هنر و فرهنگ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: هدف ما تسهیل گری در امور فرهنگی و هنری است

وزیر فرهنگ و حکومت اسلامی گفت: هدف ما تسهیل همه امور فرهنگی و هنری و حمایت از همه بخشهای آن است.

به گزارش رویداد برتر ، محمدمهدی اسماعیلی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و جهت گیری اسلامی ، دوشنبه شب در اتاق جلسات اتاق بازرگانی اصفهان با فرهنگ ، هنر و رسانه استان اصفهان دیدار کرد. افزود: هنر باید به مسیر عادی خود بازگردد و در این جهت ، ارائه بسته های حمایتی فرهنگی و هنری از اولویت های وزارتخانه است.

وی افزود: به عنوان اولین گام ، ما می خواهیم ایجاد و ارائه بسته حمایتی به اهالی فرهنگ و هنر در جلسه دولت و مرکز ملی کرونا را تأیید کنیم.

وزیر فرهنگ و حکمرانی اسلامی خاطرنشان کرد: نگاه ما در دوره جدید یک نگاه جامع و کلی به فرهنگ و هنر است و همه ارکان آن در دولت مردم مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: ما معتقد به انحصار نیستیم زیرا دولت نمی خواهد کنترل را در دست بگیرد و باید همه عناصر مربوط به فرهنگ و هنر را ترویج و حمایت کند.

اسماعیلی با بیان اینکه پس از چهار سال تلاش می کنیم به رشد چشمگیری در محصولات فرهنگی و هنری دست یابیم گفت: دولت مردم تمام تلاش خود را بر ایجاد بستر مناسب و افزایش فضای فرهنگی و هنری کشور متمرکز می کند. استانهایی مانند اصفهان باید در این زمینه به میدان بیایند.

وزیر فرهنگ و حکومت اسلامی افزود: ما وظیفه خود می دانیم که از فعالیت های فرهنگی هنری حمایت کنیم و به هنرمندان و فرهنگیان فرصت دهیم تا فعالیت های خود را مانند گذشته گسترش دهند.

اسماعیلی با بیان اینکه همه مشکلات حوزه فرهنگ و هنر باید شناسایی و برطرف شود ، افزود: فعالیت های به دنبال شیوع ویروس تاج در حوزه های مختلف مانند فروش بلیط سینما به شدت کاهش یافت و حتی در سال گذشته به بیستم رسید. ون.

تاج در زمینه های مختلف موسیقی و تئاتر آسیب دیده است و در این راستا باید به زودی واکسیناسیون 83000 نفر در فرهنگ و هنر متوقف شود و شرایط کار به حالت عادی برگردد و به خوبی پیشرفت کند. ” ”

وزیر فرهنگ و حکومت اسلامی بیان کرد: با تاکید رهبر معظم انقلاب باید فعالیت های فرهنگی هنری گسترش یابد و در این راستا قصد داریم تغییرات اساسی در بودجه 1401 در این زمینه ایجاد کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه برخی از گزارشات مربوط به وضعیت فعلی به جای برنامه های من در اخبار و فضای مجازی من مورد توجه قرار گرفته است ، اظهار داشت: این امر انتقادات زیادی را به دنبال داشته است ، اما البته من به همه انتقادات احترام می گذارم و این مسائل را در نظر نمی گیرم. به قلب.” به

وی با اشاره به اهمیت ملی شدن بسیاری از صنایع گفت: به عنوان مثال در صنایع چاپ ، کاغذ ، جوهر و چاپ باید به خودکفایی برسیم.

وزیر فرهنگ و حکومت اسلامی با اشاره به اهمیت حمایت از عکاسان روزنامه نگاران گفت: آنها در مقابل چشمان ما هستند اما کمتر دیده می شوند ، بنابراین نیاز به حمایت دارند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: سالها خدمت به اصفهان برای من افتخار بود و همه می دانند اصفهان چه گنجی است و تاریخ افتخارآفرین چه گنجینه های بزرگی دارد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگی و هنری اصفهان و توانایی آن در جذب هرچه بیشتر گردشگر گفت: اصفهان از بسیاری از شهرهای معروف اروپایی مانند پاریس و لندن زیباتر است.

وزیر فرهنگ و حکومت اسلامی با بیان اینکه خاک اصفهان جذاب است ، تصریح کرد: فعالان فرهنگی و هنری در مقاطع مختلف تاریخ پا به این سرزمین گذاشته و به عنصری مثر تبدیل شده اند.

اسماعیلی افزود: در این منطقه تمام م componentsلفه های مربوط به فرهنگ و هنر جمع آوری شده است و این ویژگی در جهان و کشور وجود ندارد ، کشور را سیلاب کرد.

دیدار وزیر فرهنگ و حکومت اسلامی با اهالی فرهنگ ، هنر و رسانه استان در اتاق جلسات اتاق بازرگانی اصفهان و نمایندگان بخشهای مختلف مانند مطبوعات ، هنر ، فرهنگ ، مراکز قرآن برگزار شد. و مساجد

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا