ورزش

منفعت طلبی با اسم رمز سلامتی مردم / لیگ برتر را تعطیل کنید!

لیگ برتر ، لیگ برتر نوزدهم

درگیری بین هواداران و حریفان پایان مسابقات لیگ برتر به دلایل دیگری غیر از ادعا شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا ، این روزها با گسترش آهسته بیماری عروق کرونا ویروس قلب و از سرگیری تعداد زیادی از فعالیتهایی که مدتی است تعطیل شده است ، بحثی در مورد شروع فعالیت های دیگری انجام شده است که خطر بیشتری دارند. مسابقات عالی و ورزشی ، به ویژه لیگ برتر. فوتبال در صدر این مسائل قرار دارد.
تاریخچه 9 هفته باقی مانده لیگ برتر و تعیین تکلیف موضوعاتی چون قهرمانی ، سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و دو تیم که سقوط می کنند ، حماسه های حل نشده ای هستند که در این 9 هفته مشخص می شوند و در صورت ادامه قهرمانی ، مشخص نیست. کدام تصمیم باید در نظر گرفته شود و این یک نگرانی جدی برای مسئولان فدراسیون در حال حاضر است. با این حال ، این خبرها حاکی است که 13 باشگاه خواهان لغو این رقابت هستند و فقط 3 باشگاه فکر نمی کنند پرسپولیس ، صنعت نفت و فولاد است. مخالفان ادامه لیگ در مورد خطراتی که بازیکنان درگیر در این بازی را تهدید می کند ، بحث می کنند و کسانی که از ادامه لیگ حمایت می کنند ، در مورد اشتیاق اجتماعی مخاطبان جدی فوتبال بحث می کنند ، اما مشخص است که این توجیهات و هر باشگاهی است. و منافع خودش در این باره موضع گرفته است ، که ما بررسی کرده ایم:
پرسپولیس و رویای برنده پوکر
هیچ چیز برای پرسپولیس شیرین تر از قهرمانی برای چهارمین بار پیاپی نیست و با این عنوان سرخ ها یک دوره تاریخی پایدار را برای خود ثبت کرده اند و رکورد 3 قهرمانی پیاپی قهرمانی سپاهان را می شکنند و بعید نیست. برای اینکه کسی فرصتی برای تکرار این وضعیت برای سالها داشته باشد. به نظر می رسید سفیدپوشان برای کسب عنوان قهرمانی سخت تلاش می کنند و با انواع مشکلات بزرگ و بزرگ روبرو شده اند. وقایع چند هفته گذشته و قبل از پایان مسابقه کاملاً به نفع آنها بود. 3 امتیاز بدون درد در بازی مستقیم با سپاهان و استراحت که به پیروزی آنها در دیدار مقابل شهر خردو کمک کرد فاصله مستقیمی در صدر جدول برای آنها ایجاد کرده است که تقریبا قهرمانی آنها را ثابت کرده است. طبیعی است که هر باشگاه دیگری در این شرایط در جایگاه پرسپولیس باشد و در یک قدم رسیدن به جام با بسته شدن مسابقات موافق نیست.
شاکیان شکست خورده اند
استقلال ، سپاهان و تراکتور سه قطب و سایر مدعیان لیگ برتر هستند. لیگ نوزدهم اما 9 هفته باقی مانده است. در پایان فصل آنها 8 تا 10 امتیاز (به دلیل مسابقه ناقص بین استقلال و فولاد) را در صدر جدول کسب می کنند و عملا قهرمانی را از دست می دهند. مهمترین دغدغه این سه باشگاه در حال حاضر گرفتن سهمیه ای است که هنوز هم دارند و بستن لیگ در کوس برای آنها طبیعی است و مطابق علایق آنها عمل کرده اند.
مورد شهری عجیب
یکی از باشگاه هایی که برای ادامه رقابت باید سخت به دنبال آن باشیم ، شاهرخ است ، زیرا تیمی که به جمع 4 تیم نزدیک می شود در صدر جدول قرار دارد و سهمیه را به دست می آورد و اگر جدول در این مرحله گنجانده شود ، حضور خواهند داشت. کوتاه از مسابقات آسیایی فصل بعد ، اما چرا آنها؟ آیا آنها برای ادامه لیگ رای نیاوردند؟ داستان شاهرخ خودرو اختلاف مالی آنها با پرسپولیس است که پس از انتقال یحیی گل محمدی به درگیری بین آنها تبدیل شد و این نگرانی را ایجاد کرد که باشگاه مشهدی به همین دلیل به دنبال سفید پوستان تهران نیست تا به هدف خود برسد.
صنعت نفت و فولاد
بعد از شهر خودرو ، شانس اصلی کسب سهمیه است و طبیعی است که نام آنها در بین حریفان بسته شدن لیگ باشد. علی رغم اینکه فولاد و صنعت نفت از مخالفت خود برای بستن لیگ خبر نداده اند ، نام آنها در بین 13 تیم دیگر نیست. با این حال ، مدیرعامل فولاد گفت که آنها همچنین با تعطیل شدن لیگ موافق هستند و صنعت نفت ممتنع است.
7 باشگاه دیگر
روغن مسجد سلیمان ، ماشین سازی تبریز ، نساجی مازندران ، ذوب آهن ، پارس جنوبی جم ، گل گوهرسیرجان ، سایپا تیم هایی هستند که شانس زیادی برای کسب سهمیه ندارند و به جز گل گوهر و سایپا ریسک زیادی ندارند. تاریخ تیم هایی که ادامه آن هیچ تاثیری در سرنوشت آنها ندارد نیز جالب است. در هر صورت ، اکثر تیم ها دچار مشکل مالی هستند و هزینه برگزاری مسابقات ، میزها ، اردوها و گرفتن هتل و غیره برای آنها بار سنگینی است. از طرف دیگر به بهانه اینکه لیگ نیمه تمام شده است ، آنها امیدوارند که بخشی از حقوق بازیکنان و کارکنان کاهش یابد و مشکلات مالی آنها برطرف شود. گلگهر و سایپا نیز خطر سقوط را احساس می کنند و این دلیل موقعیت احتمالی آنها است.
شاهین و پیکان؛ می خواهم زنده بمانم
دو تیم در انتهای جدول که گزینه های اصلی حذف هستند ، در صورت بسته شدن لیگ و با حضور 18 تیم در فصل بعد ، از این خطر جدی رهایی خواهند یافت.

دکمه بازگشت به بالا