خبرهای کلی

تحلیل حسن بشیر، مقاله برتر فراخوان «فلسفه و بحران کرونا»

به گفته Khabaronline ، پس از فراخوان فلسفه برای بحران کرونا تحت عنوان “فلسفه و بحران کرونا” ، در میان موارد ارائه شده مقاله “Corona and Philosophy (یک بازی تحلیلی در 5 پرده)” ، به نویسندگی دکتر حسن بشیر ، استاد جامعه شناسی است. ارتباطات دانشگاه بین المللی امام صادق (ع) به عنوان بهترین مقاله انتخاب شد.

براساس این گزارش ، حسن بشیر ، رئیس هیئت مدیره انجمن ادبیات رسانه ای در ایران ، پایه و اساس این فلسفه را مورد تردید خواند و گفت: “بحران کورونا ، از منظرهای مختلف ، به یک فلسفه کامل تبدیل می شود.”

این عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه فلسفه فقط به بحث ذهنی و انتزاعی نمی پردازد ، گفت: “به طور تصادفی ، در شرایط فعلی ، دنیای فلسفه باید بیشتر به بحث های عینی و واقعی توجه کند. انتزاعی “. مردم انتظار دارند که فلسفه از زندگی خود بهره ببرد. ما به دلیل فلسفه فلسفه را نخوانده ایم ، فقط به دنبال وجود ، ماهیت و رابطه علت و معلولی هستیم. اگرچه این موضوعات برای درک جهان از اهمیت بالایی برخوردار است ، اما در شرایط کنونی جهان ، درک مشکلات جهان و ارائه راه حلهای منطقی برای آنها مهمتر است.

مدیر سابق آموزش عالی آکادمی آکسفورد خط بین “فلسفه” و “فلسفه” را با “فلسفه” روشن کرد و افزود: فلسفه یک ایده روشمند و عمدی است ، در حالی که فلسفه فلسفه رویکردی است که نیست. نه روشمند و نه عمدی. ” به عبارت دیگر ، مانند صحبت کردن برای صحبت کردن ، که در آن نه نتیجه و نه یک روش منطقی و قابل قبول حاصل نمی شود.

بشیر با اشاره به ضرورت مطالعه کرونا به عنوان “یک مسئله فلسفی” ، خاطرنشان کرد: البته با این دیدگاه ، فلسفه روشمند و عمدی یک امر ضروری و مفید است و می تواند ما را به نتایج واقعی سوق دهد. به نظر من ، تا آنجا که ممکن است باید به Corona از چهار منظر مهم فلسفی نگاه کنیم: هستی شناسی ، معرفت شناسی ، روش شناسی و انسان شناسی (طبیعت انسانی). این چهار دیدگاه در اینجا بسیار مهم است و باید از آنها در ارزیابی فلسفی کرونا یا تاجگذاری استفاده کنیم.

رئیس سومین کنفرانس ملی مهارتهای رسانه ای و اطلاعاتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر موضوع بحران کرونا می تواند علاوه بر سایر موضوعات ، به یک موضوع فلسفی – ارتباطی تبدیل شود. این به خودی خود می تواند منجر به یک رویکرد خاص تر در زمینه فلسفی در آینده شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

این استاد دانشگاه امام صادق (ع) اظهار داشت: برای درک هرچه بیشتر فلسفه ارتباطات ، باید این فلسفه از چهار دیدگاه مهم مورد بررسی قرار گیرد .در توضیح این دیدگاه ها اظهار داشت: ارتباطات است. در حقیقت می توان گفت که این دیدگاه یکی از مهمترین دیدگاه های فلسفی در حوزه ارتباطات است. دیدگاهی هستی شناختی که ماهیت وجودی ارتباطات انسانی ، ارتباطات بین فرهنگی و گروهی و حتی وجود یک وسیله ارتباطی را مورد انتقاد قرار می دهد و می تواند نوعی جهان بینی اگزیستانسیالیستی از ارتباطات تلقی شود.

بشیر دیدگاه دیگر را چشم انداز ارزش توصیف کرد و گفت: “از این منظر نوعی ارزیابی در مورد موضوعات اساسی ارتباطات در سطح جمعی و انسانی انجام می شود و یک جهت گیری عملی وجود دارد.” چشم انداز اولتیماتوم چشم انداز دیگری است که نتیجه یک رابطه انسانی یا جمعی و نتیجه آن را بررسی می کند ، برای مثال: یک رسانه می تواند چقدر مؤثر باشد و چگونه می توان آن را ارزیابی کرد. . این دیدگاه ، به عنوان اولین ، یکی از اساسی ترین نظرات فلسفی ارتباطات است.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای مهم فلسفی در ارتباطات ، رویکرد هرمنوتیکی و تفسیری است و ادامه داد: در حقیقت ، هر پیام ارتباطی مربوط به فهم از یک طرف و تفسیر از سوی دیگر است و این دو مفهوم مهم فلسفی هستند. تحقیقات ارتباطی همیشه با عینک هرمنوتیکی انجام می شود. مکتب فرانکفورت بسیاری از موضوعات مرتبط با معنا ، واقعیت ، واقعیت حاد ، صنعت فرهنگی و غیره را مورد توجه قرار داده است.

بشیر گسترش فلسفه را به عنوان گفتگوی اجتماعی درمورد موضوعات مهمی از جمله بحران کرونا ، به عنوان یکی از مهمترین رویکردهای گفتگوی جمعی دانست که کل جامعه با در نظر گرفتن ابعاد مختلف این مشکل ، راههای منطقی برای کشف یافت. با آن پرداخته و به عنوان یک تجربه اجتماعی برای مقابله با آن. از مشکلات دیگر استفاده کنید.

/ 6262

دکمه بازگشت به بالا