هنر و فرهنگ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: شبکه‌های معاند از هیچ دروغی واهمه ندارند

مراسم هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با شعار «رسانه، جهاد، تبیین، آماده سازی خاک برای ظهور» برگزار شد.

به گزارش رویداد برتر، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و حکومت اسلامی در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر در یادمان شعبان گفت: امروز جنگ است. این جنگ روایت است. روایت هایی از این دست جریانی منسجم در میدان جنگ ایجاد می کند. حوزه مدیریت رسانه امروز با پنج سال پیش متفاوت است.

وی ادامه داد: ما در مدیریت رسانه برتری مطلق داریم. مکتب و فرهنگ اصیلی که ما به آن تعلق داریم معجزه آن است. این معجزه اصطلاح است. معجزه پیامبر قرآن است. مکتب آسمانی اسلام مبتنی بر بیان و قلم است. ما یک پیروزی پیش از روایت داریم که از نظر تاریخی به آن وابسته هستیم. بعلاوه، بعثت و رسالت امام خرینی (ره) در نهضت از پیامبر(ص) پیروی می کردند و سؤالات را با دقت دنبال می کردند. دوران حکومت کامل امام متعلق به مکتب اسلام بود. فضای تبیین انقلاب در ایام فاطمیه در سال 1341 شکل گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: تقویم انقلاب ما یک تقویم شیعی است. ما پیشینه قوی در تبیین و رسانه داریم. رهبر انقلاب ما به عنوان امام، جامعه انقلاب را طی مسیرهای سختی هدایت کردند و جمهوری اسلامی را با اقتدار خود به قدرتی برتر تبدیل کردند، به گونه ای که در تصمیمات منطقه تأثیرگذار بود. رژیم پهلوی پس از چهلمین سالگرد مصطفی خمینی، رهبران و فعالان انقلابی را به نقاط مختلف کشور تبعید کرد و با ایجاد شبکه‌هایی از فعالان انقلاب اسلامی، پیام انقلاب را در سراسر کشور منتشر کرد. دشمن شبکه وسیعی از مخالفان و مخالفان را برای تأثیرگذاری بر پیام انقلاب ایجاد کرد. جنگ روایی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم از جمله اصطلاحاتی است که مقام معظم رهبری در بیانات خود به کار برده اند.

وی گفت: شبکه های اپوزیسیون از هیچ دروغی هراسی ندارند و با ارزهای عربی، غربی و وهابی مرتبط هستند. برای مقابله با پیام انقلاب دست به دست هم دادند. آنها می خواهند مردم را ناامید کنند. نقاط قوت را کاهش می دهد و نقاط ضعف را برجسته می کند. جهاد تبیین باید در جهت مقابله با این حرکت دشمنان باشد. جریان های هوشمند باید درست در مقابل هدف قرار گیرند.

وی تاکید کرد: حق نداریم دارایی های بیت المال را در جاهایی خرج کنیم که نتیجه آن تحریف دستاوردهای انقلاب اسلامی است. اجازه ندهیم اهداف دشمن در اقشار جامعه ما نفوذ کند. این برای دولت و حاکمیت در همه جا ممنوع است. یعنی درک بازی دشمن. نتیجه این کار باید امید ملت باشد و عزت و پیشرفت کشور را نشان دهد که سهم بزرگی از کار رسانه ماست. این جشن از شهرت خوبی برخوردار است، ابوذر موازین اسلامی را با قدرت و اقتدار فریاد زد و جان خود را وقف مبارک کرد. ابوذر نمونه ای از قهرمانان رسانه های اسلامی است.

اسماعیلی در پایان یادآور شد: جنبش رسانه‌ای امروز با زحمتکشان جبهه انقلاب اسلامی ایران گره خورده است. ما با تمام توان برای بسیج رسانه می ایستیم.

سردار قریشی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخشی دیگر از جشنواره رسانه ای ابوذر گفت: از حمله غم انگیز نظامی خبر داریم.

وی افزود: تکه تکه شدن جهان اسلام نتیجه یک حمله نظامی است و تاثیر حمله نظامی آنها محدود است. در عرصه تهاجم نرم عمل می کند. ماندگاری بیشتری دارد. آغاز یک جنگ نرم را می توان با یک جفت دوقلو انسان معرفی کرد. از نظر ابزار و روش تغییر کرده است. به چهار سطح و موج تقسیم می شود. اینترنت به عنوان ابزاری مؤثر در اختیار دشمن قرار گرفت.

سردار قریشی ادامه داد: دشمن جنگ نظامی را رها کرده بود و با هزینه کمتر و هزینه کمتر به عملیات و اهداف نظامی خود ادامه می داد. ایالات متحده فکر می کرد که در این نبرد پیروز خواهد شد. در سطح چهارم از اقناع، استدلال و تغییر صدا و تصویر و محتوا استفاده شد.

وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی پیروزی گفتمان بود. ما از سال 1978 چند پیروزی داشتیم. از سال 1370 مقام معظم رهبری تعابیر مختلفی از جنگ نرم و جهاد را بیان کردند. متأسفانه مسئولان مختلف ما به این موضوع پرداخته اند. نمونه آن تقاضای تهاجم فرهنگی بود. ما در اجرای فرامین مقام معظم رهبری بسیار مدیون خود هستیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: دشمنان به دلیل ترس از واکنش ما از اقدام نظامی سرباز زدند. توانمندی نیروهای نظامی ما بر مبنای فکری و علمی است. قدرت ما در زمینه تسلیحات نظامی بسیار تقویت شده است. بسیاری از بسیجیان مانند شهید تهران، مقدم، سلیمان و فهمیده باید با تهاجم فرهنگی دشمن مواجه شوند.

قریشی گفت: اوکراین یکی از قوی ترین کشورها بود اما اکنون از روز اول جنگ از کشورهای اروپایی درخواست سلاح می کند. ما دهه‌ها تحت تحریم بودیم، اما اکنون به خودکفایی خود افتخار می‌کنیم. اکنون دوران «کوبیدن در» به پایان رسیده و رژیم صهیونیستی به سزای کار خود رسیده است.

وی تاکید کرد که جهاد تبیین به اندازه نان بر ما واجب است. تقویت روحیه رزمندگان و بسیجیان دوران دفاع مقدس.

در بخشی دیگر از این مراسم، عباس محمدیان، رئیس سازمان اطلاع رسانی رسانه کشور در سخنانی گفت: امروز روز شهدا و گرامیداشت شهدا است. ما از این فرصت استفاده می کنیم. جشنواره امروز به پایان رسید.

وی گفت: جشنواره ابوذر از سال 93 آغاز به کار کرده است. این جشنواره تاکنون در 28 مرکز استان برگزار شده است که یکی از بارزترین نتایج آن رقابت بسیار تنگاتنگ اهالی رسانه در تولید آثار ارزشمند است.

محمدیان با اشاره به اینکه امروز 21 هزار اثر به دبیرخانه رسیده است، خاطرنشان کرد: 6800 اثر به مرحله کشوری و 3000 اثر به مرحله نهایی ارزیابی ملی راه یافته است. از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا دارم این جشنواره را به عنوان یک حرکت ارزشی و انقلابی در تقویم فرهنگی کشور ثبت کند. پنج تا ده درصد از صندوق قرض الحسنه نیز در اختیار رسانه ها قرار می گیرد و پیش بینی می شود بین رسانه و صندوق هنر تفکیک شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: رسانه همچنان ناجی جامعه است. همچنین تولید محتوا ضعیف و کمبود محتوا داریم. رسانه ها را باید سربازی شجاع و فداکار ببینیم.

وی تاکید کرد: ما به عنوان جمعی از کارشناسان بسیجی آمادگی خود را برای حضور در نهضت خبرنگاری-آموزشی در تراز انقلاب اسلامی و علوم اسلامی اعلام می کنیم.

در پایان این مراسم به برگزیدگان جشنواره رسانه ای ابوذر جوایزی اهدا شد.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا