مقاومت کردند. . البته تعداد کمی از افراد بودند که از دستورات پیروی نمی کردند اما تعداد آنها بسیار اندک بود. قدرت سوم ما داشتن یک سیستم بهداشتی قوی و یکپارچه ، هم در زمینه بهداشت و هم در زمینه درمان و همچنین در زمینه امداد و بازداشت و همچنین در زمینه آموزش و تحقیقات بود. این معاینه برای شناسایی و جداسازی بیماران آلوده و مشکوک که فشار را در بیمارستان کاهش داده بودند ، انجام شد.

همراهی بسیج و نیروهای مسلح با سیستم بهداشت و درمان در بحران کرونا

وی ادامه داد: نیروی چهارم بسیج قدرتمندی است که سیستم سلامت را همراهی می کند ؛ یعنی بسیج مستضعفین ، که درمانی برای تمام تهدیداتی است که ما در طول این 40 سال داشته ایم ، از جمله نظامی ، اجتماعی و …. به ملت ما همزمان با کورونا “. آنها می جنگند ، آنها همچنین با تهدید و تحریم روبرو هستند. در همین زمان ، IRIB یکی از نقاط قوت ما این روزها بود که به خط مقدم آگاهی مردم رسید و از لحظه به لحظه موضوعات مربوط به این بیماری را منعکس کرد.

وی ادامه داد: نیروی ششم نیروهای مسلح ما بودند که با استناد به رهبر معظم انقلاب به قدرت رسیدند و تمام ظرفیت های آنها اعم از پزشکی ، لجستیکی ، حمل و نقل ، خدمات علمی و پژوهشی و غیره بود. آنها سیستم بهداشتی را به ما دادند كه باید به آنها افتخار كنیم. در همین زمان ، کارمندان اجرایی فرماندار امام (ره) نیز با تمام ظرفیت در بین دستگاههای دولتی کار کردند و تلاش زیادی در زمینه تولید ماسک ، ضد عفونی کننده و غیره کردند. اینها نکات مثبتی است که سرمایه بزرگ ملت ایران است.

وی گفت: “مسئولیت من هماهنگی دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح در منطقه کرونا است.” “از روز اول که با این بیماری روبرو شدیم ، تمام آژانس هایی که وظیفه داشتند از سیستم درمانی حمایت کنند ، به نتیجه رسیدند.” نیروهای مسلح تمام عیار تحت فرمان رهبر معظم انقلاب ظهور کردند و اردوگاه امام رضا (ع) را تشکیل دادند و با تمام توان پزشکی و لجستیکی خود نقش اساسی را به روشی منسجم و آماده ایفا کردند. در واقع ، هلال احمر این روزها درخشان می درخشد.

اهدا کنندگان مبلغ 500 میلیارد دلار به بیمارستان های بحران کرونا اهدا می کنند

ابعاد پنهان کورونا بیش از ابعاد روشن آن است

فتحیان ادامه داد: سازمان های مردم نهاد و نیروهای جهادی هر کدام در مبارزه با این بیماری که جامعه و کل جغرافیا را هدف قرار داده است نقش منحصر به فردی ایفا کرده اند و بسیار خطرناک است که ابعاد پنهان آن هنوز بیشتر از ابعاد روشن آن ” براساس گزارشی که به من ارائه شده است ، در این شرایط اقتصادی حدود 500 میلیارد دلار توسط افراد خوب برای کمک به بیمارستانها ، از تهیه مواد ضدعفونی کننده گرفته تا خرید تجهیزات لازم و غیره اهدا شده است که موجب روحیه ملت ایران شده است. این نشان می دهد که قابل ستایش است

27000 تختخواب با بیش از 5000 پرستار و یار داوطلب

وی ادامه داد: نگرانی متخصصان ما این بود که اگر این بیماری عود کند ، کمبود فضای بیمارستان را نخواهیم داشت و در این راستا ، یکی از اقدامات عالی که توسط نیروهای مسلح و سازمان های غیردولتی انجام شد ، ایجاد فضای اتاق بود. بعد از بیمارستان به عنوان خانه ستون را طراحی کردند. در حال حاضر ، بیش از 27000 تخت توانبخشی در بیش از 300 کشور در سیستم بهداشت و درمان با تدارکات ، خدمات ، داروهای و معالجات خوب ، و همچنین بیش از 3000 داوطلب پرستار و بیشتر ارائه شده است. آنها 2،000 مددکار اجتماعی هستند. آنها داوطلبانه در این اسکورت ها آماده می شوند تا این مکان ها را برای کمک به مردم ، برای آنها سپاسگزاریم.

بیش از 15000 پزشک و 100000 پرستار در خط مقدم مبارزه با تاج قرار دارند

بیش از 100 شهید مدافع سلامتی در بحران کرونا

وی تصریح کرد: از طرف دیگر مجموعه کادر پزشکی اولین خط مقابله با تاج بود که بیش از 15 هزار پرسنل پزشکی در کشور و 100 هزار پرسنل پرستاری در کشور یک کار عالی انجام دادند. بار دیگر ، جامعه پزشکی در برابر ملت ایران سفید شد و با تمام مهارت و تخصص خود به بیماران خدمت کرد و با ایجاد حماسه ای عالی و قربانی بیش از 100 شهید برای نجات و سلامتی ملت ایران. بار دیگر ، جامعه پزشکی پس از دفاع مقدس برجسته شد ، به برجستگی برخاست و به خوبی آزمایش شد و در این مسیر سخت و دشوار ، بیش از 100 نفر از پرسنل پزشکی ، پرستاری و بهداشت ما جان خود را فدا کردند. برای حفظ سلامت مردم ما ما در نظام سلامت سلام و روان برای روح همه شهدای ما می فرستیم.

تلاش برای شناسایی ابعاد مختلف Corona

وی تأکید کرد: یکی از موارد مهم در هر معامله بزرگ ، هماهنگی است. این بیماری نوعی بیماری جدید ، پیچیده ، جدید ، مدرن و ناشناخته برای بشر است و کمتر از چهار ماه از ابتدای این بیماری می گذرد و در کشور ما تقریبا 70 روز از زمان تشخیص آن می گذرد. همه محققان و دانشمندان ما سعی در شناسایی ابعاد مختلف این بیماری دارند. با این حال ، هنوز هیچ درمان قطعی برای بیماری ایجاد نشده است. تمام مراکز علمی در سراسر جهان مورد مطالعه قرار می گیرند تا بتوانند ابتدا ابعاد مختلف ویروس را شناسایی کرده و در مرحله دوم داروی آن را شناسایی کنند و در آخر بتوانند واکسن تولید کنند که امیدواریم دانشمندان ما ، که همیشه پیشگام بوده اند ، این کار را می کنند. و امروز ، نظام سلامت در خط مقدم قرار دارد و سربازان خط مقدم با این رویارویی جدی روبرو هستند تا بتوانند در این زمینه اقدام کنند. طی مدتی که این بیماری در کشور ادامه دارد ، جامعه پزشکی و سیستم بهداشتی اثربخشی خود را نشان داده اند.

وی با اشاره به بخش بهداشت ، که بیش از 150،000 کارگر بهداشت در کشور دارد ، گفت: “همزمان 64 دانشگاه علوم پزشکی این خدمات را مدیریت کرده اند.”

در مورد حمله بیولوژیکی کرونا ، ما هنوز به شاخص مشخصی نرسیده ایم

فتییان در پاسخ به این سوال که احتمال حمله کرونا به عنوان یک حمله بیولوژیکی و بحث در مورد سازگاری ویروس با ژنتیک ایران وجود دارد ، گفت: این یک پیش بینی احتمالی است و شاید اولین کسی که این موضوع را مطرح کرد رهبر معظم انقلاب بود. به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با توجه به احتمال حمله بیوتروریستی باید پیش بینی ها و تمرین های لازم انجام شود. جالب اینجاست که اولین متهمان آمریکایی ها بودند و چینی ها آمریکایی ها را متهم کردند. اخیراً آمریکایی ها چینی ها را متهم کردند. بنابراین مشخص است که خبری است. دانشمندان ما نیز در حال مطالعه هستند تا ابعاد مختلف را شناسایی کنند ، اما ما هنوز به علامت یا شاخص خاصی که می خواهیم اعلام کنیم نرسیده ایم.

وی در پاسخ به سوالی درباره سکولار شدن شهرها ، که قرار بود در ماه مارس برگزار شود ، گفت: “پس از ایجاد اردوگاه بهداشت نیروهای مسلح ، در اولین جلسه یکی از راه های مقابله با کرونا این انزوا بود که نیاز به هماهنگی با جلسه ستاد ملی داشت اما از آنجایی که خود مردم بیشتر احترام و مطیع بودند ، این انزوا مورد توجه گسترده ستاد ملی مبارزه با فساد قرار نگرفت ، اما تا مرحله رسیدن به مرحله انجام شد. آوریل.

من در مورد دستگاه عروق کرونا اطلاعی ندارم

فاتیان در پاسخ به سوالی درباره کشف Corona Finder گفت: من هیچ اطلاعاتی در مورد دستگاه خود ندارم. مهمتر از همه ، این دستگاهی بود که آنها روی آن کار کردند و امیدوارم کار کند.

برخی از کارهای بد مانع خرید کیت شد

وی در پاسخ به سؤالی درباره واردات کیت های تشخیصی ، گفت: در حال حاضر بخش بزرگی از کیت ها در داخل کشور توسط گروهی از شرکتهای دانش بنیان ، جهاد دانشگاهی و دفاعی تهیه می شود. در عین حال ، از آنجا که یکی از توصیه های جهانی برای آزمایش گسترده ، عاملی تعیین کننده در شناسایی هرچه سریعتر بیماران ما است ، ما یک محموله وسایل نقلیه از کره را برای آزمایش های گسترده وارد می کردیم. براساس مطالعات انجام شده ، کره مایل بود این مجموعه ها را در سیستم سلامت ارائه دهد ، اما متأسفانه برخی از سوء رفتارها در این زمینه انجام شده است و علیرغم اینکه این موضوع کاملاً با سیستم سلامت سازگار بوده و حداکثر تلاش در این زمینه انجام شده است جهت قیمت ما توانسته ایم آنها را با کمترین قیمت بدست آوریم ، اما متأسفانه به دلیل شرارت هایی که تاکنون انجام شده است ، این خرید تحقق نیافته است ، اما توسط ملت ایران لازم است ، به طوری که برای اینکه بتوانیم در مرحله دوم نمایش یک تست جامع انجام دهیم.

فتحی در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم هماهنگی بین آژانس های مختلف در منطقه کرونا ، به ویژه در استان تهران ، گفت: “تا آنجا که من می دانم ، عدم هماهنگی وجود ندارد.” دکتر زالی که رئیس دفتر قرارگاه تاج گذاری در تهران است و من در مورد عدم هماهنگی چیزی شنیدم. البته در مواجهه با چنین بیماری گسترده و با وجود این جنبه های پنهان که هنوز کشف نشده اند ، ممکن است در طی مسیری که برای همه کشورها وجود دارد ، مشکلاتی به وجود آید.

ما در پادگان ها همه گیری های عروق کرونا نداریم

فتحیان در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پادگان ها و زندان ها از نظر بیماری عروق کرونا قلب گفت: خوشبختانه در مجموعه نیروهای مسلح طرحی داشتیم به نام پروژه امام رضا (ع). ، که پروژه ای از توسعه بهداشت و رفاه در نیروهای مسلح بود “. بنابراین ، پادگانها از لحاظ جنبه های مختلف بهداشت محیط ، بهداشت شخصی و بهداشت روانی دائماً مورد نظارت قرار می گیرند. نیروهای مسلح نیز در مبارزه با این بیماری به خوبی عمل کردند و ما با یک بیماری همه گیر گسترده در پادگانها روبرو نشدیم. دستورالعمل های بهداشتی در پادگان ها رعایت می شود و بازرسان بهداشت از نیروهای مسلح به طور مرتب بر پادگان ها نظارت می کنند و تاکنون گزارشی از بیماری همه گیر در پادگان ها نداشته ایم.

وضعیت کرونا در زندان ها

وی اظهار داشت: در زمینه زندانها با نیت نیک رئیس قوه قضائیه بسته شدن تنهایی زندان در برنامه های آنها گنجانده شده و بخش اعظمی از زندانیان به مرخصی اعزام شده اند. برخی از بازداشت شدگان ، که توانایی تحمل استراحت را نداشتند ، در حد امکان امکان سرویس بهداشتی فراهم شد و مسئولان بهداشت چندین جلسه برگزار کردند و وضعیت را تحت نظر داشتند. در عین حال ، ما گزارشی جامع از زندان های زندان ها نداشته ایم.

برای ادامه

دکمه بازگشت به بالا