اقتصادی

بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ ابلاغ شد

رئیس جمهور دستورالعمل بودجه 1401 را به اجرایی ابلاغ کرد.

به گزارش رویداد برتر ، این اولین بخشنامه بودجه ای است که توسط سیزدهمین نخست وزیر به دستگاه اجرایی ابلاغ می شود تا پیش بینی بودجه سال آینده خود را به برنامه و سازمان بودجه اعلام کند تا بر اساس قوانین و چارچوب های تعیین شده لایحه بودجه را تدوین کند.

بر اساس اعلام های قبلی ، لایحه بودجه 1401 به زودی در اواسط دسامبر به مجلس ارائه می شود.

سازمان برنامه و بودجه اعلامیه دستورالعمل بودجه سال آینده را به دستگاه های اجرایی اعلام کرده است که جزئیات آن هنوز منتشر نشده است.

با این حال ، با توجه به انتقادات فعلی دولت از وضعیت مالی در سال جاری و چالش های پیش رو ، و همچنین وعده های تغییر ساختار بودجه و روند بودجه ، روند بودجه انتظار می رود.

چندی پیش ، میرکاظمی ، رئیس سازمان برنامه و بودجه ، گفت که کارشناسان و تصمیم گیرندگان در تهیه و تدوین بودجه 1401 باید دیدگاهی در سطح کلان داشته باشند و تصمیمات اتخاذ شده باید بر کل مردم ایران تأثیر مثبت بگذارد. و نه تنها آنها باید سود ببرند. تعادل کسری بودجه جاری و هزینه ها با ایجاد پول نادرست است و سناریوهای گذشته شیوه کار ما نیست زیرا آثار و پیامدهای مخرب آنها در کشور مشهود است. حق به بخش بزرگی از جامعه تبدیل شده است که باید تغییر کند.

وی البته بر لزوم بهبود وضعیت کنونی تأکید کرد و اظهار داشت که چرخه منفی و اشتباه بودجه باید متوقف شود و دولت باید هزینه ها را مدیریت کند. با این حال ، استقراض از بانک مرکزی ، انتشار اوراق قرضه و جمع آوری پول راه حل نیست. باید تهیه شود و با کمبود تدوین شود ، در حالی که در گذشته ، بدون در نظر گرفتن منابع معتبر ، هزینه های زیادی را به جامعه تحمیل می کرد و تورم را افزایش می داد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا