خارجی

شنبه سند جامع همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین امضا می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه جمعه شب در یک سخنرانی تلویزیونی درباره سفر وزیر خارجه چین به تهران گفت: “این سفر در آستانه پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور و یک سند جامع امضا همکاری بین دو کشور انجام می شود. در 25-25 سال کشورها. “در این سفر ، وزیر خارجه چین همچنین با تعدادی از مقامات ایرانی دیدار خواهد کرد.

یک سند جامع 25 ساله همکاری ایران و چین که قرار است روز شنبه بین وزرای خارجه دو کشور امضا شود ، توضیح داد: در سال 2015 ، در جریان سفر رئیس جمهور چین به تهران ، این موضوع مورد بحث قرار گرفت. . گسترش روابط بین دو کشور به یک سطح استراتژیک و جامع. در همین زمینه ، این سند چندین بار در ازای مبادله بین مقامات دو کشور رد و بدل شد و سرانجام روز شنبه توسط وزرای خارجه دو کشور امضا شد.

خطیب زاده با بیان اینکه روابط ایران و چین چند لایه و عمیق است ، بنابراین سندی در این باره باید تهیه می شد ، افزود: این سند دارای ابعاد اقتصادی و سیاسی است. این سند ابعاد اقتصادی همکاری دو کشور در زمینه های مختلف و مشارکت ایران در ایده کمربند جاده ای چین را مورد توجه قرار داده و توجه ویژه ای به بخش خصوصی دو کشور داشته است.

این دیپلمات ارشد با تأکید بر اینکه این سند پیشینه فرهنگی و مردمی دارد و در واقع نقشه راهی برای روابط دو کشور است ، گفت: “این سندی در سطح بالاتر است و می تواند در تعمیق روابط بین دو کشور بسیار م veryثر و عمیق باشد. دو کشور “

312 310

دکمه بازگشت به بالا