ورزش

طباطبایی: تیم ملی بسکتبال ایران در المپیک از گروهش صعود می‌کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، روز گذشته قرعه کشی مسابقات بسکتبال در سی امین بازی های المپیک برای تعیین وضعیت تیم ها در سه گروه مسابقات انجام شد. طبق قرعه کشی تیم بسکتبال ایران در گروه اول به مصاف فرانسه و آمریکا می رود. تیم دیگر این گروه پس از صعود به کانادا مشخص خواهد شد.

رامین طباطبایی ، رئیس اتحادیه بسکتبال در گفتگو با خبرنگار آنلاین ، در مورد قرعه کشی تیم بسکتبال ایران و تعریف حریفان خود اظهار داشت: هفته گذشته فدراسیون جهانی بسکتبال رسما اعلام کرد که قرعه کشی با المپیک متفاوت خواهد بود زیرا از اپیدمی کرونا. این توسط صاحب سهمیه برگزار می شود ، اما ما از نحوه قرعه کشی و برنامه FIFA مطلع بودیم.

وی با یادآوری اینکه پیش از آن مسابقات بسکتبال المپیک در دو گروه شش تیمی برگزار می شد ، خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات ، تیم ها به سه گروه چهار تیمی تقسیم شده بودند.

پیش از این و در پایان مسابقات مقدماتی المپیک ، چهار تیم از هر گروه به مرحله بعد صعود کرده و مسابقات اصلی را دنبال می کردند ، اما با تغییر گروه بندی تیم ها ، نحوه صعود آنها نیز تغییر کرد.

رئیس اتحادیه بسکتبال ادامه داد: در پایان مرحله مقدماتی مسابقات بسکتبال المپیک ، تیم های اول و دوم هر گروه به مرحله دوم صعود می کنند. تیم چهارم حذف شده و دو تیم برتر از هر سه تیم در رده سوم گروه های خود می توانند صعود کنند و بدین ترتیب ترکیب هشت تیم مرحله دوم این رقابت ها مشخص می شود.

طباطبایی با تأکید بر اینکه تیم بسکتبال ایران در تلاش است تا از گروه خود به عنوان تیم سوم صعود کند ، گفت: “ما ابتدا باید ببینیم که حریف سوم ما در گروه اول مسابقات چه خواهد بود ، اما در هر صورت ما باید تلاش کنیم برای برنامه ریزی. “و برپایی اردوهایی به موقع و م effectiveثر ، فراهم آوردن شرایط لازم برای صعود به عنوان تیم سوم گروه ما.

رئیس اتحادیه بسکتبال با تأکید بر سطح بالای بسکتبال آمریکا و فرانسه گفت: “دیگر نیازی به صحبت در مورد ایالات متحده و سطح بسکتبال این تیم نیست.” واضح است که بسیاری از بهترین های جهان در ایالات متحده یافت می شوند. فرانسه نیز یکی از تیم های پیشرو در این زمینه است. هر دو حریف ما ادعا می کنند ، اما همچنین اینکه آنها در المپیک چه ترکیبی خواهند داشت نیز مسئله مهمی است که می تواند برای ما مهم باشد.

وی ادامه داد: “واضح است که ایالات متحده بازیکنان زیادی در لیگ دارد MBA خواهد بود. حتی در فرانسه بازیکنان بسکتبال زیادی در لیگ حرفه ای آمریکا کار می کنند. با این حال مشخص نیست که این دو تیم چه ترکیباتی را برای بازی های المپیک ایجاد می کنند. آنها معمولاً ترکیب قدرتمندی خواهند داشت ، اما در هر صورت ، مهم است که از سفرهای این دو تیم مطلع شوید و آنها را با هدف سوم شدن تجزیه و تحلیل کنید. ما همچنین در مورد حریف سوم تیم ملی به این موضوع خواهیم پرداخت.

رئیس اتحادیه بسکتبال پیوند به جام جهانی 2019 چین که تیم ملی ایران از آن سهمیه المپیک گرفت ، خاطرنشان کرد: در این جام تیم ایران تا آخرین لحظه با اسپانیا رقابت نزدیک داشت تا اینکه در نهایت اسپانیا به تیم اول مسابقات تبدیل شد. می خواهم یادآوری کنم که بسکتبال ایران از توانایی های بالایی برخوردار است و با برنامه ریزی خوب و آزمایش های موثر ، می توانم در المپیک به هدف خود برسم تا از مرحله مقدماتی صعود کنم.

دکمه بازگشت به بالا