اقتصادی

افزایش ۴۵ میلیاردی بودجه قم در سال ۱۴۰۰

رویداد برتر / قم سخنگوی مجلس شورای اسلامی به مردم قم گفت: بیش از 60 میلیارد تن در سال آینده برای تکمیل مترو قم در نظر گرفته شده و بودجه های ملی برای ساخت جاده دسترسی به دریاچه نمک قم در نظر گرفته شده است.

احمد امیرآبادی فراهانی دوشنبه شب در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی قمی با اشاره به اینکه 45 میلیارد گوجه فرنگی در بودجه سال آینده استان قم لحاظ شده است ، گفت که بخش قابل توجهی از این مبلغ برای شهرداری قم در نظر گرفته خواهد شد.

وی افزود که در سال 1400 از ردیف بودجه نیز از محل اعتبارات ملی برای تکمیل پروژه های فاضلاب شهر پردیسان استفاده خواهد شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی مردم قم با اشاره به موضوع تعادل شهری در اجرای پروژه های عمرانی ، رفاهی ، سبز و فرهنگی گفت: از شهرداری قم می خواهیم سال آینده توجه بیشتری به مناطق محروم داشته باشد. . هر پروژه ضروری که به بهانه کمبود منابع مالی در شهرداری قم راه اندازی نشود خیانت به مردم است.

وی گفت: ما از شهرداری قم می خواهیم تا در بودجه سال آینده به مسئولیت اجتماعی خود توجه بیشتری نشان دهد. براساس مطالعات ، این شورا از زمان تاسیس تاکنون سالم ترین شورای شهر کلانشهر در کشور بوده است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در جمع مردم قم اظهار داشت: طی 5 دوره شورای اسلامی قمی ، هیچ یک از اعضای این نهاد پرونده های تخلف را در دادگاه ها و کمیته ها آغاز نکردند. امروز ، در سراسر کشور ، شاهد هستیم که شوراهای شهر جلساتی را در زندان ها برگزار می کنند یا برخی از اعضای آنها را به دلیل تخلف دستگیر می کنند.

وی تأکید کرد: انسجام بودجه سال آینده شهرداری قم از نظر درآمد و هزینه مطلوب است و نسبت بین بودجه جاری و توسعه شرایط تورمی در کشور راضی کننده است. طبق آمار ، نسبت بودجه جاری به توسعه دولت 85-15 درصد است ، در حالی که واقعیت این است که امروز کل بودجه دولت صرف هزینه های جاری می شود و از پروژه های عمرانی خبری نیست.

امیرآبادی تصریح کرد که بودجه دولت سال آینده مصوب مجلس شورای اسلامی قابل دفاع نیست و بودجه برخی از درآمدها را پیش بینی می کند ، به ویژه در زمینه فروش نفت که اجرای آن بسیار دشوار است.

یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی قمی یادآور شد: دولت به دلیل افزایش بدهی های دولت محلی به بانک مرکزی در سال های اخیر ، هرگز از پرداخت بدهی خود امتناع نکرده است و بودجه امسال نیز این مورد را پیش بینی نکرده است. وام برای تسویه بدهی های عمومی به دولت های محلی

امیرآبادی خاطرنشان کرد: برای پرداخت حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی 90 هزار میلیارد تومان از بودجه واو در نظر گرفته شده است و هیچ اعتباری از این محل به دولت های محلی داده نمی شود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا