هنر و فرهنگ

پاسخ ضرغامی به “بازنگری میراثی بودن ۲۰۰ خانه در شیراز”

عزت الله ضرغامی در پاسخ به نگرانی ها درباره قطعنامه در مورد لزوم بازنگری میراث 200 خانه در بافت تاریخی شیراز ، گفت: این موضوع برای بررسی جامع به کمیته ای از کارشناسان ارجاع شده است.

به گزارش رویداد برتر ، وزیر مسئول میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در آستانه صدمین سمپوزیوم گردشگری ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میراث 200 خانه در جوار حرم شاهچراغ و اجرای طرح توسعه 57 هکتاری نیاز به بازنگری دارد. از استان فارس دیدن کنید. وی گفت: لطفاً به جای این که از قبل س askingال کنید و به دنبال پاسخ باشید ، به صحبت های من گوش دهید. اگر شما به عنوان خبرنگار دیگر ما می خواهید چیزی را روشن کنید ، به آنچه گفتم توجه کنید. من می گویم ما مشکلات متفاوتی داریم و باید برای حل آنها با تخصص کنار هم بنشینیم.

وی افزود: همه می آیند ، مقابله می کنند و تغییر می کنند ، یکی می گوید می خواهد چیزی را خراب کند ، دیگری می گوید این خانه تاریخی نیست و یک خانه معمولی است ، دیگری می گوید ما آنجا زندگی می کنیم. ما بدبخت هستیم ، فقط باید ببینیم آن چیست ، شخص دیگری می گوید این یک بافت تاریخی است و باید حفظ شود. ما حرفه های متفاوتی داریم و باید در خانواده گردشگری (وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی) بنشینیم تا مشکلات خود را مورد بحث و برطرف کنیم. صورت مشکل را پاک نکنید. در حال حاضر کارشناسان در حال بحث در مورد این موضوع (بافت تاریخی شیراز) هستند.

ضرغامی گفت: هر جا رفتم مردم آمدند و مشکلاتی داشتند چون من مسئول هستم و باید جواب بدهم. به همین دلیل من این مسائل را به تیمی از متخصصان ارجاع دادم که شامل ابزارهای مختلف برای بررسی مشکلات بود. همچنین از شما دعوت می کنم که به مناطق تاریخی شیراز بروید و سه یا چهار ساعت وقت بگذارید و به خانه مردم بروید.

وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی زمان دقیق صدور مجدد ویزای توریستی ایران را به دلیل بی اطلاعی سفارت و بسته شدن سایت صدور ویزای توریستی به رویداد برتر اعلام کرده است: ویزای توریستی راه اندازی شده و قرار است صادر شده از 1 نوامبر..

ضرغامی همچنین درباره پیگیری مشکلات گردشگری سلامت پس از مذاکره با وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیشخوان سلامت در معاونت گردشگری وزیر راه اندازی شد ، اولین صحبت ها با وزیر بهداشت بود ، اما این این مسئله مملو از مشکلات است و متأسفانه بسیاری در سالهای اخیر دچار خسارت شده اند که آسیب و فسادی نیز متحمل شده است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا