سلامت و دانش

آیا بعد از واکسیناسیون به کووید طولانی مبتلا می‌شویم؟

رویداد برتر / خراسان رضوی محققان در حال بررسی احتمال ایجاد یک بیماری طولانی مدت در افرادی هستند که پس از واکسیناسیون به کووید -19 مبتلا می شوند.

هنوز مشخص نیست که وی پس از ترک پست چه خواهد کرد.

واکسن های کووید -19 ، که در سراسر جهان استفاده می شود ، در پیشگیری از بیماری های جدی و مرگ و میر ناشی از کرونا موثر است ، اما برخی از افراد پس از واکسیناسیون به ویروس کرونا مبتلا می شوند.

کارشناسان بهداشت می گویند: “با وجود این موارد ، واکسیناسیون به کاهش شدت بیماری کمک می کند.”

محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا عفونت کووید باعث عفونت طولانی مدت کووید در افراد واکسینه شده می شود یا خیر. یعنی افراد یک یا چند ماه پس از عفونت علائم مداوم ، مکرر یا جدید را تجربه می کنند. این می تواند پس از عفونت های اولیه شدید یا حتی در افرادی که در ابتدا علائم خفیف یا بدون علائم داشتند ، رخ دهد.

تخمین زده می شود که تقریباً 30 درصد از بیماران واکسینه نشده کووید -19 علائم طولانی مدت مانند تنگی نفس ، خستگی ، مشکل در تمرکز ، بی خوابی و مه را تجربه می کنند. علائم مشابهی ممکن است پس از سایر عفونت های ویروسی ایجاد شود.

بر اساس یک مطالعه کوچک ، حفره های طولانی در چندین کارمند بهداشت واکسینه شده مشاهده شد. آنها علائم خفیفی مانند سرفه ، خستگی و ضعف داشتند که حداقل به مدت 6 هفته ادامه داشت. البته مطالعات وسیع تری در حال انجام است.

محققان نمی دانند چرا علائم همچنان ادامه دارد ، اما معتقدند که برخی از علائم نشان دهنده زخم ریه یا آسیب به سایر اندام ها به دلیل عفونت های اولیه شدید است.

نظریه دیگر این است که ویروس می تواند در بدن باقی بماند ، باعث واکنش ایمنی شود و چنین علائمی را ایجاد کند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا