ورزش

نگاهی حقوقی به ماجرای غمناک آزار کودک استقلالی

طبق گزارش ها شفافبه دنبال اعمال خشونت لفظی و جسمی علیه دو کودک توسط دو نفر و انتشار گسترده ویدئویی از این حادثه ، نادر امینی پارسا ، وکیل پایه یک دادگاه ، به مجازات های کودک آزاری طبق قانون رسیدگی کرد.

دکتر کاتوزیان ، پدر فقه ، گفت: “شأن قانون بدون عدالت نیست.”

متاسفانه در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده است ، دو نفر در حال آزار جسمی و روحی کودکی هستند که مطمئناً 15 ساله نیست و طرفدار یکی از محبوب ترین تیم های فوتبال است و باعث گریه وی می شود.

ارسال ویدئو احساس هواداران را در هر دو تیم آزرده خاطر می کند و می تواند دریکی از رفتارهای مشابه را باز کند. بنابراین عاملان این جنایت که به احساسات قربانیان و میلیون ها ایرانی آسیب زده است ، باید جدی گرفته شوند.

طبق ماده 5 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان ، مصوب 11 اکتبر 2002 ، کودک آزاری یک جرم عمومی است که نیازی به شکایت از شاکی خصوصی ندارد. طبق بند 1 این قانون ، افراد زیر 18 سال توسط این قانون محافظت می شوند.

ماده 4 قانون فوق مجازات حبس برای هرگونه جراحت ، سو abuse استفاده جسمی و روحی از کودکان و بی توجهی عمدی به سلامت روحی و جسمی کودکان را در نظر گرفته است.

در ماده 638 قانون مجازات اسلامی ، قانونگذار ارتکاب عمل آزار و اذیت در اماکن عمومی و عمومی را جرم انگاری کرده است که مجازات آن حبس و شلاق است.

از آنجا که کتک زدن کودک کاری ممنوع است ، فیلمبرداری و واسطه گری تظاهر به این عمل است و از طرف دیگر پاکی ، به معنای تقوا و سرشتی بالا ، ریشه در فرهنگ و ایمان جامعه دارد. بنابراین ، با توجه به نقض صداقت عمومی ، شلاق و حبس برای مرتکب تحت ماده فوق در نظر گرفته شد.

از طرف دیگر ، با در نظر گرفتن تبصره 4 ماده 134 قانون مجازات اسلامی ، قاعده میزان مجازات ها با توجه به میزان هر دو مجازات اعمال می شود ، بنابراین هر دو مجازات قابل اجرا هستند و از نظر حقوقی طبق ماده 1 و طبق مواد 10 و 10 قانون مسئولیت مدنی ، مواردی مانند الزام به عذرخواهی “منجر به مجرمی می شود که در شبکه های اجتماعی و رسانه ها مرتکب شده است”.

دکمه بازگشت به بالا