جامعه

روش های جذاب برای بازی کردن با کودکان

بازی با بچه ها یکی از لذت بخشی ترین فعالیت هایی است که می توانیم به آنها بدهیم. اهمیت بازی با کودکان وقتی مشخص می شود که برای سلامتی باید در خانه بمانیم. تعدادی اسباب بازی برای این دوره وجود دارد که برای ارتقا personal رشد شخصی و معنوی آنها در دسترس کودکان قرار می گیرد.

تأثیر بازی در رشد کودک

محققان دریافتند که بازی تجربه های مختلف حسی ، جسمی و شناختی را برای کودکان فراهم می کند. این تجربیات مغز کودک را بهم پیوند داده و به او در رشد جسمی ، شناختی ، اجتماعی و عاطفی کمک می کند. بچه ها سبک ها و حالت های بازی متنوعی دارند. آنها معمولاً دوست دارند با شما بازی کنند. اما بعضی اوقات آنها ترجیح می دهند به تنهایی بازی کنند. در این موارد ، معمولاً فقط از شما خواسته می شود تا به آنها در خلق بازی های جدید و ایده های جالب کمک کنید. بعضی اوقات نیز تمایل دارند با کودکان هم سن و سال خود بازی کنند.

ما معمولاً 3 نوع بازی داریم:

بازی فردی: کودک قبل از 2 سالگی فقط به صورت انفرادی بازی می کند ، به این معنی که او به تنهایی بازی می کند. او ساعت ها را با یکی از اندام های خود یا بازی می گذراند و برای بازی نیازی به همسالان یا بزرگسالان ندارد. علاوه بر این ، در این عصر ، اسباب بازی های کودکان بیشتر ماهیت اکتشافی دارند. این بدان معناست که کودک نسبت به بدن و محیط اطراف خود بسیار کنجکاو است و در گوشه و کنار خانه با گشت و گذار در قسمت های مختلف خانه و سرگرمی با دستگاه های مختلف. مهم این است که کودک را به خاطر کشف هایش سرزنش نکنید تا کنجکاوی او را سرکوب نکنید.
بازی موازی: در سنین 2 تا 3 سالگی کودک به طور موازی بازی می کند. بازی موازی به این صورت است که دو کودک در فاصله 50 سانتی متر یا کمتر هر دو در حال بازی با اسباب بازی (مانند ماشین اسباب بازی) هستند.

گاهی اوقات آنها به یکدیگر نگاه می کنند و اسباب بازی های خود را رد و بدل می کنند ، اما تعامل دیگری با یکدیگر ندارند. آنها با هم بازی می کنند اما نه با هم. در این عصر ، یک بازی دیگر یک بازی نمادین ساده است.

به این معنا که کودک نمونه ای از آن است خیار آن را جلوی گوش هایش می گذارد و شروع به صحبت می کند مثل اینکه باشد خیار این یک تلفن است و گاهی اوقات او همان خیار را در گوش خود نگه می دارد و به او علامت می دهد تا با او صحبت کند. این بازی های نمادین آغاز رشد تخیل و خلاقیت است.
بازی روی صفحه: بعد از 3 سالگی کودک با همسالان خود بازی می کند. او در حین بازی مدام با آنها ارتباط برقرار می کند و فقط در این سن کودک می تواند بازی های مشارکتی و گروهی انجام دهد و هنگام بازی مفاهیمی مانند تعویض ، پیروزی و باخت را می آموزد.

به همین دلیل همبازی در این سن برای کودک مهم است. چه همبازی خواهر و برادر باشد ، چه دوست مهد کودک ، چه بچه های زمین بازی ، کودک به آنها احتیاج دارد. بنابراین ، از این سن باید شرایطی فراهم شود که بتوانید با همسالان خود ارتباط برقرار کنید.

یک قلعه بسازید

با خانه های عروسکی ، چادرها ، بالش ها و اسباب بازی های کودکان یک مکان مخفی درست کنید. ممکن است چند ساعت طول بکشد و بچه ها را سرگرم کنید. با استفاده از این قلعه دست ساز می توانید یک بازی را برای چند روز برنامه ریزی کنید.

کاردستی های سبک بسازید

برای قرنطینه کاغذ و مقوا رنگی ، چسب و قیچی تهیه کنید. مداد رنگی به همراه داشته و تمام روز را روی زمین بگذرانید تا بچه ها بتوانند با کمک شما نقاشی کنند و کاردستی های ساده بسازند.

ایجاد موانع

گاهی اوقات بچه ها با ساده ترین چیزها سرگرم می شوند. با چند بالش یا پشت دیوار و نرده بسازید و قوانینی برای پریدن تعیین کنید.

برای نوشتن نامه

این بهترین زمان برای پرسیدن از بچه ها در مورد افرادی است که آنها را دوست دارند. نامه بنویسید و آنها را از طریق پست ارسال کنید. نامه به پدربزرگ و مادربزرگ ، نامه به عمه و عمو ، نامه به اعضای خانواده در خارج از خانه و …

پختن

یکی دیگر از تفریحات جالب خانواده ها در این زمان می تواند وعده های غذایی متفاوت و خلاقانه با کمک کودکان باشد. از کودکان بخواهید برای تهیه ناهار و شام با هم کار کنند یا چند چیز مانند شیرینی و کیک ، ژله و سالاد درست کنند و لذت ببرند. البته ، شما باید کار آنها را کنترل کنید.

چرخش و سرسره برای بچه ها

تاب خوردن و سر خوردن یکی از قدیمی ترین و ارزان ترین سرگرمی های کودکان است. قبلا سرسره های کودک فقط در پارک ها و زمین های بازی در فضای باز وجود داشت ، اما امروزه این سرسره های اسباب بازی ساخته شده از پلی اتیلن و پلاستیک در همه جا دیده می شوند.

این تغییر مواد باعث شده است که سرسره کودک در اندازه ها و رنگهای مختلف برای سنین مختلف ساخته شود. همچنین ، از نظر قیمت ، این سرسره های کودک بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر از مدل های فلزی قدیمی هستند. از این لینک می توانید نوسانات و اسلایدهای پخش کننده های کودکان را ببینید و آنها را برای فرزند خود بخرید.

دکمه بازگشت به بالا