ورزش

تیم ملی فعلی یکی از بهترین نسل‌های فوتبال ماست

اگرچه ایران به عنوان یکی از قدرتهای سنتی فوتبال آسیا شناخته می شود ، اما هرگز نتوانسته به مرحله گروهی جام جهانی صعود کند ، اما علیرضا جهانبخش ، ستاره تیم ملی ، دور سوم مقدماتی آسیا را آغاز کرده است. او معتقد است که آنها می توانند در دوره بعدی به چیز خاصی برسند.

در سال 2018 ، ایران توانست مراکش را در جام جهانی شکست دهد و در دیدار با اسپانیا عملکرد خوبی از خود نشان داد.

ایران پس از پیروزی در دو مرحله مقدماتی خود در بالای جدول در گروه A به سهمیه بندی این هفته جام جهانی ادامه می دهد.

علیرضا جهانبخش گفت: در جام جهانی قبلی اگر کمی خوش شانس تر بودیم می توانستیم به دور بعد صعود کنیم. من می گویم ما در فصل آینده شانس بسیار خوبی داریم زیرا فکر می کنم نیمی از تیمی که در جام جهانی بازی می کند ، در این مرحله مقدماتی بازی خواهد کرد. ما همچنین چند جوان داریم که از باشگاه های مختلف به ما ملحق شده اند و من می گویم که ما ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان داریم که همگی انگیزه بالایی برای عملکرد خوب در تیم ملی دارند. من فکر می کنم این ترکیب می تواند به ما کمک کند تا بالاتر و بالاتر حرکت کنیم.

در پاسخ به این سوال آیا می توان تیم فعلی را نسل طلای تیم ملی فوتبال ایران دانست؟ گفت: قضاوت برایم سخت است. من می گویم که این یکی از بهترین نسل ها در مجارستان است. من فکر می کنم 80 درصد تیم ها در حال حاضر خارج از ایران (در کشورهای مختلف) هستند ، نه تنها بازی می کنند ، بلکه عملکرد بسیار خوبی هم دارند ، مهم هستند و کارهای زیادی برای تیم های خود انجام می دهند. اگر 10 سال پیش به آن نگاه کنیم ، واقعاً اینطور نبود. من از توانایی های بازیکنان ایرانی خود آگاه هستم.

کاپیتان فدرال تیم ملی فوتبال ایران گفت: فکر می کنم اولین بازی خود را در سال 2013 با تیم ملی انجام دادم که به واقعیت پیوست. تقریباً شش ماه بعد ، من در جام جهانی برای کشورم بازی کردم. چیزی که من برنامه ریزی نکردم. حالا ، نه ، ده سال دیگر ، تیم ملی را همراهی می کنم. این برای من افتخار بزرگی است.

دکمه بازگشت به بالا