استان ها

خانواده‌ها کودکان 5 تا 12 ساله را واکسینه کنند

رویداد برتر/ اردبیل معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: خانواده ها باید فرزندان 5 تا 12 ساله خود را در برابر بیماری عروق کرونا واکسینه کنند.

جعفرزاده در نشست مرکز کنترل اپیدمی کرونا در جمع خبرنگاران گفت: در کشور و استان اردبیل 20 درصد مبتلایان به بیماری های قلبی را کودکان تشکیل می دهند که نگران کننده به نظر می رسد.

وی لزوم انجام واکسیناسیون مضاعف برای کودکان 5 تا 12 ساله را یادآور شد و تصریح کرد: بهترین راه حل مقابله با کرونا و ابعاد مختلف آن واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی است تا انتظار مراقبت های لازم از این خانواده را داشته باشیم. حوزه.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به ایام پایانی سال و شلوغی بازار اشاره کرد و گفت: در روزهای پایانی سال بهتر است خانواده ها مراقب خود و فرزندانشان باشند تا دچار مشکل نشوند. emicron و حداقل از خوابگاه ها و مناطق شلوغ خودداری کنید.

جعفرزاده با بیان اینکه تعداد بیماران عروق کرونا در استان رو به افزایش است، افزود: تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها روز به روز در حال افزایش است، به طوری که در حال حاضر بیش از 290 بیمار بیمارستانی و 400 تا 500 مورد در روز داریم که اکثراً با آمیکرون هستند. ما شاهدان در مراکز بیمارستانی هستیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمرکز بر تکمیل فرآیند واکسیناسیون دوزهای اول، دوم و سوم است که 90 درصد از سویه آمیکرون پیشگیری می کند.

جعفرزاده افزود: گروه های سنی مختلف به ویژه کودکان می توانند برای ابتلا به ویروس کرونا به مراکز اجتماعی و مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند و از واکسیناسیون توصیه شده برای پیشگیری از این نوع عفونت جلوگیری کنند.

وی گفت: تمامی مراکز بهداشتی و درمانی استان آمادگی دارند تا دوز اول تا سوم واکسن را در گروه های سنی مختلف تزریق کنند و میزان شیوع ویروس آمیکرون به حدی است که در صورت عدم واکسن احتمال ابتلا وجود دارد. داده شده است. مرگ و میر نیز بالا است.”

با توجه به شیوع آمیکرون در گروه‌های سنی مختلف، تمرکز بر فعالیت محدود مراکز تمرکز به‌ویژه مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مجتمع‌های عمومی برای جلوگیری از شیوع این ویروس است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا