خبرهای کلی

واکسیناسیون با واکسن های داخلی کرونا از هفته بعد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر
علیرضا رئیسی در برنامه اصلی امشب اعلام كرد كه روند كاهش پارگی تاج در كشور ادامه خواهد داشت ، گفت: اما در استان های جنوبی و شرقی بر سر بیماری ها درگیری وجود دارد و روند كاهش در نظر گرفته نخواهد شد. در برخی از این دامنه ها روند نزولی متوقف شده یا افزایش یافته است.

به گفته وی شیوع این بیماری در استان های هرمزگان ، سیستان و بلوچستان بیشتر است و استان های بوشهر و خوزستان قادر به ظهور مجدد هستند.

سخنگوی مرکز تاج ملی تأکید کرد: “پروتکل ها باید با دقت و دقت بیشتری دنبال شوند و کنترل ها باید دقیق تر باشند تا رکود کنونی متوقف نشود و موج بعدی تاج را بدست آوریم.”

رئیسی ادامه داد: ما 16.8 میلیون دوز از سبد کواکس خریداری کرده ایم که تاکنون مقدار کمی از آن به دست ما رسیده است و طبق توافق های دیگر با کشورهای مختلف تاکنون بین 5 میلیون تا 500 هزار واکسن وارد کرده ایم.

معاون وزیر بهداشت افزود: امروز ، فردا ، بررسی آخرین نتایج مرحله دوم واکسن ایرانی به اتمام می رسد و کمیته های نظارت نتیجه را اعلام می کنند ، در صورت موفقیت در دریافت گواهی ، مجوز مصرف اضطراری در سراسر کشور صادر شود.

وی ادامه داد: افرادی که دوز اول واکسن دریافت کرده اند نباید نگران دوز دوم باشند ، دوز دوم این هفته یا هفته آینده داده می شود ؛ پس از دریافت واکسیناسیون داخلی و خارجی در ماه جولای ، سعی خواهیم کرد فرآیند واکسیناسیون و گروه های سنی.

وی ادامه داد: هفته آینده در مورد ورود واکسن های داخلی به مرحله تزریق بحث خواهیم کرد تا بتوانیم در این زمینه مسئولیت داشته باشیم.

رئیسی گفت: “هموطنان عزیز ما بیش از 70 سال در کشور واکسینه شده اند.” “ما باید واکسیناسیون افراد بالای 65 سال را فوراً شروع می کردیم.

دکمه بازگشت به بالا