هنر و فرهنگ

برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در فضای مجازی تنها با تاییدیه ارشاد

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیانیه ای گفت: “برنامه های فرهنگی و هنری فقط در قوانین و مقررات فعلی و با تأیید وزارت فرهنگ و رهنمودهای اسلامی ممکن است در فضای مجازی برگزار شود.”

به گزارش رویداد برتر ، متن بیانیه ، منتشر شده توسط مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، به شرح زیر است:

1- با توجه به افزایش مصرف محصولات فرهنگی و هنری در فضای مجازی ، از تعداد روز افزون رویدادهای فرهنگی و هنری در بین نهادها و ارگان های فضای مجازی استقبال و استقبال می کنیم.

2- اصول و معیارهای اساسی تولید و حمل و نقل محصولات فرهنگی و هنری و آثار منوط به رعایت همین قوانین فعلی برای تولید محصولات فرهنگی است و صرفاً داشتن سکوی خدماتی در فضای مجازی نباید موجب نقض این آیین نامه ها شود.

3- اسکنرها ، جشنواره ها و سایر برنامه های فرهنگی ، هنری و رسانه ای بدون هماهنگی این وزارت در فضای مجازی مجاز نیست.

4- سرانجام ، دستورالعمل های صدور مجوز و نظارت بر انتقال آثار فرهنگی و هنری از طریق رسانه های آنلاین به زودی نهایی و منتشر می شود.

5- با اعلام دستورالعمل یاد شده ، تحویل محصولات فرهنگی ، هنری و رسانه ای بر روی سکوی دیجیتال باید با ادارات مربوطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگ شود. مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال به همراه تخصص بخش های ذیربط؛ مجوزهای ارائه آثار فرهنگی و هنری در سکوهای دیجیتال توسط معاون وزیر فرهنگ ، معاون وزیر هنر ، سازمان سینمایی و سمعی و بصری و بنیاد بازیهای رایانه ای صادر می شود.

6- تصمیم در مورد نمایشگاه کتاب مجازی با فراخوان شورای فرهنگی نمایشگاه کتاب و نماینده فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، و هر نمایشگاه کتاب یا نمایشگاه “نمایشگاه کتاب تهران” خارج از این روند نامعتبر است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا