خبرهای کلی

از کرونای “اومیکرون” تا جزئیات واکسیناسیون

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر

کمال حیدری معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با «تیتر امشب» رویداد برتر گفت: تاکنون یکصد و چهار میلیون و 800 هزار دوز واکسن کرونا برای هموطنانمان تزریق شده است. “

وی با اشاره به آخرین وضعیت تاج در شهرستان ها افزود: وضعیت کشور در سه روز اخیر آرام شده و شرایط آبی و زرد در بیشتر نقاط کشور حاکم است.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه با معرفی واکسن به جامعه ایمنی اولیه محقق شده است، هرچند هنوز با ایمنی کامل فاصله داریم و انتظار داریم واکسیناسیون افزایش یابد و برای پیشگیری از قرمزی نیاز به واکسیناسیون بیشتری است. شهرها.”

حیدری با بیان اینکه رعایت رویه های بهداشتی در موفقیت یا عدم موفقیت شرایط فعلی بسیار موثر است، گفت: رعایت رویه های بهداشتی همچنان یک نگرانی است.

وی ادامه داد: شرایط برای افراد حساس و پرخطر ایجاد کرده است که ممکن است از نوبت سوم واکسن کرونا استفاده کنند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افراد بالای 60 سال و مبتلایان به بیماری زمینه‌ای که بیش از 4 ماه پس از دریافت واکسن دوم واکسینه شده‌اند باید برای درمان مراجعه کنند. واکسیناسیون تاج.

حیدری تصریح کرد: با هماهنگی وزارت کشور، سامانه ای راه اندازی شده است که تمامی اطلاعات افراد دریافت کننده واکسن را ثبت می کند و در سامانه ای که به پورتال شرکت های حمل و نقل مرتبط است، به مردم خدمات ارائه می دهد. که واکسینه شده اند.

احسان مصطفوی، اپیدمیولوژیست، گفت: سویه “امیکرون” پنجمین سویه بیماری کووید-19 است که Omicron به عنوان نسخه نگران کننده آن توسط سازمان بهداشت جهانی معرفی شده است.

وی افزود: تعداد جهش هایی که در این نسخه رخ داده است به میزان قابل توجهی بیشتر از نسخه های قبلی بوده و نقاط کلیدی و بحرانی بیشتری را هدف قرار می دهد.

مصطفوی با بیان اینکه این نسخه تاکنون از 12 کشور دنیا گزارش شده است، گفت: با توجه به اثرات احتمالی بر ایمنی بدن، تحقیقات بیشتر و پایش مستمر از نظر عفونی و بیماری زایی باید ادامه یابد.

دکمه بازگشت به بالا