خبرهای کلی

ایمنی با تزریق واکسن کرونا پیش از جراحی

مصونیت با تزریق واکسن تاج قبل از جراحی

مطالعات در سراسر جهان نشان می دهد که واکسیناسیون کرونا قبل از عمل به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری عروق کرونا قلب را در حین بستری شدن در بیمارستان و پس از جراحی به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

به گزارش رویداد برتر ، دکتر علیرضا طبیب خویی در یک یادداشت روزنامه جراح مغز و اعصاب است جام جم وی نوشت: “در روزها و هفته های اخیر و البته در هفته های آینده ، واکسن های Covid-19 بیشتری در دسترس کسانی است که در جامعه زندگی می کنند و سطح ایمنی جامعه به تدریج افزایش می یابد.” در حال حاضر انواع مختلفی از واکسن ها ، چه وارداتی و چه تولید داخل ، ارائه می شود که در طی مطالعات علمی ، همگی منجر به ایمنی قابل قبول در مدت زمان محدود شده و عوارض جانبی جدی بر مفید بودن آنها تأثیر گذاشته است. مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی و کشور است. سطح ایمنی ایجاد شده توسط واکسن های مختلف متفاوت است ، اما هر گونه افزایش ایمنی بدن می تواند بسیار ارزشمند و نجات دهنده زندگی باشد.

با این وجود بسیاری از بیماران هستند که مجبور به انجام جراحی های مختلف می شوند. برخی از جراحی ها فوری هستند و نمی توان آنها را به تعویق انداخت. اما دیگران می توانند هفته ها یا حتی ماه ها به تأخیر بیفتند. مطالعات در سراسر جهان نشان می دهد که واکسیناسیون کرونا قبل از عمل به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری عروق کرونا قلب را در حین بستری شدن در بیمارستان و پس از جراحی به طور قابل توجهی کاهش می دهد. از طرف دیگر ، ما می دانیم که اگر به بیماری کرونا قلب مبتلا باشید ، خطر بیهوشی و مشکلات ریوی برای یک ماه پس از آن بسیار بیشتر از حد طبیعی خواهد بود. به طور کلی باید نتیجه گرفت اگر واکسن مصوب به بیمارانی که تحت عمل جراحی هستند تزریق شود ، بهتر است در واکسیناسیون تردید نکنید و آن را به تأخیر بیندازید. مگر اینکه جراحی آنها به زودی پس از تزریق واکسن انجام شود. به عبارت دیگر ، چند روز قبل از عمل ، واکسن می تواند باعث درد ، تب و علائم دیگری شود که جراحی را دشوار می کند و ما باید آن را به تعویق بیندازیم. اگر بیش از چند روز بین تزریق و جراحی سپری شود ، توصیه می شود هر واکسن موجود را تزریق کنید. “باید در نظر داشت که ایمنی پس از واکسیناسیون معمولاً دو یا چند هفته پس از دوز دوم اتفاق می افتد.”

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا