خبرهای کلی

کاهش ردیف‌های بودجه ۱۴۰۱ به ۵۰ ردیف

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر

بر اساس اعلام دیوان، 82 مورد از 410 مصوبه قانون بودجه سال جاری یعنی تنها 20 درصد به طور کامل اجرا شده، 238 مصوبه 58 درصد نادرست و 90 مورد نیز بی اثر بوده است. در همین راستا رئیس کمیسیون اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و دبیر ستاد بودجه کشور با حضور در «خبرنامه امشب» رویداد برتر به بررسی آسیب شناسی عدم اجرای 80 درصدی پرداختند. 1400 اعتبار بودجه.

حیدر نوری دبیر مرکز کل بودجه گفت: دولت سیزدهم با نظارت جدی حقوق 1400 نفر از کارکنان دولت را در سامانه پرداخت و مزایا مشمول قانون خدمات مدیریت عمرانی ثبت کرده است.

وی بیان کرد: بودجه 1401 بر بیش از هزار ردیف بودجه متمرکز و 50 ردیف بودجه تعیین شده است.

جعفر قادری، رئیس کمیسیون اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دیگر گفت: کل بودجه کشور در ماده واحده با 20 تبصره به مجلس ارائه می شود که هر تبصره شامل چند بند و هر بند شامل چند جزء است. هر جزء ممکن است شامل آیین‌نامه‌ای باشد که وظیفه‌ای را به قوه مجریه محول می‌کند که منعکس‌کننده برنامه کاری سالانه دولت است.

وی افزود: دولتی که بخواهد حرکت کند در مسائل و قضاوت ها حرفی برای گفتن ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۰ مجلس، دولت بعد از شهریورماه ۴۲۰۰ گوجه فرنگی را متعهد شده بود، اظهار داشت: در قانون بودجه سال 1400 مجلس شورای اسلامی نیز 4200 گوجه فرنگی را متعهد شده است.

قادری گفت: برخی تصمیمات فصلی است و در طول سال موضوعیت ندارد و برخی در طول سال مهم و مرتبط است.

دکمه بازگشت به بالا