اقتصادی

جولان موبایل‌های قاچاق در بازار با کد اتباع خارجی!

دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه از افزایش گسترده استفاده از تلفن های همراه قاچاق پس از کاهش واردات قانونی خبر داد و گفت: برخی از فعالان بازار می گویند این تلفن های همراه قاچاق با کد اقامت خارجی ثبت شده و از 25000 تا 100،000 تومان دریافت می کنند.

امیر اسحاقی ، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل در گفتگو با رویداد برتر: “در روزهای اخیر گزارش های زیادی از فعالان بازار درمورد استفاده گسترده از تلفن های همراه قاچاق دریافت کرده ایم.” بر این اساس ، تحقیقات نشان داده است که از تلفن های همراه در سطح بازار استفاده می شود و از کد اقامت اتباع بیگانه استفاده و توزیع می شود. علاوه بر این ، به گفته برخی از فعالان بازار ، این تلفن های همراه قاچاق براساس کد اقامت اتباع بیگانه ثبت شده و 25 تا 100 هزار تومان دریافت می کردند.

وی با اشاره به کاهش واردات قانونی به دلیل عدم تخصیص ارز در هفته های اخیر اظهار داشت: در این مدت ما شاهد این خلاء مورد سوء استفاده قاچاقچیان و بازرگانان هستیم. این افراد مقدار قابل توجهی تلفن همراه را به کشور قاچاق می کردند و تلفن های همراه خود را بر اساس کد اقامت اتباع بیگانه ثبت می کردند. در برخی موارد ، تولید کنندگان درآمد حتی چندین تلفن همراه را با یک شماره اقامت ثبت کرده اند.

دبیرکل انجمن واردکنندگان موبایل گفت: در گذشته با مشکل بزرگی روبرو بودیم که آن را سوءاستفاده از واردات مسافر می نامیم. وی گفت: “اقدامات در نظر گرفته شده در دفاتر دولتی این مشکل را به حداقل رسانده است ، اما اکنون این مشکل متفاوت است.” سوال اینجاست که از کجا باید با کمبود منابع ارزی مواجه شویم و با واردات قانونی تلفن های همراه با مشکلات عجیبی روبرو شویم ، چگونه ممکن است برخی افراد به سادگی کشور را به طور غیرقانونی ترک کرده و در این زمینه تجارت کنند؟

به گفته وی ، اگر مقامات ذیصلاح به دلیل سوءاستفاده اقدام فوری انجام ندهند ، بزودی سیل عظیمی از سیلاب در بازار رخ خواهد داد که در این صورت ضرر و زیان معامله گران قانونی به دنبال خواهد داشت. از طرف دیگر ، چون تلفن های همراه قاچاق در بازار تضمین نمی شود ، به زودی با موجی از نارضایتی بزرگ مصرف کننده روبرو خواهیم شد.

به گزارش رویداد برتر ، اواسط ماه می ، انجمن واردکنندگان موبایل ، تبلت و مکمل در بیانیه ای اعلام کرد: در صورت ادامه ثبت نام و تخصیص ارز به روش فعلی با توقف های بی شماری و وقت گیر ، کمبود جهانی کالا و رشد بی سابقه مشکل جدی خواهد بود. ما باید با 30٪ قیمت مقابله کنیم.

طبق اعلام این انجمن ، از اوایل سال 1399 تا اواسط اردیبهشت ، فقط 700000 تلفن همراه به کشور وارد شده است ، در حالی که میزان مصرف ماهانه این کشور 1.2 میلیون بود. بنابراین ، حجم تلفن های همراه وارداتی در فروردین و اردیبهشت سال 1399 پاسخگوی تقاضای ایجاد نشده در بازار پس از تعطیلی مراکز آموزش و معرفی آموزش آنلاین نیست و همین امر باعث ایجاد التهاب در بازار می شود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا