اقتصادی

تعطیلی واحدهای ایرلندی فیس بوک به خاطر مسائل مالیاتی

فیس بوک چندین شرکت هلدینگ ایرلندی را که به این شرکت آمریکایی اجازه داده اند میلیاردها دلار سود به ایرلند منتقل کند و قوانین مالیاتی ایالات متحده را دور بزنند ، تعطیل می کند.

به گزارش رویداد برتر ، با استناد به اسناد فیس بوک ، تایمز لندن در گزارشی نوشت: “این شرکت های ایرلندی برای حفظ مالکیت معنوی فیس بوک برای فروش بین المللی و شرکت های فیس بوک در سراسر جهان برای استفاده از IP برای این واحدها استفاده شده اند.” آنها هزینه پرداخت کردند و فیس بوک فروش گسترده خود را در خارج از ایالات متحده به این واحدها هدایت کرد. طبق آخرین آمار موجود ، شرکت هلدینگ اصلی ایرلند ، فیس بوک ، بیش از 15 میلیارد دلار سود در سال 2018 101 میلیون دلار مالیات پرداخت کرده است.

اقدام فیس بوک برای بستن واحدهای ایرلندی پس از شکایت سرویس درآمد ایالات متحده از فیس بوک صورت گرفت و گفت این شرکت درآمد خود را به ایرلند هدایت کرد تا از پرداخت مالیات ایالات متحده جلوگیری کند.

به گزارش بلومبرگ ، فیس بوک در بیانیه ای به تایمز گفت مجوزهای مالکیت معنوی مربوط به فعالیت های بین المللی ما به ایالات متحده بازگردانده شده است. این تغییر که از ژوئیه سال جاری اعمال می شود ، مطابق با ساختار این شرکت است که انتظار می رود بیشتر فعالیت ها و کاربران به دست آن برسد. ما معتقدیم که این اقدام با تغییرات آتی در قوانین مالیاتی که سیاست گذاران در سراسر جهان خواهان آن هستند مطابقت خواهد داشت.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا