اقتصادی

لزوم توجه به مساله بازی‌های کودکان در ‌فضای مجازی

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه سند حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی حافظ نسل آینده کشور است، گفت: موضوع بازی های سایبری در کودکان باید مورد توجه قرار گیرد و نقش خانواده ها مورد تاکید قرار گیرد. در این سند

به گزارش رویداد برتر، «سند حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی» اوایل سال جاری توسط شورای عالی فضای مجازی نهایی شد. بر اساس سند حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، مقرر شد تمامی پلتفرم‌ها و ارائه‌دهندگان محتوا و خدمات در فضای مجازی ظرف یک سال نسبت به حفاظت از داده‌ها، طبقه‌بندی سنی و جداسازی محتوا و خدمات از خدمات عمومی اقدام کنند. .

یکی از وعده های عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رسیدگی به وضعیت فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان بود. وی با اشاره به لزوم حفظ حقوق کاربران فضای مجازی گفت: امروز خانواده های ما نگران حضور فرزندان خود در فضای مجازی هستند. از آنجایی که حتی کشورهایی که این فناوری را تولید می‌کنند، وسایلی را برای خانواده‌ها برای درمان فرزندان خود در این زمینه فراهم کرده‌اند، ما باید با خانواده‌ها نیز به این موضوع رسیدگی کنیم.

وی گفت: ما مردم به ویژه کودکان و نوجوانان را در فضای مجازی بی خانمان رها کرده ایم. من در این سال‌ها دو بار در اجلاس آنلاین حمایت از کودکان جامعه اطلاعاتی شرکت کردم و متوجه شدم که جهان نگران آن است.

در همین راستا اولین جلسه کارگروه حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شد و سران این سند مورد تایید تمامی دستگاه ها و سازمان های ذیربط قرار گرفتند. سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز در این نشست گفت: سند حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر خروج از فضای مجازی به دلیل اینکه کودکان آسیب پذیرترین است.» کاهش در این زمینه.

وی افزود: این سند حاصل مذاکرات فراوان با سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط است و هر مسئولی باید تلاش کند تا بسیاری از فضای مجازی که نسل آینده ما را بسیار حساس می‌کند، امن‌تر و در دسترس‌تر باشد. استفاده می شود و می توانیم کودکان و نوجوانان را در برابر آسیب های فضای مجازی حفظ کنیم. نگاه حمایتی به سند حراست نیاز است و می توان از ظرفیت تعدادی از سازمان های فعال در این زمینه برای اجرای سند استفاده کرد و مرکز ملی فضای مجازی از این همکاری استقبال می کند.

در این جلسه مسئولانی از دستگاه های ذیربط از جمله وزارت ارتباطات و انفورماتیک، وزارت دادگستری، سمینار قمی، دادستانی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و … حضور داشتند. صدا و سیما، اعضای حقیقی بهزیستی شورای کل فضای مجازی نحوه تشکیل کمیته جهت هدایت، هدایت و تدوین ضوابط کلی، نظارت بر اقدامات و وظایف لازم دارایی ها را مورد بحث و بررسی قرار داد و موضوعات کارگروه رزمی را برجسته کرد. آسیب های فرهنگی و اجتماعی فضای مجازی

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا