جامعه

تصویب قانون کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با مشارکت بخش غیردولتی

قانونی را با مشارکت بخشهای غیردولتی تصویب کنید تا به تنظیم زباله های غیر خطرناک کمک کند

در آستانه 2 مه ، معاون وزیر امور شهر و توسعه روستایی وزارت کشور لایحه “کمک به سازماندهی زباله های شهری با مشارکت بخش های غیر دولتی” را که توسط قانون منعکس شده است ، ارائه می دهد ، که یک اطلس جامع است مدیریت پسماند معمولی دولت دوازدهم ، مانند گذشته ، از مهمترین اقدامات حمایت وزارتخانه از راه اندازی نیروگاه های سوزاندن زباله در استانهای شمالی و افزایش تعداد روستاهای آسیب دیده از سیستم جمع آوری زباله به 30000 نفر نام برد. وزارت کشور و این سازمان در زمینه مدیریت پسماند.

به گزارش رویداد برتر مهدی جمالی نژاد با اشاره به اینکه امروزه مدیریت پسماند در اولویت شهرداری ها و دهیاری های کشور قرار دارد و مدیریت بهینه آن نقش مهمی در بهبود کیفیت زیست محیطی شهرها و روستاهای کشور دارد ، گفت: 58 هزار تن پسماند معمولی در کشور تولید می شود تولید سرانه زباله در شهرها 800 گرم و در روستاها 500 گرم است. تجزیه و تحلیل تولید زباله طبیعی نشان می دهد که حدود 65٪ آنها مرطوب و 35٪ خشک هستند.

وی ادامه داد: عدم مدیریت صحیح پسماندها مشکلاتی از جمله انتشار و شیوع بیماری های مختلف ، بوی نامطبوع و مناظر نامناسب و بروز آلاینده های مختلف محیطی (آب ، خاک و هوا) را به دنبال دارد.

وی افزود: وزارت کشور به عنوان نهاد اجرایی تصمیم گیری سیاسی ، از طریق اقداماتی از قبیل تهیه و تدوین قوانین و مقررات و برنامه اجرای مدیریت استاندارد پسماند با مدیریت منطقه ای بر فعالیت های شهرداری ها و دهیاری ها هدایت و نظارت می کند. رویکرد ، تخصیص اعتبار برای ساخت و تکمیل پروژه ها مدیریت اولویت زباله و آموزش منابع انسانی ویژه گام های موثری برای حل مشکلات ناشی از زباله برداشته است.

معاونان مهندسی عمران و توسعه شهری و روستایی چند نمونه از اقدامات این وزارتخانه را تشریح كردند و اظهار داشتند: “تصویب قانون” كمك به سازمان پسماندهای عادی با مشاركت بخش غیردولتی “گام مهم و م effectiveثری بود. برای این دولت. ، با پیشنهاد وزارت انرژی و محیط زیست در سال 2017 به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. سرمایه گذاری و برون سپاری پروژه های مدیریت پسماند.

جمالی نژاد افزود: به منظور کاهش تولید زباله های زیست محیطی از سال 1997 ، مقررات مربوط در بودجه سالانه حقوق گمرکی مربوط به واردات و تولید این محصولات توسط دولت تصویب و مشارکت بخش های غیر دولتی دائمی و با تصویب قانون پسماندهای عادی پایدار است.

رئیس سازمان دولت های محلی و توسعه روستایی ادامه داد: اطلس جامع مدیریت منظم پسماند در کشور بر اساس مطالعات جامع مدیریت پسماند در بیش از 700 شهر متناسب با مشکلات ، تهدیدها و فرصت های محلی ، با تأیید دولتها و سازمان محیط زیست.

وی تأکید کرد که در این اطلس ، کشور به 283 منطقه تقسیم شده و پروژه های مناسب برای هر منطقه مشخص شده است و هر منطقه دارای تعدادی از شهرها و روستاهای همسایه با ویژگی های اجتماعی ، فرهنگی و جغرافیایی همگن است.

جمال نژاد همچنین با بیان اینکه افزایش قابل توجهی در وام های دولت در دولت دوازدهم وجود دارد ، گفت: بین پایان سال 1396 و 1399 ، 6700 میلیارد RUR از کنوانسیون برای کمک به سازماندهی زباله ها در استان های ساحلی کنار گذاشته شده است. . گفتنی است این تعداد اعتبار نسبت به تمام دوره های گذشته بی نظیر افزایش یافته است به طوری که در دولت دوازدهم بیش از پنج برابر کل اعتبارات تخصیص داده شده در سالهای 1384-1396 در مقایسه با سالها

معاون مهندسی عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: در نتیجه تخصیص این اعتبارات به پروژه های مدیریت پسماند ، نیروگاه سوزاندن زباله نوشهر در دسامبر سال 1999 راه اندازی شد که در ماه های آینده برق تولید می کند. علاوه بر این ، پیشرفت فیزیکی خوبی در این دوره در ساری ، کارخانه سوزاندن زباله رشت و بیشتر پروژه های اولویت دار مدیریت زباله حاصل شده است.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین تاکید کرد: امسال مصادف با روز زمین پاک در 11 استان کشور از جمله قم ، اصفهان ، البرز ، خراسان رضوی ، مازندران ، فارس ، تهران ، سمنان ، مرکزی ، گیلان و گلستان ، 35 پروژه مدیریت پسماند در شهرک های با جمعیت بیش از 100000 نفر ، حدود 2330 میلیارد وام مجدد افتتاح می شود و 5 پروژه نیز نوسازی می شوند ، پیش بینی می شود حدود 800 میلیارد بار تولید مجدد داشته باشد.

جمالی نژاد افزود: از پروژه های مدیریت پسماند از این کشور ، 13 پروژه فرآوری و كمپوست سازی واحد به مبلغ ریالی 1940 میلیارد ریال ، 13 پروژه مربوط به محل های دفن بهداشتی ، در مجموع 950 میلیارد ریال ، 6 پروژه مربوط به تداركات جمعی. ماشین آلات جمع آوری و حمل و نقل زباله برای 130 میلیارد ریال و 8 پروژه مربوط به سیستم های هوشمند مدیریت پسماند و مشارکت عمومی 120 میلیارد ریال.

وی درباره اقدامات انجام شده در روستاها گفت: در مناطق روستایی ، با استفاده از ظرفیت بند 27 (ب) (1) قانون برنامه ششم توسعه ، آیین نامه سازماندهی زباله های روستایی به نظرات منطقه و دولت ها اعلام شد. بر این اساس پروژه های تفکیک از مبدا در دستور کار قرار گرفتند ، دفن زباله های موجود را مرتب کرده و دفن زباله های پراکنده را در مناطق روستایی تلفیق کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، جمالی نژاد تأکید کرد: “با تجهیز روستاها به ماشین آلات مناسب ، روستاهای تحت پوشش سیستم جمع آوری زباله به 30،000 روستا تبدیل شده اند.” استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای ارتقا education سطح آموزش و محیط روستایی و ایجاد مکان آموزش عملی معرفی روش های کمپوست برای ساکنان روستاها در برخی از شهرها و اجرای طرح آزمایشی مدیریت پسماند اجتماعی در استان های گیلان و مازندران از مهمترین اقدامات دولت برای ساماندهی روستاها است. مدیریت پسماند

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا