سلامت و دانش

۴۲ میلیون واکسن کرونا از خارج خریداری می‌کنیم

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما در حال خرید حدود 42 میلیون دوز واکسن تاج برای واکسیناسیون 21 میلیون شرکت خارجی هستیم. تولید واکسن تاج در ایران به خوبی پیش می رود و آزمایش این واکسن بر روی انسان هفته آینده آغاز می شود.

آفتاب‌‌نیوز:

وزیر بهداشت گفت: ما بر سه روش تأمین واکسن کرونا را کنترل می کنیم. با خرید یک واکسن که توسط کاکس و سازمان بهداشت جهانی طراحی شده است ، ما در حال وارد کردن 16 میلیون و 800000 دوز هستیم که حدود 8 میلیون و 400 نفر است و حدود 10 درصد را شامل می شود ، زیرا این واکسن باید برای همه مردم باشد. دو دوز تجویز کنید.

وی گفت: گام بعدی تهیه حدود 5/5 میلیون دوز واکسن بر اساس قرارداد مشترک با یک شرکت خارجی و خرید 20 میلیون واکسن از شرکت خارجی دیگر و در کل حدود 21 میلیون واکسن حدود 21 میلیون نفر را پوشش می دهد. دادن.

وزیر بهداشت: ما 42 میلیون واکسن تاج از خارج از کشور خریداری می کنیم

نمکی ادامه داد: واکسیناسیون داخلی نیز به خوبی پیش می رود و علی رغم اینکه برخی اعتقادی به تولید داخل ندارند. شرکت های دانش بنیان و دانشمندان داخلی واکسن را در 12 شرکت تولید می کنند و حداقل 4 شرکت از بقیه لاغرتر هستند. سازمان بهداشت جهانی اقدامات آنها را پذیرفته است. یکی از این شرکت ها مجوز آزمایش واکسن تاج انسان را در ایران گرفته است و از هفته آینده کار روی افراد را آغاز خواهد کرد. مرحله حیوانی این واکسن با موفقیت به پایان رسیده است و امیدواریم طی چند ماه آینده خبرهای خوبی در مورد تولید واکسن برای مردم محترم ایران ارائه دهیم.

دکمه بازگشت به بالا