خبرهای کلی

باشگاه تراکتور هم خواستار دریافت تبلیغات محیطی فوتبال شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین به نقل از رسانه رسمی باشگاه تراکتورسازی، ظاهرا نامه ای خطاب به جمشید نظمی به رئیس فدراسیون فوتبال ارسال کرد که رونوشتی از آن برای وزیر ورزش و جوانان در جلسه نمایندگان شمال غرب کشور ارسال شد. منطقه ، استاندار استان آذربایجان شرقی و رئیس سازمان لیگ. برخی از حقوق قانونی باشگاه ایجاب می کرد که تبلیغات محیطی مسابقات داخلی را بر عهده بگیرد.

خطای فوق الذکر ارسال شده به شهاب الدین عزیزی خادم ، رئیس اتحادیه فوتبال به شرح زیر است:

با سلام، با کمال احترام می گویم که علیرغم چندین دهه تبدیل شدن به یک صنعت سرمایه گذاری پرسود و جذاب در جهان، برای طرفداران باشگاه ها و تیم های ملی نیز منبع فعالیت، جذابیت و سرگرمی است و حتی باشگاه ها و حتی تیم های ملی تقریباً یک صنعت هستند. منبع درآمد پرسود، و منابع درآمد تقریباً قطعی است، از جمله:

1) فروش بلیط ، 2) فروش پیراهن ، 3) تبلیغات پیراهن ، 4) تبلیغات زمینی ، 5) نمایش تلویزیونی ، 6) فضای مجازی ، 7) فروش بازیکن و غیره.

جناب دکتر عزیزی خادم! همانطور که مستحضر هستید ، هر یک از این هفت مورد فوتبال ایران مشکلات و محدودیت های قانونی یا عرفی مخصوص باشگاه های ما را دارد که در رده های مختلف فعالیت می کنند و این چیزی است که باعث این صنعت مدرن شده است. هیچ دلیل اقتصادی برای فوتبال ایران وجود ندارد. یا به تبع آن توجیه معنوی و این امر فوتبال کشور را هر روز به ورطه ورطه نزدیکتر می کند و آن را تا لبه پرتگاه سقوط می برد. در حالی که در ایران ، درآمد حاصل از فوتبال به شرکتها یا گروههایی تعلق می گیرد که در کنار فوتبال ایستاده و از طریق فضای مجازی و با واسطه های اقتصادی کار می کنند و تقریبا 80 درصد از سود هنگفت فوتبال به جیب آنها می رسد و این در حالی است که هزینه بالایی برای این عملیات دارد. مسئولیت باشگاه به عهده باشگاه است.

اگر به این هفت مورد دقت کنیم به استثنای بند هفتم هیچ یک از بند های ایرانی نمی تواند برای باشگاه درآمدزایی کند یا اگر درآمدی داشته باشد خیلی کم است که اصلا عددی نیست. هزینه های باشگاه علاوه بر خودفروشی بازیکن، او به دلیل قوانین غیرحرفه ای و غیرشفاف فدرال و لیگ با مشکلات خودش دست و پنجه نرم می کند.

همانطور که می دانیم بیش از 85 درصد باشگاه های لیگ برتر تحت کنترل دولتی یا شبه دولتی هستند که یکی از مشکلات گریبانگیر فوتبال ایران است زیرا در فوتبال ایران بخش خصوصی باید با باشگاه ها رقابت کند. کم کم هیچ یک از درآمد. هزینه های باشگاه هم برای آنها مهم نیست، زیرا هیئت مدیره و مدیران باشگاه های دولتی صرفاً مدیران هزینه هستند و نیازی به درآمد باشگاه مشروط ندارند.

آقای دکتر، اگر باشگاه و فوتبال کشور به این شکل مدیریت شود، نه تنها در فوتبال توسعه اقتصادی نخواهیم داشت، بلکه در مسابقات آسیایی و حتی در منطقه حرفی برای گفتن نداریم. این احساسات و اشتیاق را سرکوب می کند و برای هواداران بزرگ فوتبال و مردم خوب ما شادی خواهد بود. بنابراین آنها خواستار دستور فوری و سریع برای بررسی و حل مشکلات اقتصادی و سایر مسائل در گل و لای فوتبال ایران ، از جمله مرور قوانین و مقررات فوتبال کشور ، به منظور نجات کشتی هستند.

لذا با توجه به موارد فوق الذکر و شعارهای انتخاباتی جناب عالی که فرموده اید حقوق قانونی باشگاه ها را به خودشان پس می دهیم، این امر با توجه به سیاست کلان معظم له از جنابعالی تقاضا دارد که دستور فرمایید. . در مسابقات خانگی باشگاه بزرگ باید باشگاه موافقت کرده است که یک قرارداد تبلیغاتی شبانه روزی جداگانه منعقد کند یا قصد دارد مبلغ باشگاه ها را از طرف هواداران خود دریافت کند.
او پیشاپیش بیشترین سپاس و قدردانی را از نعمت هایش برای تسریع در امر صحیح دارد.

دکمه بازگشت به بالا