جامعه

لزوم افزایش سواد سلامت روان مردم در بحران کرونا

به گزارش شفاف محمد حاتمی با اشاره به اینکه روزانه بیش از 100000 خدمات روانشناختی و مشاوره ای در رابطه با اپیدمی کوید 19 در کشور ارائه می شود ، گفت: آموزش و پرورش اولین مسئله کشور است و بحث درمورد رشد اجتماعی دانش آموزان یکی از مواردی است که توسط روانشناسی مورد بررسی قرار گرفته است. سازمان سیستم. “و این مشاوره است زیرا هویت نوجوان در جامعه شکل می گیرد و ما در قبال دانش آموزان مسئولیت داریم.

رئیس سیستم روانشناسی و مشاوره کشور اظهار داشت: در این شرایط ، ما سه پیشنهاد اجباری برای آموزش داریم. ابتدا کلیه دفاتر روانشناسی و مشاوره را فعال کرده و ارجاع به آنها را در آموزش نهادینه کنید. این بدان معناست که خانواده ها ، معلمان و دانش آموزان مشکلی باید به این دفاتر مراجعه کرده و از مهارت های مقابله با همکاران آماده ما استفاده کنند زیرا سواد سلامت معلمان ، دانش آموزان و خانواده ها باید افزایش یابد.

“یک سال و نیم پس از اپیدمی کووند 19 ، من سلامت روان را خوب ارزیابی نمی کنم.” – او گفت. “از طریق آموزش ، ما نیاز به غربالگری برای سلامت روان داریم.” غربالگری مشخص می کند که کدام قسمت از یادگیرندگان سالم است و باید حفظ شود ، کدام یک از مشکلات هستند و نیاز به مداخله دارند و برای افزایش چنین انعطاف پذیری در سلامتی به رشد روانشناسی و توانمندسازی نیاز دارند. این البته نیاز به همکاری مجلس و دولت دارد ، زیرا من می دانم که آموزش و پرورش مشکلاتی دارد.

حاتمی داشتن آموزش روانشناسی لازم برای دانش آموزان و معلمان را داشتن یک روانشناس در مدارس ضروری دانست و اظهار داشت: “آنها سلامت روان دانش آموزان دارای قرنطینه را پیش بینی نمی کنند زیرا حتی اگر خانواده ها آموزش های لازم را ببینند ، کودکان مشکلات زیادی دارند .

وی گفت: “مطالعات عینی ما نشان می دهد که بیشتر مراجع به روانشناسان و مشاوران در اپیدمی 19 کوید به خانواده ها و نحوه ارتباط آنها با فرزندان مراجعه می شود.

حاتمی با اشاره به 6000 مرکز و حدود هزار کلینیک روانشناختی و مشاوره ای در کشور ، با بیان اینکه تعداد مراجعه به روانشناسان و مشاوران در PovandyQuid 19 افزایش یافته است ، افزود: “کودکان و نوجوانان نقش اجتماعی خود را در شرایط قرنطینه از دست داده اند.” . در شرایطی از این دست ، اگر خانواده ها نتوانند سبک فرزندپروری را به خوبی اجرا کنند ، با مشکلات زیادی روبرو می شوند.

وی در ادامه از برنامه ضربان قلب شبکه بهداشت سیما ادامه داد: “زمینه های دیگر مانند وسواس و افسردگی نیز شایع ترین نشانه های ما هستند.” کرونا بیشترین آسیب را به سلامت روانی افراد وارد کرد. من از مسئولان می خواهم که بهداشت روان را به عنوان یک مسئله ملی در نظر بگیرند و برای دوران کرونا ویروس برنامه ریزی کنند.

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور همچنین گفت که با ورود ویروس کرونا به کشور ، مردم بحران های مبهم بسیاری را تجربه می کنند که آنها را در بسیاری از محدودیت های ارتباطی قرار داده است و این بحران منجر به استرس و استرس و اضطراب شده است. برای آنها.

وی افزود: برخی از افراد این استرس ها را به خوبی مدیریت می کنند اما برخی دیگر ترسهای غیر منطقی را تجربه کرده و در نهایت اختلالات مانند وسواس و افسردگی را تجربه کرده اند. در دوره پس از کرونا ویروس ، میزان اختلالات روانی افزایش می یابد و آسیب های اجتماعی و روانی افزایش می یابد.

به گفته حاتمی ، از دهه 1930 تعداد بازدید از فضای مجازی دو برابر شده است.

وی هشدار داد ، “در حالی که شبکه های مجازی فرصت های زیادی ایجاد کرده اند ، ما باید مردم را در مورد پیامدهای منفی این شبکه ها متقاعد کنیم.” مبتلایان به بیماری همه گیر کوید 19 از طریق دسترسی به شبکه های مجازی به افراد مشاوره و روانشناسی به افراد مشاوره و روانشناسی دسترسی پیدا کردند که منجر به افزایش اختلالات روانی شد.

حاتمی افزود: “معمولاً وقتی به روانشناسی مراجعه می كنیم كه بیماری حاد دارد در حالی كه صدمات روانی مزمن است ، من پیشنهاد می كنم اگر افرادی علائم روانی این اختلال را دارند ، حتماً از روانشناسان و مشاوران برای وضعیت فعلی خود مشورت كرده و از آن مراقبت كن “مراقب همه چیز باشید.

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور معتقد است که “پیوستگی بهداشت روان” برای همه پروتکل های بهداشتی برای اقشار مختلف جامعه مورد نیاز است.

وی گفت: “متأسفانه ، تاكنون هیچ” پیوست بهداشت روان “به” پروتكل های بهداشتی “پیوست نشده است. وی از مرکز ملی کرونا خواست تا با سازمان همکاری کند تا این ضمائم را تهیه و در دسترس عموم قرار دهد.

حاتمی ادامه داد: پیشنهاد دیگر من استفاده از حضور روانشناس در تصمیم گیری برای همه مسئولان است که سرنوشت مردم را در دست دارند. ما همچنان این مسئله را دنبال می کنیم ، به ویژه برای مقامات ارشد ، زیرا ما مسئول ایمنی روحی مردم هستیم ، و گاهی اوقات در متن همه گیری کووند ، 19 برخی از سخنرانی ها و تصمیمات تأثیر منفی بر مردم دارند. اختلالات عروق کرونا ویروس شرایط غیرطبیعی است و در شرایط غیرطبیعی بسیاری از افراد آگاهی کامل ندارند ، این امر منجر به سوinter تعبیر و بسیاری از مشکلات می شود.

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور یادآوری می کند ، “در کرونا ، هر شخصی به تنهایی در غار غرق می شود و دیگر شاهد” همدلی “نیستیم. عزاداری تاج دار و غیر عزاداری منجر به تنهایی همه مردم شد.” کوید خود افسرده است. برای عبور از این مرحله نمی توانید مشکلات خود را با دوستان و دیگران در میان بگذارید. ما توصیه می کنیم فرهنگ سازی و بهداشت روانی مردم را در همه شبکه های صدا و سیما در دستور کار قرار دهید تا سواد سلامت مردم افزایش یابد.

وی با اشاره به شرایط عزاداری اپیدمی کوید 19 اظهار داشت: امروز شرایط تقسیم عزاداری عزیزانمان با اطرافیان ما فراهم نیست و در نتیجه شاهد “عزاداری” هستیم که مشخص نیست چه وقت این عزاداری خالی می شود

حاتمی همچنین با اشاره به ptsd (اختلال استرس پس از سانحه) اظهار داشت: برخی از افراد جامعه دچار کووید 19 شده و مشکلاتی داشتند. آنها تعدادی از مسائل مربوط به افراد پس از اپیدمی و تصادف کوید 19 را بررسی کرده و مشکلاتی را ایجاد می کنند. بنابراین باید توجه ویژه ای به این افراد شود.

رئیس سیستم روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به سلامت روان کارکنان پزشکی در تماس مستقیم با بیماران Covid 19 گفت: این افراد شرایط روانی خوبی ندارند البته کمیته روانشناختی وزارتخانه ، دفتر بهداشت و مردم باید تحت نظارت روانشناسان و مشاوران نگهداری شود.

دکمه بازگشت به بالا